Festivitatea de deschidere nu dureaza mult.Slava Domnului!
Suntem invitati in clasa pentru a asculta discursul dirigintei.. acelasi in fiecare an. Chiar nu aveam nevoie sa aud aceleasi lucruri plictisitoare spuse la fiecare ora de dirigintie, pauze, sedinte cu parintii. Nu aveam nevoie, deci, nici nu ascultam..nimeni nu asculta. Toti schimbam “impresii din vacanta” pe sub banci. Dupa o ora de insirat “basmele” ei “mica povestitoare” spune si ceva interesant:
-Anul acesta, pentru a imbunatati rezultatele la bacalaureat conducerea a angajat un nou profesor de matematica, care speram sa va trezeasca dorinta de a invata mai mult .
Grozav! N'o sa aiba ce trezi dar totusi schimbarea e buna. Anul trecut nu tin minte sa fi avut vreo nota stralucita la mate, nu ca as fi meritat, insa pentru toata clasa notele erau de la 1 la 6 (ar fi fost si 0 , dar semana prea mult cu 10).
Deci, era sansa noastra! Prof ' nou, prima data la catedra= note mari !
Un zambet aparu involuntar pe fata fiecaruia dintre noi, mai ales a fetelor care iau in calcul si faptul ca "Domnul profesor" e tanar. Primele doua ore de mate erau vineri deci, surpriza se lasa asteptata.
Cand am ajuns in fata casei ma simteam extenuata, prima zi de scoala isi spune cuvantul.. aveam nevoie sa fiu rasfata cu.. ceva duuulce! Asadar, astazi imi voi exersa “talentul” in bucatarie.
Deschid usa iar urmatoarea reactie fu un tipat scurt. La piciorele mele era “ghemul de blana” al matusii. O lasasem in casa si..uitasem sa o hranesc.Foarte bine! Asa ii castig respectul! Imi arunc geanta pe canapea, papucii dedesubt, imi leg parul si'i pun pisicii mancare si apa in bol. Priveste cu indiferenta la “opera mea” si se intoarce cu spatele.
-Mata ingamfata! O sa ma placi tu !
Renunt momentan. Trec in dormitor unde ma schimb in pantaloni scurti si maiou.In camera era un aer sufocant. Deschid fereastra iar peisajul imi aminteste de scena de diminieata. Insa, acum fereastra “lui” era larg deschisa, parca intentionat, pentru a putea fi analizat orice detaliu din incapere. Refuz saintru iarasi in joc si plec in bucatarie.Deschid usa de la balcon tot pentru “aerisire”, insa pe partea cealalta era inchisa. Acest lucru parca ma jignise.“Poate nu e acasa!”Cand ma intorc bolurile pisicii erau goale iar o pata mare de apa umplea holul.
-Serios, pisic ?! Te joci cu mine ? Iau un prosop si, in geununchi, incep sa sterg podeua.
Trei minute mai tarziu imprastiam toate “instrumentele” si ingredientele prin bucatarie.
Meniul zilei: de toateee!