•
•
•" kau kenapa Eun? Dari tadi tak bercakap ngan aku pun "
Somi memandang Eun Mi yang sedang mengemaskan bukunya lalu masukkan buku dalam beg.Eun Mi mula menggalas beg lalu berdiri pergi ke pintu kelas. Sedikit pun dia tidak memandang ke arah Somi.
" kau kenapa ni weyh? Dari lepas rehat sampai la dah balik kau tak layan aku pun. Aku bercakap dengan kau tapi kau buat tak layan pun. Kau kenapa?! "
Somi mula meninggikan suara kerana Eun Mi hanya mendiamkan diri.Eun Mi mengeluh.
" kau ada simpan rahsia daripada aku kan, Somi? Jujur please "
Somi duduk di kerusinya semula. Masih sama, tidak memandang ke arah Somi." maksud kau── "
" tadi Wonwoo datang kelas kita waktu rehat lepastu dia letak sticky note dekat buku kau "
Eun Mi mula mengatur nafas. Dirinya hampir menangis lagi.Somi segera selongkar begnya. Semua barang dalam begnya dijatuhkan ke lantai.
" Soonyoung dah ambik── "
Mata Eun Mi mula tertancap pada botol air berwarna biru yang bergolek dihadapannya. Belum sempat Somi mengambil botol tersebut, Eun Mi dah menepis tangannya lalu mengambil botol tu.
" ni... Bukan ke botol Wonwoo? "
Eun Mi mula membelek botol lalu berhenti memandang bahagian bawah botol.Sah! Ada ukiran JWW pada bahagian bawah botol. Kolam air matanya mula bercucuran.
" Eun, aku boleh terangkan "
Somi menggapai tangan Eun Mi namun dengan pantas Eun Mi menepisnya." aku taknak dengar sebab── "
Eun Mi mula menyeka air matanya lalu menggenggam erat hujung skirtnya." aku takut nak dengar kenyataan "
Eun Mi terus berlari keluar dari kelas meninggalkan Somi yang tergamam.Somi jatuh melutut.
" mianhae Eun Mi "
++++++++++
•
•
•EUN MI POV
Aku duduk di bangku sekolah berhadapan dengan padang. Aku mula menyeka air mata yang masih tersisa di pipi.
Aku mula mengeluarkan buku nota berwarna maroon lalu membelek belek muka surat.
Ha! Ni pun!
Kelas Tambahan Wonu's 💞
" hari ni dia ada bio dari pukul 2 sampai pukul 3 "
Aku menyimpan semula buku nota dalam beg lalu tengok handphone." tunggu dia la. Baru pukul 2 "
Aku mula termenung kejadian tadi." kenapa ek botol Wonwoo ada kat Somi? "
Aku meletakkan tangan pada dagu sambil berfikir. Somi nak tolong aku ke? Tapi kenapa aku taktau? Takkan la dia nak buat surprise? Ke Somi dengan Wonwoo ada hubungan──?" ishhh! "
Aku mula berdiri dan menyerabutkan rambut. Sebolehnya taknak berfikir lagi. Aku mula berjalan kehulur kehilir untuk mencari ketenangan.Bunyi ketawa kecil seseorang membuatkan aku berhenti. Ada hantu ke siang siang ni? Aku mula toleh ke kiri dan ke kanan.
" siapa tu? "
Aku mula menggalas beg lalu bersiap sedia untuk berlari namun pergerakkan aku terbantut bila beg aku ditarik ke belakang." yA TUHAN SELAMATKAN HAMBAMU INI DARIPADA SETAN DURJANA── "
Doa aku terbantut bila dengar bunyi ketawa lagi. Aku mula pejamkan mata.
" kau tu yang setan── "
Perlahan lahan aku menoleh ke belakang dengan perasaan takut. Aku mula menghembuskan nafas lega.
" Soonyoung── "
" ya ni aku bukan setan durjana HAKHAKHAK "
Soonyoung mula duduk di rumput sambil ketawa terbahak bahak." weyh bangun la. Malu siaa "
Aku mula memandang sekeliling dan menunduk kepada beberapa orang pelajar. Memalukan sia budak ni." okay okay dah "
Soonyoung mula berdehem. Aku menghembus nafas. Lega. Tapi belum sempat aku pergi, dia sambung lagi." LAWAK SIA KAU TADI HAKHAKAHAK "
Dan dia mula tepuk rumput.
Dan mula berguling guling.
Dan aku rasa nak bunuh dia.
" Soonyoung── "
Masih sama." Kwon Soonyoung── "
Ni kalau aku pijak dia mati tak?Aku mula menarik nafas dan hembus.
" abe── "
Aku menekup mulut. Aku nak cakap benda lain la astaga hjshsjshshSoonyoung berhenti ketawa lalu memandang ke arah aku dengan wajah yang serius. Dia mula berdiri dan membersihkan debu pada punggungnya.
" kenapa── "
Aku mula berundur ke belakang bila dia melangkah ke depan.Fck aku terduduk atas bangku.
" ulang balik apa kau cakap "
Aku memejamkan mata bila Soonyoung makin menghampiri wajah aku.Apa dosa aku ni astaga ಥ_ಥ
Aku mula membuka mata bila Soonyoung tak buat apa apa.
Kau mengharapkan apa ni Eun Mi 😏
Dan aku nampak dia tersenyum.
" aku suka kau panggil aku macam tu "
Dia menyerabutkan rambut aku sebelum duduk balik kat rumput dan sambung gelak.
Aku tergamam.
Kenapa bila dia pegang rambut aku, aku dugeun dugeun?
Adakah sebab──
Kelemumur aku jatuh?
────
TBC
Kenapa Eun Mi buduh sangat? 😂
YOU ARE READING
[H] · move on + ksy ·
Fanfiction+ bila kawan kau couple dengan crush kau Ditangguhkan sebab sis budak spm 2k19 u.u