Jag tog ett stort bett på äpplet Omar hade gett mig några minuter tidigare. Den syra smaken spreds genom min mun och jag gjorde en grimars innan jag snabbt svalde äppelbitarna. Just nu var jag placerad på en stor, vit soffa som stod precis utanför inspelningsbåset. Den var ganska skön för att se så hård ut.
Kilarna spelade ju nu in några nya låter som skulle komma på deras album. De undrade om jag ville vara med som bakrundsröst, men eftersom att jag inte kan sjunga, sa jag snabbt ett nej. Efter några minuters övertygelse från Oscar håll förstod han snart att jag inte skulle göra det även om jag fick betalt.
Just som jag reste mig upp från soffan, stannade jag när jag hörde låga röster. Det var ganska svårt att höra vad de sa, eftersom att de pratade så lågt, så jag reste mig upp från soffan och gick närmare dörren.
"Oscar, sluta flörta med Elina. Du vet att Felix och hon är på G och vi vill ju inte att han ska flippa ut som han gjorde förra gången." Det låt som Ogge's röst.
Jag spärrade snabbt upp mina ögon. Varför pratade de om mig? Och varför tror de att jag och Oscar är på G? Jag tog några steg närmare rösterna. Det hördes att lågt skratt, Oscar's.
"Jag flörtar inte med Elina," började han lågt. Felix måste ha gått ifrån de andra. "Plus att Felix och Elina är inte på G. De är bara väldigt tajta, men det finns ingen romans mellan de 2."
"Vill du slå vad om det?"
Just som Oscar skulle svara, såg jag hur Felix kom gående bakom ett hörn. Innan han fick syn på mig satte jag mig snabbt ned i soffan. Jag tittade upp mot Felix och han mötte snabbt min blick. Ett stort leende spreds på hans läppar när han styrde sina steg mot mig. Just som han skulle sätta sig ned bredvid mig, kom Omar runt ett annat hörn och tittade på oss.
"Vill ni vara med på sanning eller konka?" frågade Omar med ett stort flin på sina läppar.
-
Jag vet inte varför jag sa ja till det förslaget, men nu var det försent. Felix hade sagt ja nästan samma sekund som Omar hade frågat oss. Vi satt nu i en cirkel på golvet i deras studio. Felix satt på min högra sida och Oscar på min vänstra sida. Ironiskt? Tror inte det.
Omar's röst fick mig att återgå till verkligheten;
"Okej, jag börjar att fråga." sa han och log stort mot oss alla. Hans blick gick runt cirkeln några sekunder innan de landade på mig. Jag kände hur mina kinder hettade till. "Elina, sanning eller konka?"
"Sanning," sa jag utan att tänka mig för. Jag visste inte om de här killarna brukade gå all in och fråga jätte personliga frågor eller inte.
Jag mötte Omar's blick och han log svagt mot mig.
"Vill du hellre dejta Felix eller Oscar?"
Det blev knäpptyst. Mina kinder blev ännu rödare, om det ens gick, och jag tittade förbannat på Omar.
"Kom igen!" sa jag och vände blick mot Felix och sedan mot Oscar. "Varför vill ni veta det? Vill nu verkligen veta det?"
Jag såg hur både Oscar och Felix nickade. Jag tog ett djupt andetag innan jag sänkte ned mitt huvud mot marken. När ingen fortfarande hade sagt något på några minuter pratade Omar igen;
"Okej, en annan fråga," jag tittade upp och nickade kort. "Vem av Oscar och Felix är bäst på att hångla?"
Jag gav ifrån mig ett högt suck innan jag nickade mot Oscar. Omar och Ogge flinade lätt mot Oscar medan Oscar bara försökte ignorera dom.
"Men det är bara för att jag och Felix har inte.... ni vet." mumlade jag lågt.
"Då är det ju inte rättvist," började Ogge. "Vi vill ha ett ärligt svar. Felix, kyss henne."
Jag spärrade snabbt upp mina ögon. Jag vände mig mot Felix. Innan jag han reagera, var Felix mjuka läppar pressade mot mina. Jag slöt försiktigt mina ögon innan jag placerade båda mina händer runt hans nacke. Jag kände hur Felix sakta lade sina armar på min höft och drog mig närmare honom. Jag log stort mot hans läppar och bet löst i hans underläpp. Jag började göra kyssen djupare när jag hörde hur någon reste på sig och några sekunder senare hördes en dörr slås igen. Kyssen avslutades snabbt av att jag vände mitt huvud mot Oscar håll, men han var inte där.
-
Hej allihopa! :)
Hur mår ni? Jag mår jättebra. Förlåt för dålig uppdatering, men här är kapitel 10. Hoppas ni gillar det!
Vem shipar du; Felina (Felix&Elina) eller Olina (Oscar&Elina)
7 röster = nytt kapitel
xx Elin
YOU ARE READING
My Wonderful Life - The Fooo
Teen FictionElina har alltid varit den ensamma tjejen som ingen bryr sig om. Hennes liv är hemskt innan hon träffar Felix från The Fooo. Elinas liv förändras snabbt tack vare Felix. Vad händer när hon träffar resten av The Fooo? kärlek, drama och svek.