Nová generace 4. část

43 5 0
                                    

Všichni vyšli portálem na další místo. Byla to velká poušť bez konce. Nebyla však jako obyčejné pouště na zemi. Její písek měl barvu krve. Nikde v dohledu nebyl žádný strom, keř ani žádná oáza. Jediné, co bylo na oné poušti vidět, byl hojný počet děr v zemi.

Když se Colin koukal po okolí, měl na tváři zvláštní výraz. Plný strachu.

"Klídek." Řekla Thozokami, když prošla těsně za ním. "Tenhle svět je v celku klidný. Otevřít portál by tu nemělo trvat dlouho." Snažila se ho povzbudit.

Colin si jen na sucho polkl. Raději mlčel. Nechtěl vypadat jako srab.

Devraj začal stavět portál. Země pod nimi potichu duněla, čemuž se trojice usmála. Jediného Colina to vyděsilo tak, že nadskočil. "Co to kurva bylo?" Vypískl vyděšeně.

Thozokami ho probodla pohledem. "Slovník mladej."

Colin nad její poznámkou jen protočil očima. "Co to bylo?" Zeptal se hned poté.

"Démoni pravdy. Jsou to jedni z mála démonů, jež nechtějí zkázu našeho vesmíru." Řekl mile Cornélius.

Colin si odfrkl. Z jedné z děr vylezl jeden z démonů pravdy. Stvoření s mužskou tváří ze předu a tlamou hyeny zezadu. Chodila po dvou. Místo nechtů drápy a celá spodní část těla byla pokryta hustou srstí. Stvoření šlo směrem ke Colinovi.

Colina popadl znovu strach. Když se k němu démon otočil hyení tlamou, Colin si dal ruce před obličej a začal kňučet. Zbylé osazenstvo se tomu zasmálo. Tlama hyeny Colina oblízla a vrátila se do díry.

Thozokami a Cornélius se svíjeli smíchy, Devraj se taktéž smál, ale soustředil se na tvoření portálu, jež už byl skoro hotový.

Colin se dotčeně díval na všechny okolo. Styděl se za to, co se stalo, ale i přes to si snažil udržet svůj arogantní výraz.

Devraj měl portál hotový. Thozo na Colina jen kývla, aby šel hned za Devrajem. Colin s odporem v očích poslechl.

Další svět. Poslední, který dělil je a základnu. Svět ponurejší než jakékoliv jiné místo. Hlína šedá bez trávy. Stromy vypadaly, jako by se pokoušeli samovznítit. Všude byl cítit pach hniloby. 

Colin si pohotově zakrýval nos. "To nepomůže." Upozornila ho Thozo. Ona, Devraj a Cornélius si vytvořili vzduchové bubliny okolo hlav.

Colin na ně s mírným úžasem v očích koukl, pach byl ale čím dál tím silnější. Snažil se zakrývat nos co to šlo. "Použij magii." Zasmál se Devraj.

Colin si dal ruce před sebe. "Jak to mám udělat?" Zeptal se sarkasticky. "Mysli na nějakou vůni. Na tu, jež chceš cítit." Poradil mu Cornélius s úsměvem.

Colin zavřel oči, které vlivem silného zápachu začaly slzet. Rukama si zase zacpával nos. Myslel na jeho oblíbenou vůni. Na vůni čerstvě nastrouhaných jablek se skořicí.

Když pak jeho nos pohladila tato vůně, otevřel oči. Okolo hlavy měl sotva viditelnou kopuli vzduchu. Zaradoval se, až poskočil.

Země pod ním však začala zvláštně křupat. Až po chvíli to Colinovi došlo. "Tohle není hlína že?" Řekl dost nervózně. Devraj už skládal portál.

"Popel. Popel mrtvých." Řekl Cornélius. Bylo vidět že má trošku strach.

Colin okamžitě přestal s jakýmikoliv pohyby. Na sucho si polkl a po zádech mu projel mráz. 

"Nějak ti to trvá Deve." Řekla Thozo směrem k černému muži. 

"Snažím se. Světla se nechtějí pohybovat nějak zvlášť rychle. Chvíli to potrvá. Hlídejte před popelavci." Řekl Devraj. Ani jednou se nekoukl směrem, kde stál zbytek skupiny. Soustředil se na skládání portálu, aby mohli rychle zmizet.

Colin založil ruce na prsou. "A to je zase co?" Zeptal se poněkud podrážděným tónem.

Thozokami se škodolibě usmála. "To je támhle to." Ukázala na přibližující se kreaturu.

Postava, jež vypadala jako by byla uplácaná z onoho popela a vody. Místo očí čistě rudé kameny a z úst tomu šlehaly plameny.

Colin se polekal a schoval se za Thozo. Ta se neubránila smíchu. Když byl popelavec dosti blízko, Thozokami vyčarovala ledový hrot, který mu prohnala hlavou. "Příjde jich víc nováčku. Raději se nauč nějaké ledové kouzlo." Řekla Škodolibě směrem ke Colinovi.

Colin nahodil ublížený výraz, ale v očích měl strach a nejistotu.

Z samotného popela pod jejich nohami se začali zvedat další a další. Thozo, Colin a Cornélius se postavili okolo Deva. Thozo s Cornéliem utvořili bariéru, kterou se snažili udržovat.

Popelavcům se v rukou utvořily meče. Tvrdě útočili na bariéru. Jeden se dostal dovnitř. Colin zpanikařil. Nevěděl co má dělat. Stál jako solný sloup.

Když po něm popelavec švihl mečem, pořezal mu pravý bok a Colin se svalil na zem. Začal se v něm hromadit hněv. Popelavec po něm začal z pusy šlehat plameny. Colin natáhl ruce před sebe.

Všechny plameny jež na něj šli, pohltil do koule, jež udržoval mezi oběma dlaněmi. Než stihl popelavec znovu švihnout mečem, Colin na něj vypustil ony plameny. Popelavec se zakymácel. Nic víc mu však nebylo.

Devraj měl portál hotový a jako první prošel. Po něm šla Thozo. Cornélius do portálu po ní natlačil Colina. Ten však ještě mohl vidět, jak Cornéliovi utli hlavu.


UčedníciKde žijí příběhy. Začni objevovat