"Christopher.."

3.6K 51 1
                                    

Eenmaal thuis aangekomen ga ik zitten op de bank, nadenkend over wat die knappe man tegen me zei. "Je moet me bedienen voor zolang als ik hier ben." Zijn woorden zitten nog fris in mijn hoofd. Opeens word ik gebeld, het is Robbert. "Goedenavond Dani, ik hoop dat ik je niet stoor?" "Nee natuurlijk niet meneer, ik ben net thuis." Het is even stil en hij vervolgd zijn verhaal. "Zeg maar gewoon Robbert hoor, het hoeft allemaal niet zo stijfjes haha.. De reden waarom ik je nu bel is een beetje apart, maar die man die je aankomende dagen moet bedienen heeft zijn nummer achtergelaten voor je. Tenminste, dat denk ik. Hij noemde je 'dat mooie meisje met die bruine lokken' dus ik nam aan dat jij dat was." Ik slik en voel dat ik bloos. "Wauw, dat klinkt wel heel lief, geef maar door. Kan altijd handig zijn." Robbert geeft het nummer door en ik schrijf het op een blaadje dat ik snel op tafel gevonden heb. "Dankjewel, tot morgen Robbert." Zeg ik tegen hem als hij klaar is met het nummer op te noemen. "Graag gedaan, fijne avond!" En het wordt stil aan de andere kant van de lijn. Snel zet ik het nummer in mijn telefoon.

Als ik een tijdje gestaard heb naar de cijfercombinatie stuur ik een berichtje naar Xander: 'Darling, ik heb zo iets geks meegemaakt op werk.. Ik stootte tegen een man aan en nu wilt hij dat ik hem bedien, voor zolang als hij in het hotel achter het restaurant verblijft. Hij was knaaap! Xx.' En ik druk op verzenden. Ik krijg altijd heel snel antwoord van hem, maar nu was hij supersonisch snel. Nog geen minuut later heb ik een berichtje terug: 'Okéé, das vaag. Zal ik langskomen? Dan kun je me alles tot in detail vertellen! Love ya babe x' Ik moet lachen, gekke Xander. Ik sms hem dat hij langs kan komen.

Blijkbaar is hij zo erg geïnteresseerd in mijn verhaal, dat hij mega snel hierheen is gereden. Tien minuten later hoorde ik Xander aanbellen, zoals gewoonlijk totdat ik opendeed. "Hey darling, wat was dat nou allemaal op je werk? Hoe was je baas? En je collega's? En hoe zat het met die vent, wat wilt hij van je?" Hij kijkt me verwachtingsvol aan en ik begeleid hem naar de bank, druk een glas wijn in zijn handen en leg het hele verhaal uit. Xander kijkt me aan met open mond. "Serieus? Wauw." Is het enigste wat er uit zijn mond komt. Ik glimlach, omdat het verhaal erg vreemd klinkt. "Ja, echt waar. Kijk hier." En ik laat hem mijn telefoon zien. "Dit is zijn nummer" Xander schudt zijn hoofd. "Past je wel op meis?" "Natuurlijk pas ik op! Ik heb ook m'n grenzen hoor."

Rond een uur of elf vertrekt Xander naar huis, hij moest vroeg op. Dat was eigenlijk best wel fijn, kon ik lekker vroeg naar bed. Maar in slaap komen was best lastig, ik bleef me maar afvragen hoe het zal zijn, met die Christopher. Ik kijk op de klok. Half vier. Ik zucht, dan maar een glaasje water. Ik stap uit bed en loop naar de keuken, pak een glas en vul hem met water. In drie slokken drink ik het lees en ga weer in bed liggen. Ik pak mijn telefoon van het nachtkastje en kijk of ik een berichtje op Facebook heb. "Like, like, like.. Saai hoor." Ik leg mijn telefoon weg en ga comfortabel liggen. Even later val ik in slaap en word pas wakker als mijn wekker gaat.

Ik schrik wakker van het snerpende geluid van mijn wekker die afgaat. Snel zet ik hem uit, wat voel ik me vermoeid. Ik open mijn ogen en strek me uit. Met een grote zwier sla ik mijn benen over de rand van het bed en ik sta op. Even douchen, dan gaat het vast veel beter. Als ik de warme straal voel, knap ik een stuk op. Ik was mijn lichaam en haar grondig en zet de douche uit. Terwijl ik mezelf af sta te drogen kijk ik naar de wasbak met al mijn potjes, tubes, borstel, enzovoorts. Ik besluit hem op te ruimen als ik mezelf heb aangekleed.

Wanneer ik klaar ben met de wasbak, loop ik naar mijn woonkamer. Ik zie mijn telefoon liggen en besluit Christopher een sms te sturen, dan heeft hij mijn nummer ook gelijk. "Wat moet ik zeggen?" Vraag ik mezelf af. Na een paar minuten nadenken begin ik te typen. 'Hallo Meneer, mijn naam is Dani van Bergen. Ik ben het meisje dat per ongeluk tegen u opliep tijdens mijn dienst, nogmaals excuses daarvoor. Mijn werkgever heeft mij dit nummer doorgegeven en het leek mij wel handig als u het mijne ook had. In verband met uw wensen voor de aankomende dagen. Tot vanavond, een fijne dag nog. Groet, Dani van Bergen.' Snel lees ik het berichtje nog eens door en ik druk op 'verzenden'.

Alles wat hij verlangt..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu