•
•
•EUN MI POV
" nah air "
Aku pandang ke kanan dan tersenyum pada Soonyoung. Aku amik air tu dan dia duduk di sebelah aku.
" kau tknk balik ke? "
Soonyoung meneguk air. Aku menggelengkan kepala." la kenapa taknak balik? "
Aku terdiam. Eh takkan la nak bagitau aku tunggu Wonwoo? Gila.
" eh ha weyh. Kau kenapa kat sini? Bkn kau ada kelas tambahan ke? "
Soonyoung yang baru nak keluarkan handphone terus berdiri dan membesarkan mata.
" oh men! Aku terlupa! "
Cepat cepat dia berlari ke arah semak balik. Aku kerutkan dahi dan ikut dia dari belakang." kau cari apa ni? "
Dia masih larit mencari dan palau aku. Eh taguna betul.
" ha ni pun! "
Soonyoung mengangkat sebuah bekas yang ada banyak cacing── wHATTT CACING?!!" eUWWW APA BENDA KAU NI! DASAR PENGOTOR! "
Aku pukul bahu dia dengan kuat. Dahla mereng pastu pengotor. Tekak aku mula terasa loya. Isi perut aku macam nak terkeluar.
" akh! Sakit la── "
Soonyoung pegang tangan aku. Tiba tiba aku rasa pening. Aku terasa nak muntah." weyh nak muntah── "
Aku memegang erat tangan dia. Aku betul betul rasa loya sekarang ni." eh jangan sekarang! Jap aku cari bekas. Eh pakai bekas cacing ni dulu. Eh aku nak pakai cacing ni. Eh weyh jangan muntah dulu tau. Sabar jap weyh── "
Soonyoung dah mula kehulur kehilir. Sah kabut ni." Soon── "
Aku mula menekup mulut." wEYH JANGAN MUN── "
Aku mula memejamkan mata bila dah keluarkan semua isi dalam perut. Fuh, lega. Aku perhatikan Soonyoung balik. Eh tu macam sandwich tuna pagi tadi hehe.
" jangan bercakap dengan aku "
Soonyoung melangkah pergi dengan baju dia yang penuh dengan muntah aku." weyh sorryh weyh "
Aku mula rasa bersalah. Eh tapi salah dia la sebab kabut hadoiiiDia berhenti melangkah.
" jangan bergerak pergi mana mana. Kau duduk sini sampai aku habis kelas. Nanti aku hantar kau balik. Bye "
Dia melangkah pergi. Aku menunduk memandang kasut dan ternampak bekas cacing tu tergolek dekat sebelah kiri." Soonyoung, cacing kau── "
Dia terus pusing menghadap aku dan ambik bekas cacing tu. Bila dia menunduk nak ambik bekas tu, aku terasa loya lagi.Belum sempat dia berdiri, aku dah termuntah lagi. Aku tersengih memandang Soonyoung.
" ada lagi? Aku tunggu ni "
Dia tayang muka pasrah." tkde dah hehe. Pergi la "
Soonyoung mengeluh.
" duduk sini tau "
Aku mengangguk dan dia mula berlari pergi.
++++++++++
•
•
•SOONYOUNG POV
" cikgu── "
Belum sempat aku melangkah, semua memandang aku macam baru lepas bunuh orang hm masuk kelas lambat je pun. Haih, tabah je la." Soon── eH BAU APA YANG BUSUK?! "
Semua segera menutup hidung. Ada yang berbisik bisik sesama sendiri. Ha mengumpat.
" cik── "
" dah dah. Pergi mandi pastu tukar baju sana. Tak payah masuk kelas bio pun takpe, kamu kan dah pandai. Dah pergi pergi "
Eh orang tua ni kalau aku tampar kang naya je. Orang nak bercakap dia pergi potong buat apa ish. Fuh sabar Soonyoung sabar. Aku sempat menjeling Wonwoo yang gelak seghupe babun. Tkpe nanti kau.
" cikgu, saya nak bagi cacing ni dekat group saya "
Aku dah tersengih memandang Wonwoo. Dia terus berhenti ketawa dan mula gelengkan kepala." kamu duduk situ. Jangan bergerak── Jeon Wonwoo, ambil bekas tu. "
Kini semua mata memandang ke arah Wonwoo. Dia mengeluh dan pergi ke arah aku. Bila dia nak ambik bekas tu──" sayang kau ketat ketat "
Yup, aku pergi calitkan muntah Eun Mi dekat baju dia dan aku pun terus lari keluar. Padan muka kau.
❀ bilik persalinan ❀
" wah segarnya badan! "
Aku membuat sedikit regangan bila keluar dari bilik mandi dan duduk bila dah siap pakai baju.Aku mula termenung.
" Somi ni buduh ke apa? Yang dia bawak botol Wonwoo kenapa? Hadoiii "
Aku mula menepuk dahi." nasib aku ikut Eun Mi tadi, kalau tak── haih. Eun Mi ni pun tak paham ke perasaan aku? Eyy geramnya "
Aku mula menyepak angin. Magho ni magho. Tapi aku mula tersenyum nipis.
" macam mana nak paham? Dah dia suka Wonwoo, kawan aku sendiri "
Aku mengeluh. Mata aku tertancap pada jam yang tergantung di dinding.
" dah 2:45 petang. Amik Eun Mi la "
Aku menggalas beg dan menuju ke padang semula.++++++++++
" eh? Boleh pulak tidur kat sini? "
Aku ketawa kecil tengok Eun Mi yang tidur di atas bangku tadi. Betul betul tak bergerak dia ni ㅋㅋㅋEun Mi mula kerutkan dahi bila cahaya matahari betul betul kat muka dia. Aku tersenyum dan buka blazer untuk halang cahaya tu.
" haih comelnya dia ni "
Aku tak kesah orang pandang aku sebab apa yang penting, aku nak Eun Mi selesa.
────
TBC
YOU ARE READING
[H] · move on + ksy ·
Hayran Kurgu+ bila kawan kau couple dengan crush kau Ditangguhkan sebab sis budak spm 2k19 u.u