・
・
・" weh "
Meja diketuk namun tiada reaksi.
" Ma Eun Mi-ssi "
Eun Mi yang mengelamun di tepi tingkap terus memandang sebelahnya.
" nae, Hwang Hyunjin-ssi? "
Kelihatan Hyunjin sedang menggalas beg lantas berdiri. Earphone dipasang pada telinga, seperti selalu.
" class kita dah habis jadi── "
" hAH?! DAH BALIK KE?! "
Eun Mi terus berdiri lalu tangannya lincah masukkan buku di dalam beg.
" nae so aku balik dulu? Annyeong "
Hyunjin meninggalkan Eun Mi yang dalam keadaan kelam kabut." urgh mcm mana boleh tak perasan ni? "
Eun Mi terus berlari keluar dari kelas namun dia sempat berhenti lalu patah balik ke mejanya semula." fuh nasib ingat "
Handphonenya dimasukkan dalam poket blazer. Dia mula melangkah keluar lalu menutup pintu kelas. Langkah mula dibuka namun dia tergamam apabila ternampak susuk tubuh yang dicarinya hari ini.
" Soonyoung── "
Soonyoung berhenti berjalan.
Suasana ketika itu seakan berhenti. Persekitaran terasa sangat asing. Walaupun masih berada di sekolah namun keadaannya seperti di tempat yang tidak diketahui.
" kau── "
Eun Mi melangkah setapak ke depan.
" sorry aku ada kelas muzik kejap lagi. Bye "
Soonyoung berjalan meninggalkan Eun Mi tanpa memandangnya. Eun Mi memegang tepi skirtnya." k-kenapa kau tak amik aku pagi tadi? "
Langkahnya berhenti.
" kenapa? Kaukan tak suka aku kacau kau? "
Eun Mi terdiam.
" tapi── "
" lagipun Wonwoo kan ada? "
Soonyoung berpaling memandang Eun Mi lalu tersenyum.
" kau happy kan? Tahniah "
Soonyoung terus meninggalkan Eun Mi." kenapa dengan semua orang ni? Aku buat apa? "
Eun Mi mengesat air matanya yang hampir menitis. Perlahan lahan dia berjalan sambil tersengguk sengguk.Soonyoung yang menyorok di tepi loker terus keluar. Dia mengeluh.
" mianhae Ma Eun Mi "
++++++++++
" Eun Mi! Eun Mi! "
Eun Mi menoleh ke belakang. Dia yang sedang berada di pondok belajar segera berdiri melihat siapa yang memanggilnya.
" hah hah, mana awak pergi tadi? Takde dalam kelas pun "
Eun Mi tergelak.
" minum air dulu. Kesian awak, Wonwoo "
Eun Mi bukakan penutup botol lalu menyuakan kepada Wonwoo. Wonwoo terus duduk lalu minum air." saya dalam kelas tadi. Tak sedar dah balik. Kenapa tanya? "
" lupa ke kita balik sama sama? "
YOU ARE READING
[H] · move on + ksy ·
Fanfiction+ bila kawan kau couple dengan crush kau Ditangguhkan sebab sis budak spm 2k19 u.u