"The Nun" face parte din universul filmelor horror "The Conjuring", fiind al cincilea din această serie, după „Annabelle”, „Annabelle 2: Creation”, „The Conjuring” și "The Conjuring 2".
Acțiunea are loc în România anului 1952, la Abația Cisterciana de la Cârța, un loc de legendă care atrage anual mii de turiști.
Filmul prezintă povestea unei măicuțe de la o mănăstirea Cârța care se sinucide.
De la Vatican, sunt trimiși să investigheze moartea călugăriței părintele Burke (interpretat de actorul Demián Bichir) și o măicuță novice, pe nume Irene, intereptată de actrița Taisa Farmiga.
Ajunși aici, cei doi descoperă că mănăstirea se află sub forțe demonice.Filmările au avut loc în perioada 3 mai - 23 iunie 2017, la Castelul Corvinilor, în Sighișoara, la Palatul Parlamentului din București, dar și în studiourile Castel Film.
Abația Cârța a fost fondată în anii 1205-1206 de regele Andrei al II-lea al Ungariei, fiind desființată la 27 februarie 1474 de regele Matei Corvin.
Mănăstirea din județul Sibiu a fost întemeiată de călugării cistericieni (ordin călugaresc originar din Franța), fiind construită sub formă de cruce.
Ruinele acestei impozante biserici atrag anual mii de turiști români și străini datorita arhitecturii și istoriei sale, dar și datorita legendelor cu fantome legate de acest lăcaș.
Legenda spune că singura sursă de putere a călugarilor cistericieni era vinul. Ei posteau tot anul și se mulțumeau doar cu brânză, castane și fierturi din frunze de fag.
Nu aveau chilii și dormeau toți într-o cameră, pe paie. Se trezeau la 3 dimineata și din trei in trei ore aveau slujbe religioase.
Din cauza vieţii austere, nu trăiau decât 35-40 de ani și erau înmormântați în Abație.
Mormintele lor sunt sursa altor legende care stârnesc și mai mult interesul vizitatorilor.
Sunt martori care susțin existența unor fenomene paranormale la mănăstire. Chiar și fostul preot era convins că aceste fenomene se intamplă. Ei susțin că la parter și în beciuri, scaunele se mișcă și zidurile tremură.
CITEȘTI
Utopic Topic
Short StoryLegende, mituri, povestiri, curiozităţi, superstiţii, mistere. Hai să-ţi spălăm creierul! Notă: În general, nu recomand cartea copiilor mai mici, însă, cine sunt eu să te opresc? Citește cât poţi și ceea ce îţi place.