Gespannen zit ik televisie te kijken, ik hoop dat ik vandaag gebeld word door iemand van het La Rive. Ik wil al zolang in dat mooie, sjieke restaurant werken.. Om de spanning te verlichten schenk ik mezelf een kopje thee in en pak ik een koekje uit de felgekleurde koektrommel op de tafel voor me. Zo gaat er een halfuur voorbij, ze zullen toch zo wel bellen? Ze waren erg tevreden en ik zou perfect zijn voor de baan.
Dan gaat opeens de telefoon, het zweet breekt me uit. De spanning gaat door mijn hele lichaam en ik adem diep in en uit. "Hallo, met Dani Smith. Met wie heb ik het genoegen?" Aan de andere kant van de lijn hoor ik een vriendelijke vrouw zeggen dat ik ben aangenomen. "Je kunt morgenavond beginnen om half zeven, komt je dat goed uit?" Even wil ik een sprongetje in de lucht maken, maar ik weet me te beheersen. "Maar natuurlijk, graag zelfs! Tot dan!"
En daar zit ik dan, een beetje stom voor me uit te staren en te lachen. Ik MOET Xander spreken! Snel pak ik mijn smartphone en zoek naar Xander in mijn contacten en druk ik op het 'bellen'-knopje. "Hééééyy lieverdje alles goed? Hoe ging het met je sollicitatie? Ben je al gebeld? Tell me everything babe!" Ik moet lachen, Xander is altijd zo geïnteresseerd en lief voor me. De beste vriend die je je kan wensen. "Ja ik ben aangenomen! Oh my god, ik ben zo blij!" Het is even stil aan de andere kant, op wat gerommel na. Even wacht ik af en vraag wat hij allemaal aan het doen is. "Ik ben zojuist in mijn autootje gestapt en ik kom er NU aan, je hebt tien minuten om je klaar te maken, dit gaan we vieren!" Voor ik kan antwoorden heeft hij de verbinding al verbroken. "Die Xander toch.." Zeg ik bijna geluidloos.Snel zoek ik wat leuks uit in mijn kledingkast. Een jurkje is wel gepast denk ik, met mijn lange bruine haar, bruine ogen en mijn volslanke lichaam kies ik voor iets donkers. Snel kijk ik in de spiegel en knik tevreden naar mezelf, in tegenstelling tot veel van mijn vriendinnen ben ik niet heel dun, maar ook zeker niet dik. Een buikje heb ik wel, maar dat joort er gewoon bij. Bij die gedachte moet ik lachen en probeer ik te besluiten wat ik met mijn haar doe. "Uhmm, ik steek het op" zeg ik tegen mezelf.
Maar voor ik kan kiezen tussen de zwarte korte jurk en de grijze, iets langere jurk word ik ruw onderbroken. Iemand heeft besloten de bel ingedrukt te houden tot er opengedaan wordt, uit ervaring weet ik dat het Xander is. Met de jurken nog in m'n hand loop ik naar de voordeur en maak hem open. Meteen moet ik lachen om wat ik zie: Xander, met zijn flitsende zonnebril met steentjes, zijn strakke spijkerbroek en zijn mouwloze hemdje met een mopshondje op de voorkant. "Hey darling" en hij zoent me drie keer op mijn wangen. "Wat leuk voor je meis! Ben trots op je, ik zei toch al dat ze zo een spetter als jou nodig hebben!" Ook al is hij homo, hij weet hoe je een meisje moet laten blozen. "Xander, help, ik kan niet kiezen wat ik aandoe" Ik laat hem de jurken zien en hij kijkt er aandachtig naar. "Ik zou de zwarte doen, die staat je altijd zo mooi." Zodra ik de jurk heb aangetrokken gaan we met de auto van Xander richting het centrum, hij praat heel enthousiast over een nieuwe club in het hartje van Amsterdam en ik krijg er al helemaal zin in.
Omdat het nog middag is sleept hij me meerdere winkels is en begin ik te snappen waarom veel mannen shoppen met hun vriendin niet leuk vinden. Terwijl Xander een hele garderobe staat te passen moet ik wachten en de modeshow aanschouwen die hij me elke vijf minuten geeft. Zodra hij een paar nieuwe setjes heeft gevonden gaan we op een terrasje zitten en bestellen we wat te drinken en te eten. Een beetje spelend met mijn salade bedenk ik me hoe de eerste werkdag zal gaan. Als ik opkijk van mijn eten zie ik Xander naar me kijken. "Alles goed schat? Zenuwachtig voor morgen?" Ik knik naar hem. "Nou, daar weet ik wel wat op!" Hij wenkt een ober en betaalt het eten en pakt me daarna bij mijn arm. "Kom het is tijd om plezier te maken." Hij knipoogt en ik volg hem naar die nieuwe club waar hij het in de auto over had.
Nog geen tien minuten later staan we voor de club en horen we het gedempte geluid van de muziek binnen, het klinkt erg gezellig. Ook al is het pas half 8, er zijn al behoorlijk wat mensen. We gaan naar binnen en het is meteen raak: Er loopt een man op me af, langer dan mij met blond, kort haar. "Hey schoonheid, wil je wat drinken?" Voor ik kan antwoorden gooit Xander me in zijn armen. "Have some fun" zegt hij knipogend tegen me.
JE LEEST
Alles wat hij verlangt..
RomanceDit verhaal gaat over Dani, een jonge vrouw die werkt in een Amsterdams hotel. Daar ontmoet ze Christopher en ze voelen meteen een klik, ze voelt dat hij anders is dan andere mannen. Intelligent, duidelijk, grappig.. Een droomman kort gezegd. Kan Da...