His house

3.7K 55 5
                                    

Opeens schrik ik wakker en zie dat het al half 10 is. Waar ben ik? Oh ja, in Christopher's zijn hotelsuite. Alleen zie ik Chris nergens. Op tafel ligt een rieten mandje met een doekje eroverheen. Er ligt een briefje bij:

'Hallo Dani, mooiste vrouw ter wereld! Ik heb genoten vannacht, ik hoop dat het wederzijds was. Ik moest helaas vroeg weg, maar ik wilde je niet zo vroeg wegsturen. Dus geniet maar lekker van je ontbijtje -zie mandje- en ik zie je vanavond weer liefje! Xxx Christopher'

Ik bekijk het mandje en er zit allemaal lekkers in: broodjes, een appeltje, flesje sinaasappelsap, beleg. Rustig eet ik mijn ontbijt op het balkon, de zonnestralen voelt warm op mijn huid en ik geniet. Ik vind deze man erg leuk, meer dan dat zelfs. Ik ken hem net twee dagen en ik wil nu stiekem al niet meer zonder hem zijn. Ik betrap mezelf op deze gedachten en schud ze van me af. Zo snel? Dat kan bewoon niet hoor! Ik zoek al mijn kleding en spullen bij elkaar en trek de deur van de suite achter me dicht.

Ik wil dit zo graag bespreken met iemand, maar Xander doet vast te overdreven hierover. En het gaat eigenlijk niemand wat aan, bedenk ik me. Ik ga niet meteen door naar huis, maar doe eerst nog wat boodschappen. Freek de hamster moet nog voer, zaagsel en hooi hebben en ik moet natuurlijk ook nog wat eten. Ik race door de winkel en ga lekker naar huis. Ik plof neer op de bank met een kop thee in mijn hand en de afstandsbediening in de andere hand. Eventjes tijd voor mezelf, ik heb toch nog vijf uur de tijd voor ik wegmoet. Ik drink mijn thee en kijk het journaal. "In Afghanistan zijn een aantal medewerkers van het Rode Kruis ontvoerd, het zou om vijf personen gaan. Het is nog niet duidelijk of de medewerkers veilig zijn.." Hoor ik de nieuwslezer zeggen. Het volgende item gaat over sport, honkbal. Een of andere Amerikaanse ploeg tegen een Nederlandse ploeg, Nederland heeft gewonnen. Verder nog het weer, het blijft droog zo te zien. Ik zet de radio aan en zing mee met de liedjes die ik ken terwijl ik de hamster kooi verschoon. Ik heb de deksel gebruikt als een soort ren voor Freek, hij kijkt nieuwsgierig naar wat ik met zijn hok doe. Zodra de kooi schoon is zet ik hem terug en hij springt meteen in het kleine huisje in het hoekje van zijn verblijf. Gekke Freek toch..

Vanavond staat er spinazie op het menu, mijn favoriete groente. Ik kook wat aardappeltjes en bak een stukje vlees erbij en klaar. Heerlijke maaltijd! Ik eet mijn bord leeg en kleed me weer om, nu heb ik geen bijpassende lingerie maar ik vind wel wat leuks: een witte bh met kant en een knalroze boxer. "Vind hij vast wel leuk, denk ik." Mompel ik tegen mezelf. Ik ben best blij dat ik een hele lading aan zwarte broeken en shirts heb, zodat ik nooit zonder werkkleding kom te zitten. Ik gooi mijn vuile was in de wasmachine en doe wat make up op. Terwijl ik eyeliner opdoe krijg ik een sms:

'Hey Dani, ik ben al klaar met mijn werk. Kom naar het Vondelpark om vier uur, kusjes Chris.'

Het is al drie uur geweest, maar ik heb nog wel tijd om ff wat te drinken. Ik loop naar mijn koelkast en pak een glas limonade en loop naar mijn koekjes trommel en pak een koekje eruit. Eventjes nog zitten voor ik ga. Gelukkig herinner ik wat ik aan Marco belooft heb: Die kalmerende thee! Snel pak ik het pakje thee uit mijn keukenkastje en stop het in mijn tas, ik hoop dat hij er blij mee is.

Om kwart voor vier stap ik op de fiets, het is hier toch maar vijf minuten vandaan. Bij de poorten van Vondelpark zie ik een nette meneer staan. Hij stapt op me af en vraagt aan me of ik Dani van Bergen ben. Ik knik en hij zegt: "Nou goedemiddag dan mevrouw, meneer Smith zit op het grasveld iets verder dan het viaduct daarginds." En hij wijst naar het park. "Dankuwel meneer. Ik ga meteen kijken. Een fijne dag!" Zeg ik tegen hem en opgewonden loop ik naar de aangewezen plek. Het duurt niet lang voor ik Chris zie. Hij zit op een groot, zacht kleed onder een grote boom. Hij ziet me en staat op. Als ik voor hem sta kust hij mijn hand en laat me zitten. Als ik op het kleed kijk zie ik allemaal lekkere hapjes en dingetjes, maar barst ik in lachen uit als ik zie wat voor drinken hij heeft gekocht: 'Jip & Janneke Champagne' staat er op het etiket van de fles. "Hahahahaha, hoe verzin je het!" Lach ik hard. "Nou ten eerste, de smaak is verrúúúkkelijk en je mocht niet drinken voor je werk, dus het is een goed alternatief. Dus wilt u een glaasje overheerlijke champagne, mevrouw?" Zegt hij bloedserieus, met een glimlachje op zijn mond. Ik knik. "Nou meneeer, dat lijkt me toch zóóó zalig!" Zeg ik heel deftig. En we moeten allebei lachen. "Je hebt echt teveel meegenomen liefje." Zeg ik hem. "Dan lijden we zo in ieder geval geen honger." Zegt hij knipogend. "Stiekem is die Jip & Janneke champagne toch best lekker." Zeg ik tegen Chris. Hij knik. "Ik zei het toch!" Gek genoeg wordt er niks gezegd over gisteravond, ook al heb ik veel vragen voor hem.. Ik durf ze nog niet te stellen.

Alles wat hij verlangt..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu