Dagen hade gått ganska snabbt. Jag hade kollat på film hälften av dagen innan jag blev trött så jag gick och la mig. Jag vaknade senare den dagen av att Felix väckte mig. Han var sjukt trött så han somnade bredvid mig sida. Vi vaknade några timmar senare av att Felix's mamma kom hem. Jag och Felix låg kvar i hans säng och tittade på film ett tag.
Det bästa med Felix rum förutom sängen, var att han hade ett tv mittemot sängen. Efter filmen kollade vi igenom Felix's twitter och jag såg hur han svarade några fans.
"Kan vi inte göra en livestream?" frågade Felix plötsligt.
Jag tittade osäkert på honom. Felix märkte mig osäkerhet och sträckte sig efter sin mobilen.
"Jag kan ringa killarna och fråga om du vill vara med?" sa han och log svagt. "Om du inte vill vara ensam med mig och göra en livestream.
Jag nickade kort.
"Jag säger inte att det är något fel på dig, Felix." sa jag och tittade på honom. "Det är bara det att..."
"Elina, det är lugnt." log han stort mot mig.
Det hade bara tagit 1 timme för killarna att komma. Ja, jag vet. 1 timme är lång tid, men de är killar och som de flesta vet är killar sjukt långsamma. Vi hade gått ner i vardagsrummet och skulle just börja livestreamen när jag kom på hur jag såg ut. Jag hade Felix stora hoodie på mig och ett par mjukisbyxor. Mitt hår var uppsatt i en hög tofs och jag hade inget smink på mig. Varför hade inte någon sagt hur jag såg ut?
"Vänta!" sa jag hastigt.
Killarnas blickar vändes snabbt mot mig. Felix, som satt närmast mig, flyttade sig närmare mig så att vi skulle få plats mer.
"Jag kan ju inte se ut såhär." sa jag och tittade på de.
Omar och Felix började skratta med Oscar och Ogge bara tittade på mig.
"Du ser bra ut." sa Oscar och tittade på mig.
Jag tittade på honom i några sekunder innan jag sa:
"Tycker du?" frågade jag försiktigt.
Han nickade innan han vände tillbaka sin blick mot datorn. Nästa sekund tryckte Felix på "starta" knappen, och livestreamen började. Under hela livestreamen svarade de på massa frågor. Som jag redan visste, fick vi snabbt frågan om vem jag var.
Killarna tänkte ett tag innan Oscar sa att jag var en väldigt bra vän till alla oss. Till min förvåning var alla kommentarer snälla. För det mest stod det att jag var söt.
-
Jag gick ut ur badrummet för säkert femte gången idag. De senaste 2 dagarna hade jag varit sjuk. Min näsa var täppt och jag hade feber. Felix vill stanna hemma och ta hand om mig, men jag hade inte låtit honom göra det. Jag vill ju inte att han skulle missa mer i skolan.
Just nu satt jag nere i vardagsrummet med Oscar som också var lite småsjuk. Han hade kommit för ungefär 20 minuter sedan med en stor chokladask och en teddybjörn.
Tydligen hade Felix sagt till honom att jag var sjuk. Och så snäll som Oscar är kom han hit direkt efter skolan.
Vi hade mest bara pratat med varandra om allt möjligt. Det är en av de sakerna jag gillar med Oscar. Att jag kan prata med honom om allting, och då menar jag verkligen allting. Jag vet att han finns där och att han verkligen bryr sig. Jag tror att han bryr sig i alla fall.
Strax innan klockan 3 började jag må illa, så jag sa till Oscar att jag skulle gå och lägga sig. Oscar följde med mig upp och satt vid min sida tills jag somnade.
Jag vaknade några timmar senare. Felix hade kommit hem från skolan och Oscar hade åkt hem. Jag, Felix och hans mamma åt lite lätt innan jag och Felix gick upp på hans rum igen.
"Varför sa du till Oscar att jag var sjuk?" undrade jag när vi satte oss ner på sängen.
Felix ryckte lätt på axlarna.
"Jag visste att Oscar slutade tidigt och jag var ju tvungen att vara i skolan." sa han. "Jag ville inte att du skulle vara ensam hemma."
Jag nickade kort och log mot honom.
Resten av kvällen skypade jag med Oscar på Felix's dator. Jag hade tydligen smittat honom så han hade nu feber. Ni skulle bara veta hur många gånger jag sa "förlåt" till Oscar den kvällen. Oscar och jag bestämde oss för att ses imorgon eftersom att ingen av oss skulle till skolan. Oscar och jag skulle möttas vid busstationen runt halv 9 så vi kunde åka hem till honom efteråt. Efter cirka 2 timmar av att vi pratade med varandra, somnade jag.
Nästa morgon väckte Felix mig runt halv 7. Han tog en snabbt dusch medan jag letade efter kläder åt mig och honom. Vi åt en snabb frukost innan Felix gick till skolan. Som vanligt gav jag honom en lång kram innan han gick. Klockan var 8 när Felix gick så jag började göra mig iordning.
-
Jag satte mig ner på bänken vid busstationen. Jag tittade mig omkring och suckade. Klockan var kvart i 9 och Oscar var inte ens här. Jag trodde jag var sen.
Efter 5 minuter såg jag en lång gestalt komma gående mot mig. När personen var 10 meter från mig såg jag att det var Oscar.
Jag reste mig upp och började gå mot honom. När han fick syn på mig spreds ett stort leende på hans läppar. Jag gav honom en lång kram innan vi började gå mot Oscar's hus.
"Förlåt att jag smittade dig." sa jag återigen.
Oscar vände sig mot mig och flinade.
"Det är lugnt." sa han. "Jag var ändå trött på skolan. Du hjälpte mig faktiskt."
Jag log mot honom.
Efter ungefär 30 minuter stannade Oscar framför ett rött, ganska stort, hus. Vi gick upp mot ytterdörren och Oscar öppnade den snabbt.
Precis som Felix's hus, var detta hus enormt. Hur kan alla i Stockholm, förutom jag, bo så fint? Oscar väckte mig ur mina tankar genom att puta till mig löst på armen. Jag tittade frågande på honom.
"Jag frågade du om du var allergisk mot hundar." sa han och började knyta upp sina skor.
"Inte vad jag vet." svarade jag och tog av mig mina skor. "Har du några hundar?"
Oscar nickade kort och log stort mot mig.
"Men de är hos min syster just nu." sa han och hängde av sig sin jacka.
Jag nickade kort innan jag också hängde av mig min jacka.
Jag och Oscar gick in till vardagsrummet, tittade på några filmer och pratade om allt möjligt. Efter några timmar åt vi pizza som vi gjorde själva. Okej, det var Oscar som gjorde den. Han visste faktiskt hur man gör en pizza vilket jag inte visste. Felix ringde runt klockan 4 och sa att han inte kunde hämta mig hos Oscar. Det slutade med att jag sov över hos Oscar. Ärligt talat hade vi riktigt kul. Senare på kvällen började vi båda må mycket bättre och vi firade med glass.
Nästa morgon skulle Oscar till skolan och jag skulle hem till Felix.
Jag tog snabbt på mig mina skor och min jacka. Jag vände min blick mot Oscar som redan tittade på mig. Han flyttade sin blick från mina ögon ner till mina läppar. Jag kände hur mitt hjärta började slå snabbare.
"Oscar." viskade jag hest.
Han log svagt mot mig innan han tog ett steg närmare mig. Han placerade försiktigt sina händer på min midja innan han drog mig närmare honom. Utan att jag märkte det hade jag lagt mina händer runt Oscar's hals. Jag började andas häftigt.
"Jag måste bara prova en sak." sa Oscar lågt.
Jag nickade kort. Några sekunder senare kände jag ett par mjuka läppar mot mina. Jag slöt försiktigt mina ögonlock och besvarade kyssen. Jag kände hur Oscar lade sina händer runt min rumpa innan han lyfte upp mig lätt.
ESTÁS LEYENDO
My Wonderful Life - The Fooo
Novela JuvenilElina har alltid varit den ensamma tjejen som ingen bryr sig om. Hennes liv är hemskt innan hon träffar Felix från The Fooo. Elinas liv förändras snabbt tack vare Felix. Vad händer när hon träffar resten av The Fooo? kärlek, drama och svek.