Çağla homurdanarak uyanınca benim gibi elini telefona attı. O da cumartesi günü olduğunu farkedince geri yatmayı tercih edicekken benim telefonumu karıştırdığımı gördü ve uyumaktan vaz geçti. "Ejdere mi yazıyorsun" dedi uyku sersemiyle.
"Evet" dedim dikkatle gözlerimi mesajlardan ayırmadan. "Bu gün piknik falan mı yapsak diyor."
Ejderle ilk fırsatta konuşmalıydım. Sırlardan sıkılmış bünyemin bu gün kendini her şeyi öğreneceğine adamış oluşunu kaybetmemek için direncimi koruyordum. Çağlaya biraz önce olanlardan bahsettim. "Aynada yazan bu muydu?" dedim telefonumun not defterini Çağlaya göstererek.
Çağla önce ekrana sonra da bana baktı. "Evet ama..." dedi ve duraksadı. Anlamamış gibi bakıyordu.
Kafamı çevirmeden gözlerimi ona dönüp tekrar telefona baktım. Ejder önce ona uğramamı söylüyordu. "Çarşamba günü Ejderin yanına çıkarken belirdi önce. Ejderin ondan bir şey aldığını söyledi."
Önüne düşen saçlarını kulağının arkasına sıkıştıran Çağla, oturur pozisyona geçti. "Ne almış?"
Sorduğu soruya daha sonra cevap vermek için başka bir durumdan bahsettim. "Daha da enteresan olanı Ejder geçen sene bu evde yaşamış." dedim. Gözlerimi telefondan ayırmamaya inat etmiş gibiydim. Ejderin yanına uğrama fikri mantıklı gelmişti. Böylelikle defteri bizzat inceleyebilirim.
"Ne!" dedi Çağla yine yüksek okdav sesini bastırmaya tenezzül bile etmeden. "Bir dakika bir dakika, düzgün anlatsana şunu" dedi Çağla. Başladım Çağlaya olanı biteni baştan anlatmaya. Ejderin bu evde yaşarken başına gelen şeylerden, Burak'ın hayatını araştırdığımda öğrendiğim durumlardan, Ejderin aldığını idda ettiği defterden.
Anlattıklarıma istinaden 'TabikiRezalet' kanalındaki videoyu izlettim Çağlaya. Cd girişini açan şapkalı çocuğun olduğu dakikada space tuşuna bastı. "Sence bu Burak mı?" dedi.
Videonun açıklama kısmını gösterdim. Kocaman açılmış gözlerini bir bana bir ekrana çevirdi. Bu sırada telefonum titremişti. Ejderden gelen mesajda "İstersen yataktan çıkmadan bekleyebilirim seni" yazıyordu. "Hemen geliyorum" diye cevapladım. Defter konusunu açmak için fırsatlar bir bir elime geçmiş gibiydi.
"İşlediği Cinayet?" dedi Çağla, başıyla sorgular gibi salladı.
"Henüz öğrenemedim. Daha doğrusu bunca bilgiye erişince hazmettikten sonra araştırırım diye düşündüm." Ekranı kapatınca Çağla ürkmüştü. "Ben şimdi Ejderin yanına gidiyorum. Gideceğimiz yere varınca konum atarım" dedim ve ayaklandım.
"Bekle Semih!" dedi Çağla kafasında at koşturuyor gibi. "Ejder daha önce bu evde yaşamışsa, Buraktan haberi olmakla birlikte ondan bir eşya almışsa..." biraz düşündü. " Seninle de arası iyi ve..." Söyleyeceklerini tahmin eder gibi oldum ama Çağla devam etti. "Burakla ilgili bir konu için seninle bu kadar yakın oluyor olabilir."
Kafamda sorgulamaya başlayınca kendime aşırı yüklenmişim gibi başım ağrıdı. Kafa mı kaşırken "Neden böyle bir şey yapsın ki? İstese bu eve gelip kendisi de ulaşabilir sonuçta." dedim.
"Bilmiyorum Semih. Lütfen dikkatli ol." dedi Lider tavrıyla. "Cenkle konuşacağım. Bakalım o neler biliyor."
İkimizde birbirimizi onayladık. Duşa girip odama geçtiğimde telefonumdaki 3 cevapsız çağrıyı gördüm. Hepsi Ejderdendi. Birazdan ona döneceğim düşüncesiyle telefonumu yatağa fırlattım. Kıyafetlerimi seçerek dolap kapağının üstüne koyarken bir hışırtı sesi duydum. Poşet dosyanın içinde evrağa benzer kağıtlar kıyafetlerimin en altındaydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Camın Ötesinde
Dla nastolatkówÜniversite yaşamına yeni başlayan Semih, kirasını oldukça uyguna tuttukları evde, görünüp kaybolan Burak adında bir çocukla iletişime geçer. Aslında Burak, ölmüştür ve ruhu sadece Semihe görünüyordur. Gıcık ama iyi bir insan olan Burak, her geçen g...