Kapitel 13 - Alkohol är din bästa vän.

176 12 3
                                    

Jag sträckte ut mina ben i badkaret och lutade mig försiktigt bak vilket gjorde att jag fick en blick över hela min kropp. Jag suckade högt.

Jag satt i ett tomt badkar med en av Oscar's tröjor, som nästa täckte hela mig, och ett par av mina trosor. Den kalla metallen gjorde att det kändes som mina ben skulle frysa till is vilken sekund som helst.

Några centimeter under knäna började alla ärren. Några var nya medan några var gamla. Min blick flyttades till mina armar där det också fanns många ärr. Just som jag skulle lyfta upp tröjan för att kolla på ärren som var på magen, öppnades badrums dörren.

Jag tittade snabbt och såg Oscar. Han tittade försiktigt in i badrummet och fick genast syn på mig. Ett stort leende övertog hans läppar. Han stod kvar några sekunder och lutade sig mot dörrkarmen vilket gjorde att jag fick tid att granska honom; cirklarna under ögonen som han hade förra gången jag såg honom, syntes inte längre vilket måste betyda att han började lyssna på sin mamma att sova mer än 4 timmar varje natt. Hans ljusbruna hår syntes inte allt för väl tack vare den svarta mössan han hade tryckt över huvudet som matchade hans mörkblåa jacka. Under den varma jackan syntes en vit t-shirt som han matchade med ett par svarta jeans. Just som jag sänkte min blick ned mot hans blå vans, hörde jag att han sa något. Jag tittade snabbt upp mot Oscar's ansikte och såg ett stort leende.

"Huh?" frågade jag lite osäkert.

"Jag sa hej," upprepade han.

"Hej." viskade jag hest.

Oscar gick in i badrummet och stängde snabbt dörren efter sig innan han gick fram till badkaret. Han satte sig på golvet precis framför mitt ansikte och sträckte försiktigt fram sin hand och placerade den mot min kind. Ett automatiskt leende spreds på mina torra läppar.

"Hur hittade du mig?" frågade jag försiktigt.

"Felix sa att du kanske kunde vara här," började Oscar försiktigt. Han tittade sorgset på mig. Jag vet vad han menade.

2 veckor innan -

Jag placerade halsen av whiskey-flaskan mot mina läppar och tog en stor klunk av drickan innan jag svalde allt. Den brännande känslan i halsen hade nästan försvunnit lika snabbt som den kom för några minuter sen när jag började på den första whiskey-flaskan. Ett svagt leende spreds på mina läppar när jag kände hur alkoholen började verka. Jag började gå mot badrummet med flaskan i min vänstra hand. När jag öppnade dörren till badrummet möttes jag av att badkaret var fullt av vatten. Jag tittade mig osäkert omkring innan jag vinglade in i badrummet. Jag placerade ned flaskan på badkarskanten innan jag vände mig om mot spegeln. Min spegelbild gjorde att jag ville kräkas, så jag tittade snabbt bort. Min blick hamnade istället på handfatet där ett rakblad låg. Felix's mamma måste ha glömt plocka bort den efter att hon hade använt den någon timme innan. Jag kände hur det började klia i mina fingertoppar. För att försöka stoppa det, drog jag av mig mina kläder; den röda tröjan jag hade på mig drog jag snabbt över mitt huvud innan jag drog ned mina byxor till hällen. När jag bara hade på mig ett par trosor och bh tittade jag ned på rakbladet igen.

"Fuck it." muttrade jag.

Jag vet egentligen hur det hände men jag tog rakbladet och drog det snabbt över min mage. Jag tittade upp i spegeln och såg hur ett sår började spridas över min mage. Jag drog bladet på några fler ställen innan jag satte mig ned på golvet bredvid flaskan.

Jag tappade koll på tiden för vad som kändes några minuter senare, hörde jag ytterdörren öppnas. Paniken spreds snabbt genom mig kropp.

"Elina?" Felix röst hördes genom hela huset.

Jag försökte vara så tyst som möjligt, men det gick inte när jag kände hur whiskey-flaskan gled ur min hand och kraschade mot golvet och nästan hela av alkoholen åkte ut.

Nästa sekund hörde jag steg som styrdes mot badrummet. Jag tog ett djupt andetag innan jag såg hur Felix öppnade dörren. Han hade ett stort leende på läpparna innan han fick syn på mig.

Nutid -

"Hur länge har du varit här inne?" frågade Oscar försiktigt.

"2 timmar." svarade jag ärligt.

Jag hörde hur Oscar suckade innan han kramade om min hand. Han smekte sin tumme över baksidan av min hand.

"Varför ringde du mig inte?" frågade han.

Jag ryckte lätt på axlarna men jag visste egentligen varför jag inte hade ringt Oscar; jag hade fått den här idén att Oscar var trött på mig så jag ville inte störa honom för när rösterna i mitt huvud så någonting, så var det sant.

My Wonderful Life - The FoooDonde viven las historias. Descúbrelo ahora