Dokkaebi

1.5K 141 11
                                    

Dokkaebi (도깨비) este un tip de demon sau căpcăun din poveștile folclorice și basmele coreene.
De obicei, deși este o fiinţă mitică înfricoșătoare, ar putea reprezenta, de asemenea, un spirit plin de umor, cu aspect grotesc, sau un Goblin.
Aceste creaturi iubesc ticăloșiile și joacă feste josnice oamenilor răi.
De asemenea, ei recompensează oamenii buni cu bogăție și binecuvântări.
Ei sunt diferiţi de Gwisin (귀신 – fantome), deoarece nu sunt formaţi prin moartea unei ființe umane, ci mai degrabă prin metamorfoza unui obiect neînsuflețit.
Cele mai multe legende coreene au un Dokkaebi în ele, respectiv sunt despre un Dokkaebi care joacă feste muritorilor sau îi pedepsesc din cauza faptelor lor rele.
În una dintre aceste poveşti este vorba despre un bătrân care locuia singur pe un munte, atunci când un Dokkaebi i-a vizitat casa.
În ciuda uimirii sale, bătrânul binevoitor i-a dat lui Dokkaebi o băutură alcoolică și ei au devenit prieteni.
Dokkaebi l-a vizitat pe bătran de multe ori și au avut conversații lungi, dar într-o zi, omul a plecat la plimbare singur în pădurea de lângă râu și a descoperit că reflecția lui arăta ca Dokkaebi. Speriat, el şi-a dat seama că treptat devine acea creatură.
Omul a făcut un plan pentru a împiedica să devină un Dokkaebi și a invitat demonul la el casă.
Bătrânul la întrebat: “De ce te temi cel mai mult?”, iar Dokkaebi a răspuns: “Mi-e teamă de sânge. Dar ţie de ce îți e frică?”.
Omul a pretins a fi speriat și a spus: “Mi-e teamă de bani. De aceea trăiesc singur în munţi.”
A doua zi, bătrânul a ucis o vacă și a stropit toată casa cu sângele ei. Dokkaebi, şocat și plin de mânie, a fugit spunând: “Mă voi întoarce cu cea mai mare frică a ta!”
Ziua următoare, Dokkaebi a adus saci de bani și i-a aruncat pe omul cel bătrân. După aceea, Dokkaebi nu s-a mai întors, iar bătrânul a devenit cel mai bogat om din oraș.

Utopic TopicUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum