EUN MI POV
•
•
•" Best borak dengan Soonyoung? "
Aku laga lagakan bahu aku dengan bahu Somi. Tiba tiba dia jeling aku. Laa aku salah cakap ke ;-;
" Haih mana bas ni "
Aku saja tukar topik. Ya la Somi ni macam nak telan aku je. Takut sis dibuatnya ;-;" weh── "
Tiba tiba Somi pegang lengan aku. Jap jap asal aku rasa lain. Dengan suara lembut dia tu. Astagaa" kalau em kalau aku suka Wonwoo en apa kau rasa? "
Aku terus pandang dia. Aku cuba tengok muka dia sbb mana tau dia bergurau ke HAHAHA tapi muka dia nampak serious." em itukan perasaan kau. A-aku tak boleh halang "
Aku tunduk pandang kasut. Tiba tiba aku dengar Somi gelak. Aku pandang dia pelik." takkan la aku nak suka mamat kerek tu "
Somi gelak terbahak bahak. Siap tertonggeng pulak tu fuh.Aku mula tercengang. Laa ajak gurau ke budak ni 〒▽〒
Tiba tiba dia tarik aku. Dah kenapa pulak budak ni.
" bas dah sampai "
Ouh aku baru paham. Aku terus melangkah masuk ke perut bas. Somi pulak pergi bayar tambang kat pakcik bas tu. Aku terus cari tempat duduk. Bila aku toleh ke kanan──Eh?
Soonyoung?
Dia senyum pandang Somi. Aku peghati je dua ekor ni. Smell something fishy doe  ̄∀ ̄
Somi berdiri sebelah aku. Pastu dia bisik,
" weh balik dengan Soonyoung tau"
Aku terus bulatkan mata pandang Somi. Aku balik dengan Soonyoung? Mamat tu dah la mereng eyy hshjshjsh
" a-asal lak? Kau nak pergi mana? "
Sebab ni agaknya Somi berborak dengan Soonyoung. Beta rasa dipermainkan ಥ_ಥ
" aku nak jumpa orang "
Aku terus pegang tangan Somi. Taknak lepaskan.
" siapa? Penting ke? "
Aku tak pernah gelabah macam ni. Ya la takut takut terkena sawan Soonyoung kang haa siapa susah?
" secret. Alaa balik je dgn dia. Dia temankan kau melintas okay? "
Somi lepaskan pegangan aku. Dia pandang Soonyoung pulak." tolong lintaskan dia tau. Dia tak reti melintas "
Sempat Somi gelakkan aku. Ya tau la aku mcm budak 5 tahun tak reti melintas hm.TET!
Bas mula berhenti.
" dah jom "
Terasa ada orang tarik beg aku. Mamaaaa ada orang nak culik Eun ಥ_ಥ aku terus pegang tangan Somi.Dia tergelak.
" kau asal cuak ni? Soonyoung baik la "
Aku kemamkan mulut.
" ala tapi── "
" dik, nak turun ke tak ni? Hadoiii "
Halah pakcik ni tak reti sabar ke haish. Somi tolak tangan aku. Dalam terpaksa aku pun turun. Sempat lagi aku tengok Somi dengan Soonyoung berborak.
" hish kenapalah aku kena balik dengan dia── "
Tiba tiba tangan aku dipegang oleh seseorang. Dengan perasaan terkejut terkedu terkentut──Okay tak pun.
Aku pandang Soonyoung pelik.
Dan aku dengar,
Dia kata,
" meh abe Soonyoung pegang tangan. Takut adik hilang pulak "
Terus terhambur gelak dia. Ya Tuhan izinkan hamba luku mamat mereng ni.
────
TBC
YOU ARE READING
[H] · move on + ksy ·
Fanfiction+ bila kawan kau couple dengan crush kau Ditangguhkan sebab sis budak spm 2k19 u.u