Kapitel 4 - The Fooo

507 17 0
                                    

Jag tog försiktigt ett löst grepp om Felix's midja.

"Du kan hålla hårdare, vet du?" skrattade Felix. "Jag vill verkligen inte att du åker av."

Jag gav honom ett svagt leende innan jag tog ett stadigt grepp om hans midja. Jag fattade inte att Felix hade övertalat mig om att följa med till studion. Jag skulle träffa resten av hans band. Alltså ärligt talat, hade jag inte lust. Men jag hade ju inte heller lust att vara ensam hemma hos Felix med hans mamma...

Han hade också övertygat mig om att vi skulle åka moped dit.

Herregud, var det ända jag tänkte när vi började åka.

"Vi kommer dö." viskade jag i Felix's öra och jag såg hur ett stort leende spreds på hans läppar innan han skrattade till.

"Det kommer vi inte alls." svarade han.

Efter ungefär 10 minuter senare stannade vi vid en parkering. Jag steg snabbt av och började att försöka få av mig hjälmen. Jag suckade högt när jag märkte att jag inte fick av den.

"Felix." sa jag.

Han vände sig mot mig och log stort när jag pekade på hjälmen. Han förstod direkt att jag inte fick av den. Han tog några steg närmare mig och började pillra med låset. Jag tittade rakt in i hans ögon och började tänkte för mig själv.

Vad har jag gjort för att jag skulle förtjäna den här killen? Gud måste ha gillat mig den dagen, tänkte jag.

Min tankar avbröts av att Felix långsamt tog bort hjälmen från mitt huvud.

"Tack." log jag.

"Det är lugnt." sa han och låste snabbt mopeden innan vi började gå mot studion.

Felix hade berättat att det brukade stå väldigt mycket fans precis utanför studion, men att de inte brukade komma såhär tidigt.

Det tycker jag inte är konstigt. Jag menar, klockan är halv 7 just nu.

Juste, jag glömde säga en sak. Det är söndag idag. Jag och Felix sov på altanen hela natten och vaknade ganska tidigt. Jag hade hunnit tagit en snabb dusch, vilket jag tackar för. Felix lånade ut kläder till mig vilket jag också var tacksam över.

Felix hade rätt. Det var inga fans utanför huset. Om det hade varit det tror jag faktiskt att det skulle varit ganska kaotiskt just nu.

Felix och jag gick fram mot den gula byggnaden. Han knakade på den stora svarta dörren och lutade sig mot väggen.

Några sekunder senare öppnades dörren och en kille i lockigt, långt hår. Han log stort mot Felix innan han bjöd in oss i den stora studion.

Jag tittade mig omkring och kollade sedan på Felix. Han och killen var påväg mot en dörr.

De gick in och jag kunde höra hög musik. Jag gick nyfiket mot dörren och tittade in.

Felix, killen och 3 andra killar var där inne.

-

Jag satte mig i soffan och tittade mot killarna. De hade dansat i ungefär 3 timmar nu och det ända jag hade gjort var att kolla på. Låten slutade och killarna gav varandra en high five innan de gick bort till soffan där jag satt.

Jag och de andra killarna han bara prata lite smått innan de skulle börja med dansen så nu skulle jag verkligen få reda på hur deras personlighet var.

Den mörkhåriga killen satte sig bredvid mig och de andra 3 killarna satte sig på golvet framför oss.

Felix log stort mot mig innan han tog upp sin mobil och började ta lite kort på alla oss. Jag och Omar, som jag fick reda på att den mörkhåriga killen hette, började fjanta oss på varenda bild. De 2 andra killarna som satt bredvid Felix på golvet hette Oscar och Ogge. Jag tyckte att Ogge var ett coolt namn.

"Jag är Elina förresten." sa jag och var redo för en till bild när jag märkte att en av de andra killarna stirrade på mig.

Jag mötte hans blick.

"Är det du som är Elina?" sa han och fick ett svagt leende på sina läppar.

Jag nickade kort. Kände han mig? Vänta... Nu när jag tänker efter. Jag kände igen hans röst. Jag har hört den förut, men vart?

"Jag är den personen som pratade i telefon med dig." sa han.

"Seriöst?" sa jag och log mot honom.

"Ja, jag är seriöst." sa han. "Det är jag som är Oscar."

Killarna tittade frågande på oss men jag och Oscar bara skrattade.

Det började bli sent och alla började bli trötta så vi bestämde oss för att åka hem. Jag kramade om Oscar och Ogge innan vi sade hejdå till varandra. Omar skulle sova hos mig och Felix inatt eftersom att han inte hade någonstans att sova. Han bor egentligen i Göteborg, men eftersom att allt är i Stockholm åker han hit ganska ofta.

Samma sekund vi kom hem gick Felix och beställde hem mat. Jag tror han beställde pizza eller något liknande.

Maten kom efter ungefär 30 minuter. Felix hade beställt en pizza, pommes frites och en cola. Jag klagade verkligen inte.

Omar och jag delade på pizzan medan Felix tog pommesen och colan. Kvällen slutade med att vi kollade på 3 filmer innan vi somnade i vardagsrummet.

Jag vet redan nu att de här killarna kommer vara mina vänner i resten av mitt liv.

My Wonderful Life - The FoooDonde viven las historias. Descúbrelo ahora