Quality time and Sushi

3.4K 46 12
                                    

"Zo we zijn er." Zegt Chris terwijl hij netjes mijn auto parkeert voor mijn woning. Ik zucht. "Home sweet home.." Chris wrijft met zijn wijsvinger en duim langs mijn wang. "Kom, gaan we je spulletjes pakken. We blijven een week, dus je moet genoeg meenemen." Hij kijkt bedenkelijk. "Weetje, je moet gewoon goede keuzes maken. Neem niet teveel schoenen mee, twee of drie paar is meer dan genoeg. We hebben als het goed is mooi weer, dus neem niet teveel dikke kleding mee, oké liefje?" Ik knik. Vroeger als klein kind ging ik altijd met de familie naar de camping. Ik hoor mijn vader nog: "Neem niet teveel mee! Straks passen we niet in de auto!"

Ik kijk rond in mijn woonkamer, alles is nog precies zoals het was. Ik zie het lampje van mijn huistelefoon branden, dus ik heb een voicemail. Ik druk op de grote knop en luister naar het bandje.

"Uhm ja, hey lieverd. Hier Kiki, babe.. Ik moet je wat vertellen." Het is even stil. "Ik heb een soort van vergeten je hamster te voeren en nu, is hij dood." Ik hoor een paar zachte snikken. "Het spijt me zo, het was niet mijn bedoeling.." Piep, piep, piep. En het is weer stil. Chris kijkt me aan en probeert mijn gevoel te peilen. "Gecondoleerd.." Zegt hij zacht, naar de grond kijkend. "Ja, ik denk het. Arm beessie.. Ik had niet veel met hem, maar hij was wel leuk." Ik kijk naar de lege kooi. "Maar ik ben wel blij, nu hoef ik niet steeds anderen te vragen om hem te verzorgen. Wel stom van Kiki.." Zeg ik verontwaardigd. Hij knikt. "Ze lijkt me een beetje onverantwoordelijk, om eerlijk te zijn." Zegt hij zacht. "Jup, is ze ook."

Op dat moment word er heel hard aangebeld. Ik weet al precies wie het is. Ik loop snel naar de deur, om het snerpende geluid van de bel te stoppen. "Lieeefjeeee!" Schreeuwt Xander in mijn gezicht en vliegt me aan. Ik krijg twee zoenen op mijn wangen en hij begint meteen naar mijn dag te vragen. "En, hoe is hij? Is ie een beetje lekker? Hebben jullie het gedaan? Ja hé! Geef maar toe!" Gilt Xander van opwinding, niet wetend dat Christopher achter de deur staat. "Ik, uhm.. Lieverd, hij staat achter de deur." Fluister ik zachtjes, terwijl ik probeer mijn lach in te houden. "Oh, my, God.." Sist Xander naar me met zijn handen voor zijn mond. "Shit, wat nu?" Zegt hij en hij kijkt heel zielig naar mij, zoekend naar hulp. "Kom maar gewoon, maakt niet uit." Zeg ik zacht.

Ik steek mijn hoofd om de deur en kijk naar Chris. Zijn reactie verbaasd me behoorlijk: Hij zit met zijn handen voor zijn ogen en probeert met alle kracht zijn lach in te houden. Maar zodra Xander zijn hoofd ook om de hoek steekt, proest hij het uit van het lachen. "Uhm, het.. Het spijt me.. Ik wilde niet, ik wist niet dat.." Stamelt Xander, helemaal rood aangelopen van schaamte. Chris veegt een traan van zijn gezicht en neemt een hap adem. "Pff, jongeman, wat heb jij een humor. Niks aan de hand, alles goed?" Zegt hij en steekt zijn hand uit. Xander lacht opgelucht en steekt ook zijn hand uit. "Ja het gaat prima, ik miste mijn lieverdje een beetje en ik zag haar auto staan, dus ik kwam even langs." Xander kijkt me aan en knipoogt naar me. "Met jullie ook alles goed? Lang niks meer gehoord van je Dani Banani." Zegt hij plagerig. "Tsss.." Zeg ik met opgetrokken neus tegen Xander. "Nou, wij zijn héérlijk uit eten geweest en hebben het heel fijn gehad."

"Wat leuk voor je lieverd!" Zegt Xander met een brede lach. "Ik heb ook niet stil gezeten." Zegt hij trots. "Oh, tell me, tell me?" Zeg ik nieuwsgierig. "Nou, hij heet Bas.. En hijs heel leuk en lief. Echt een knappert, pff." Zegt hij superblij. "Wat leuk voor je dotje!" Zeg ik en knuffel hem even. "Wat zijn we goed bezig hé!" Zegt hij. "Jij hebt een lekkere stoot en ik ook!" Bij het maken van deze opmerking is Xander al vergeten dat Chris ook in de kamer is. "Uhm, dankjewel jongen." Zegt Chris verlegen. "Ik ben nog nooit een stoot genoemd door een man, haha." Xander knipoogt en zegt. "Ach, ik ben ook niet echt een mannelijke man, of niet haha."

"Willen jullie koffie?" Vraag ik aan de mannen, die op de bank zitten en een beetje kennis maken. "Ja lekkerrr lieverd!" en "Ja, is goed babe." Zijn de antwoorden die ik krijg. Snel zet ik een pot koffie en ga met een dienblad de huiskamer in en ik schenk voor iedereen een kop in en luister naar de mannen, die een gespreksonderwerp proberen te vinden. "Ben je een beetje geïnteresseerd in de economie?" Probeert Chris. Xander kijkt peinzend. "Nouja, ik vind het wel fijn als het goed gaat met de economie. Ik wil gewoon lekker kunnen shoppen." Zegt Xander. Het is even stil. "Ja, ik denk het." Zegt Chris. "Hou je van films?" Zegt Xander. "Ja, natuurlijk. Wat voor films?" "Uhm.. Disney films zijn leuk.. En ik hou ook wel van die moord en doodslag dingen." Zegt Xander. Ik moet lachen, terugdenkend aan de weekenden vol met Disney films.

Alles wat hij verlangt..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu