1.Bölüm - Bloody Mary

754 14 28
                                    

1980 – New York

Mary'nin ölümü Corleone ailesini yıkmıştı. Michael uzun bir tedavi sürecine tabi tutuldu. Tedavisi sebebiyle kızının cenaze töreninde yer alamadı. Michael'ın tedavi gördüğü süreçte hastaneye ne oğlu Anthony ne de eski eşi Kay geliyordu. Kız kardeşi Connie ise bir gün olsun başından ayrılmadı. Altı ayın sonunda tedavisinin evde sürmesi uygun görülmüştü.

Evine geldiğinde ağlamaya başladı. Kızı ile yaptığı dans gözlerinin önüne geldi. Vincent, Michael'ın elini tuttu. Michael ağlamayı bırakınca odasını işaret etti. Vincent kolundan tutarak Michael'ı odasına taşıdı.

Michael odasına geçtiğinde ciddi bir duruşa büründü. Vincent bu durum karşısında, arkasını dönüp, yumruğunu ısırmakla yetindi. Ardından geriye döndü. Eli kızarmıştı. Michael bu durumu fark etti. Babası gibi kısık sesle konuşmaya başladı. "Vincent... üzgünüm."

Vincent bir sigara yaktı ve Michael'ın çaprazındaki koltuğa oturdu. Kaşlarını çatarak, "Michael amca, suçu kendinde arama. Onu koruyamadım. Kızın Mary'i koruyamadım! Don Altobello'nun ailesini, o vuran piçin soyunu tamamen temizlettim. Bu Mary'nin geri gelmesini sağlamaz veyahut bizi teselli etmez. Biliyorum ama kendime hakim olamadım. Olmamı da kimse bekleyemez!" dedi. Alnında biriken teri cebindeki mendille sildi.

Michael bu durum karşısında sessiz kalmayı tercih etti. Odaya Al Neri girdi. Al Neri, Michael'ın elini öptü. Gülümseyerek, "Seni görmek güzel," dedi. Yavaş bir şekilde diğer koltuğa geçti. Michael sessizliğini korurken, odanın sessizliği Al Neri'nin de dahil olması ile bir seviye daha artmış oldu.

Vincent yerinden doğruldu. Michael'ın tam karşısında durdu ve kendinden emin bir şekilde konuşmaya başladı. "Michael amca,  Corleone Ailesi adına böyle katliama girişmek, adımızı lekelemiş olabilir. Ancak ben bu ailede yer aldığım sürece sana ve aileye zarar gelecek. Edinmek istediğin itibarın zedelenecek. Senin verdiğin emekleri de göz önünde bulundurarak bazı şeyleri düşünmek zorunda kaldım. Sen Corleone Ailesi'ni meşru bir aile yapmayı planladın ve başardın. Immobiliare'ı aldın. Corleone ailesi artık çok daha önemli bir aile. Komisyon tarafından itibarın nedir bilemem ama kamu gözünde oldukça iyi durumdasın. Corleone Ailesinin daha fazla canı yanmaması için sana bir teklifim var amca."

Michael parmağıyla yaklaşmasını işaret etti. Vincent yaklaştı ve Michael'ın kulağına sessizce, "İzin ver de ailemi kurayım," dedi. Michael sessizliğini iyi bir şekilde muhafaza ediyordu fakat şaşkınlığını koruyamadı. Michael, Vincent'e dışarı çıkmasını işaret etti. Al Neri yerinden doğrulacakken Michael oturmasını işaret etti. Vincent dışarı çıktı. Michael ile Al Neri yaklaşık bir saat görüştü. Al Neri, Vincent'i tekrar odaya çağırdı. Vincent odaya girdiğinde Michael koltuğunda değil, masasının üzerinde oturuyordu.

Michael'ın solgun yüzü iyice solgunlaşmıştı. Konuşmaya başladı. "Bu zor bir karar. Hakkında her zaman en iyisini istediğimi bilirsin yeğenim. Bu aileyi iyi korudun. Benden de iyiydin belki de... Fakat bazı istenmeyen olaylar gerçekleşti. Telafisi mümkün olmayan olaylar. Bir aile kurup yönetmek çok zor. Sen yasadışı işleri istiyorsun, savaş istiyorsun. Benim de içinde olduğum savaşı istiyorsun. Babanın öldüğü savaşı istiyorsun. Corleone ailesi içerisinde bu olayı gerçekleştirirsen bütün olaylar boşa gider. Bunu düşünerek yeni bir aile kurmayı düşündün. Tahmin ettiğim kadarı ile hesaplarını iyi yaptın, ha?"

Vincent başını sallayarak, "Çok naziksin amca, her zaman da nazik oldun. Yanıldığın bir nokta var. Ben bu aileyi iyi koruyamadım. Bu bir gerçek. Burada her adım atışımda Mary'nin cesedini çiğniyormuşum gibi hissediyorum. Aile konusunda ise beni iyi anlaşmışsın," dedi.

Michael masadan kalktı ve odada gezinerek, "Seni eğer mutlu edecekse aileyi kur. İhtiyacın kadar parayı al. Senden belli başlı isteklerim olacak. Birincisi; parayı aldıktan sonra Corleone Ailesi ile hiçbir bağın kalmayacak. İkincisi; bağının olmadığını komisyona ispat edeceksin. Üçüncüsü; Corleone Ailesine senden doğru bir zarar gelmeyecek. Dördüncüsü; zarar geldiği takdirde gereken ceza verilecek. Bu aileni kapatmak veyahut ölüm gibi... Ciddi cezalardan bahsediyorum. Bunlara uyduğun sürece sana hayır demeyeceğim. Şimdi bana bir söz ver," dedi.

"Sana söz veriyorum, Corleone Ailesine Mancini Ailesinden hiçbir zarar gelmeyecek."

Michael derin bir nefes alıp bıraktı. "Corleone Ailesi, şu andan itibaren Mancini Ailesini bir suç örgütü olarak tanımaktadır. Ek olarak bu aile ile hiçbir bağı bulunmamaktadır. Ne resmi bir bağı ne de gayri resmi bir bağı..." dedikten sonra yerine oturdu. Vincent, Michael'ın elini öptü. Ardından koltuğuna geçti. Mutluydu. Michael başını salladı ve ekledi. "Corleone ailesi gerektiği takdirde, Mancini Ailesinden yararlanacak fakat Mancini Ailesi Corleone Ailesinden yararlanmayacak. Bu konu da hemfikir miyiz?"

Bunun anlamı Corleone Ailesi kirli bir iş olursa, bu işi Mancini Ailesine yaptıracaktı. Mancini Ailesi ise kirli veya temiz hiçbir işte Corleone Ailesinin gücünden yararlanamayacaktı. Michael bu hasta halinde, üzgün halinde bile kurnazlığını konuşturuyordu. Vincent ise aile için her şey mübah diyerek bu olayı kabul etmek zorunda kaldı. Vincent bu teklifi başını sallayarak onayladı.

Michael, Al Neri'ye, "Adamlarını çağır," dedi. Al Neri adamları çağırd. Odaya ilk caporegimeler Firmino Rossi ve Leonardo Goverrino girdi. Ardından askerlerden Leonildo, Donato ve Dino odaya girdi. Michael, Vincent'i işaret ederek, "Mancini ailesinin yani yeni ailenizin Don'una saygınızı sunun," dedi.

Al Neri ciddi bir şekilde, "Don Vincent Mancini, Corleone ailesine sadık olduğum kadar artık Mancini Ailesine de bir o kadar sadığım," dedi. Diğer adamlarda Don Vincent Manci'nin elini öperek yeni patronlarına saygılarını sundular. Don Vincent, gülümseyerek saygıların kabul ederken, Michael çoktan dalmıştı. Lons Island'da caporegimelerin elini öptüğü zamana gitti.

1.Bölüm Sonu


Yeni BabaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin