09

158 24 4
                                    



" macam biasa── "

Eun Mi terus menekup mulut Soonyoung. Dia mengeluh.

" tak muak ke repeat benda yang sama everyday? Ya, aku tunggu dekat pondok sebelah gate tu okay? Aku tak lari pun "
Eun Mi mula menurunkan tangannya dan memandang ke arah lain.

Soonyoung tersenyum.

" nope. Tak pernah muak pun sebab i'm your abe "
Soonyoung mula ketawa bila Eun Mi menghadiahkan jelingan tajam padanya.

" okay bye── "
Eun Mi mula melangkah pergi namun dia berhenti dan memandang ke arah Soonyoung. Soonyoung mengangkat kening.

" y-you forget to mess my hair "
Eun Mi mula menunduk memandang kasut. Elelele blushing eh kak? 😏

Soonyoung terkejut. Eun Mi mintak dia kusutkan rambut Eun Mi? Serius? Dia mula pergi ke arah Eun Mi. Belum sempat dia memegang rambut Eun Mi──

" btw i not forget to kick your leg. Lol you duwde "

Ya, itu dia Kwon Soonyoung sudah pun sujud di lantai setelah di sepak oleh Ma Eun Mi di kaki. Mohon tabah untuk Kwon Soonyoung.

#prayforKwonSoonyoung

++++++++++

Eun Mi mula ketawa terbahak bahak bila dia berjaya lari tinggalkan Soonyoung dalam kesakitan.

" rasakan kau, Soonyoung. Everyday nak pegang rambut aku pulak. Dia fikir dia tu boyfriend aku ke apa? Euww "
Eun Mi mula melangkah masuk ke dalam kelas. Matanya mula mencari kelibat Somi.

" eh mana── "
Eun Mi mula menoleh ke belakang apabila bahunya di tepuk. Dia menghembuskan nafas lega.

Somi tersenyum.

" kau marah aku lagi ke? Aku boleh explain weyh. Sorry sangat"

Eun Mi mengerutkan dahi. Lantas dia memegang tangan Somi.

" kau pahamkan perangai aku macam mana? "
Eun Mi merenung ke anak mata Somi. Dia menundukkan kepala.

" haih── aku takkan percayakan sesuatu benda kalau tkde bukti. Ingat tak? "

Somi menganggukkan kepala.

" now tell me. Kau couple dengan Wonwoo kan? "

Nafas Somi seakan berhenti. Dia mula mencari nafas dan menghembus nafas. Somi nekad untuk memberitahu Eun Mi perkara yang sebenar. Belum sempat dia membuka mulut──

" chill la. Aku gurau je. Kau takkan suka crush aku kan? "
Eun Mi merangkul leher Somi. Dia mula tersenyum girang.

Somi terdiam. Dia perlu bagitahu Eun Mi perkara yang sebenar. Sampai bila dia nak berahsia?

" Eun── "
Somi yang baru hendak memegang tangan Eun Mi terbantut apabila melihat cikgu Han masuk ke dalam kelas.

" hm? Nanti la. Cikgu dah masuk "
Eun Mi menarik tangan Somi lalu duduk ke tempat masing masing. Mereka mula mengeluarkan buku dan sesi pembelajaran pun bermula setelah ketua kelas memberi salam hormat kepada cikgu Han.

++++++++++

Kring~

" bangun! Terima kasih cikgu "
Semua mengikut apa yang ketua kelas cakap sebentar tadi. Cikgu Han hanya menunduk dan keluar dari kelas.

" fuh. Tak pernah pernah cikgu Han ajar sampai rehat. Dua jam sekali gus pulak tu "
Eun Mi masukkan buku dalam laci. Dia mula melihat Somi yang tiada respon.

" kau okay ke? "
Eun Mi memegang tangan Somi. Somi tersentak.

" ha? Apa? "

Eun Mi tergelak.

" kau kenapa weyh? Termenung dari tadi "

Somi ketawa. Janggal.

" ha aku nak bagitau── "

" Yuhuu, Eun Mi adik kesayangan abe "

Suara tersebut membantutkan percakapan Somi.

( asyik terbantut je. Geram pulak aku 😂 )

Eun Mi dan Somi serta beberapa orang pelajar memandang ke arah pintu kelas. Eun Mi mula membesarkan mata.

" dammit! Soonyoung──! "
Eun Mi berlari ke arah Soonyoung dan menolak Soonyoung agar keluar dari kelasnya. Somi mengikut Eun Mi keluar.

" apa kau buat kat kelas aku ni?! Malu la orang nampak "
Eun Mi memandang ke kiri dan kanan.

" well uhmp surprise! Aku tengok kau takde kat kantin so── sandwich tuna? "
Soonyoung mengeluarkan sandwich tuna yang disorokkan di belakangnya.

Muka Eun Mi yang pada mulanya macam cacing kepanasan terus tersenyum girang. Pantas dia ingin mengambil sandwich tuna namun Soonyoung menyorokkan kembali sandwich tersebut.

" alaaa kenapa "
Eun Mi memuncungkan mulut. Tanda protes. Somi dah ketawa terbahak bahak tengok Eun Mi berubah perangai bila tak dapat apa yang dia nak.

" kiss dulu── "
Soonyoung menghalakan pipinya ke bibir Eun Mi. Eun Mi segera menampar pipi Soonyoung. Lembut. Mukanya terasa panas.

" ha sini pun kau── eh hai Somi. Hai Eun Mi. "

Soonyoung menoleh ke belakang. Somi dah pegang erat bahu Eun Mi. Mengeletaq budak tu.

"Oh, Wonwoo. Kenapa── akh! Sakitla! "

Eun Mi terus merampas sandwich di tangan Soonyoung setelah dia pijak kaki Soonyoung. Oh ya, tak lupa juga pipi dia yang merah bila crush dia menyebut namanya.

" eyy this kid "
Soonyoung mengusap kakinya tapi bibirnya mengukir senyuman. Comel.

" aku masuk kelas dulu── "
Somi menunduk tanda hormat dan masuk ke dalam kelas. Wonwoo dan Soonyoung hanya mengangguk.

" kenapa dengan Eun Mi weyh? "
Mata Wonwoo masih melihat suasana di dalam kelas.

" sebab kau la "
Soonyoung menggumam.

" apa──? "
Wonwoo memandang ke arah Soonyoung.

" takde apa la. Jom── "
Soonyoung merangkul leher Wonwoo lalu meninggalkan kelas tersebut. Sempat dia melihat Eun Mi yang tengah makan sandwich sambil berbual dengan Somi.

────

TBC

-Well uhmp lately ni sis malas nak post. Idk why huhu

[H] · move on + ksy ·Where stories live. Discover now