CHAPTER 06

428 36 9
                                    

Me: Hai semua! 😆Author Sese dah balik! Ada yang rindu tak?😃

Krik.... Krik.... Krik.... Krik....

Me:Tak de yang rindu rupanya😢

Gempa: *baru balik dari kedai* Eh, Author dah balik? Wey, korang! Author Sese dah balik nih!

Blaze:*muncul entah darimana* Hah? Iye keh? Yeay, Author Sese dah balik!!! \(^o^)/ *peluk Author* hmm, rindu Author!

Thorn: hah, mana Author? Mana? *ikutan meluk* yeay, Author dah balik! Author dah balik!

Me:*dipeluk* weh, jangan.... Lah.... Peluk.... Kuat.... Sangat.... Tercekik.... Aku....

BlaThor: *lepaskan pelukan* ouh, sorry. He he he

Me: sesak nafas aku😩

Hali: kemana kau pergi selama ini, hah!? Kau tau kan kalau para readers dah lama tunggu Chapter 6 nih!

Me: haih, yelah. Aku tahu. Aku busy kot. Kena bantu Mama buat kerja Kat rumah, jaga adik, buat kerja sekolah, Kelas Tambahan, belajar untuk ujian dan sekarang ada kelas online pulak.

Blaze: aik, kelas online pulak? Kenapa tetiba je Ade kelas online nih?

Me: haih, tak tau lah tuh. Sekarang nih sekolah ditutup sebab ada Virus Covid-19. Sebab tak boleh belajar Kat sekolah, jadi kita orang kena belajar Kat rumah dengan kelas online.

Gempa: hm, betul jugak tuh. Jadi, tak yah lah kau asyik baring sambil main game tuh lagi.

Me: eh, tahu tahu je. Okaylah, mari kita sambung Chapter 6! Selamat membaca dan apabila ada typo, endahkan je, okey?😉

Happy Reading!

Anaya P.O.V

Aku tidak menyangka kalau kekuatan Abang BoBoiBoy dan yang lain sangat hebat dan juga luar biasa. Aku harap aku juga punya kekuatan.

"Eh, Blaze, bagi balik ais krim aku!"

Aku menoleh ke arah sumber suara tersebut. Aku bisa melihat Kak Thorn mengejar Kak Blaze karena sudah mengambil es krimnya.

"😜 Tak nak. Hmm, sedapnya!" ujar Blaze sambil menjilat es krim milik Kak Thorn.

Normal P.O.V

Anaya hanya tertawa kecil melihat tingkah laku mereka yang seperti anak kecil itu. Bahkan Anaya yang dua tahun lebih muda dari mereka, tidak bertingkah seperti itu.

"Huwaaa!!! Ais krim aku!!!😭😭 Gempa!! Blaze makan ais krim aku huwaaaa!!!" ucap Thorn yg mengadu pada Ibu...  Eh ralat, Gempa yg sedang membersihkan meja (Begitu muncul, langsung beres-beres, calon idaman bangetlah:v) 

Gempa melihat ke arah Thorn yg menatapnya dengan mata berkaca-kaca, lalu ke arah Blaze yang tampaknya sedang menikmati es krim milik Thorn.

"Tak pe, Thorn. Nanti aku buatkan kau Cake Chocolate Special, nak? " tawar Gempa. Thorn yang mendengar itu pun langsung mengangguk dengan senang.

Anaya hanya bisa cekikikan melihat tingkah semua saudaranya itu. 'Aku tak sangka akan dapat keluarga baru yang seronok macam ini. Ini benar-benar hebat' batinnya. Namun, entah dari mana muncul misil yg mengarah pada mereka dan mengenai mereka. Menyebabkan mereka terpental.

MY SWEET BROTHER (HIATUS)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang