05

152 21 3
                                    



SOONYOUNG POV

Mata aku terus membulat bila Eun Mi nak pergi ke arah Somi dengan Wonwoo.

" MA EUN MI──! "
Langkah dia terus berhenti dan pandang arah aku.

Aku terus pergi ke Eun Mi.

" em nak tak rehat sesama? "

Wait.

What?! Apa aku meraban ni asdfghjkl

Dia pandang aku pelik.

" kau jadi mereng lepas kena sepak eh? " dia tergelak.

" aku pun rasa macam tu ha ha "
sempat aku perhatikan Somi dengan Wonwoo pergi ke kantin.

" kau tengok apa──? "

Belum sempat dia menghadap ke belakang, aku cepat cepat pusingkan dia menghadap aku balik.

" ish kau ni kenapa! " dia jeling aku.

Astaga cuba la bersyukur sikit yang aku ni nak selamatkan kau hshsjsh

" tkde apa "

Bila line dah clear aku tinggalkan dia tapi aku pusing balik──

" jangan sakit tau "

Yep, aku cubit pipi dia sebelum dia sepak aku.

++++++++++

NO ONE POV



Eun Mi melangkah masuk ke dalam kelas dengan perasaan geram. Ya la siapa je tak geram bila Soonyoung main pusing pusingkan badan dia macam anak patung.

Mata Eun Mi mula mencari kelibat Somi.

Beg ada orang tkde? Pergi tandas agaknya.

Eun Mi melabuhkan punggung di tempat duduknya sambil mengeluarkan handphone dan earphone.

Lagu our dawn is hotter than day by seventeen menjadi pilihan hatinya.

" uriye saebyeogeun natboda tteungeowa achimi ol ttaekkaji " Eun Mi menyanyi sambil tersenyum.

Tersenyum teringatkan encik crush.
Siapa lagi kalau bukan Jeon Wonwoo?  Pemain basketball yang paling popular di Hwa High School.

Wonwoo ni terlalu ramai peminat. Ramai yang mintak couple dengan Wonwoo tapi dia selalu tolak. Ada jugak desas desus mengatakan Wonwoo suka Mingyu.

Siapa je tak kenal Kim Mingyu? Kawan sehidup semati sekubur Wonwoo ni. Di mana ada Wonwoo, di situ ada Mingyu. Even dalam jamban pun. Nak tolong cebok gamaknya.

Wonwoo ni ada lagi sorang kawan baik yang rapat gila. Kwon Soonyoung. Dia ni── haih. Macam mana nak cakap eh? Kalau mood sawan dia tu on, ramai yang dah lari selamatkan diri.

Ada sekali tu time kat kantin, Soonyoung excited cerita pasal apa tah pastu dia pergi tepuk meja kuat kuat sampai terbalik mangkuk tom yam Boo Seungkwan.

Maka mangkuk tersebut selamat mendarat atas kepala Seungkwan. Sunyi sepi kantin dibuatnya sebab dengar bebelan Seungkwan yang dah seghupe bazooka. Mohon tabah untuk warga sekolah tersebut.

Tapi bila Soonyoung ni serius, cikgu pun takut nak tegur. Tapi biasanya takkan bertahan lama. Sebab apa? Dia ada ramai member yang mereng sebijik macam dia. So hidup Soonyoung ni sentiasa happy.

" bye──! "

Lamunan Eun Mi terhenti.

Eun Mi memandang ke arah pintu kelas. Tangan kanannya sibuk mencabut earphone lalu simpan di bawah meja.

Somi yang baru saja melangkah masuk ke kelas terus pucat memandang Eun Mi.

" D-dah lama ke kau dalam kelas? " berdebar debar hati Somi dibuatnya.

Eun Mi menganggukkan kepalanya.
" jadi kau nampak la──? "
Somi masih berdiri di depan pintu kelas. Apa yang nak jadi lepas ni jadi la.

" nampak──? Ouh haah. Kau pergi mana dengan Wonwoo? "

DEG!

Terasa masa seakan berhenti. Somi cuba menyusun kata namun lidahnya kelu.

" hehe aku gurau je la " serta merta ketawa Eun Mi meletus.

Somi cuba mengawal reaksi mukanya lalu turun ketawa. Tapi sebenarnya dia sedang berfikir macam mana nak alihkan perhatian Eun Mi.

────

TBC

[H] · move on + ksy ·Where stories live. Discover now