17 - Romantisch of avontuurlijk?

780 11 1
                                    

Ik liep naar de keuken om een kop thee voor mijzelf te maken, toen ik een sleutel in het slot van de voordeur hoorde gaan en iemand naar binnen hoorde lopen. "Hey schat, ben je nog op?" hoorde ik mijn moeder zeggen die de kamer kwam inwandelen. Ik gaf haar de kop thee die ik net had gemaakt en ze pakte hem dankbaar aan.

"Ja, ik hoef morgen toch niet vroeg op, maar ik ga zo slapen." Ik begon voor mijzelf ook een kop thee te maken. Toen ik daar mee klaar was draaide ik mij om en gaf ik haar een knuffel.

Na mijn thee samen met mijn moeder voor de tv op de bank te hebben opgedronken liep ik naar boven en dook ik in mijn bed.

Opeens lichte mijn telefoon op. Met mijn ogen half samengeknepen van het felle licht van mijn telefoon, lees ik het bericht.

0:43
Klootzak:

Had je meer iets romantisch of avontuurlijk in je hoofd?

Ik heb geen zin om iets zoetsappigs te doen dus schrijf ik dit terug:

00:44
Ik:

Doe mij maar iets avontuurlijks

0:46
Klootzak:

Dan heb ik het perfecte plan.
Wacht maar af

0:46
Klootzak:

Hou in in ieder geval volgende week zaterdag vrij.

Ik legde mijn telefoon weer op mijn nachtkastje en draaide mijzelf om.

Ik betrapte mijzelf erop dat ik toch wel redelijk benieuwd was naar wat we zaterdag gaan doen en stiekem er ook wel naar uitkeek.

***

"Een tweede date!" Kierde Esmee in de vroege maandag ochtend dwars door de Starbucks heen. "Esmee" siste ik naar haar terwijl ik waarschuwende gebaren maakte met mijn ogen. De oudere vrouw die achter ons stond begon zacht te grinniken en toen had ze pas door dat zeker de helft van het eerst nog stille café zich had omgedraaid naar ons door het geschreeuw.

"Oeps" zei ze met een verontschuldigende blik. Ik schudde lachend mijn hoofd.

Zodra we met onze koffie op onze fietsen stapte ging begon ze weer met praten. "Heeft hij gezegd wat jullie gaan doen?"

"Ik weet alleen dat het iets avontuurlijks is, maar verder ni-" begon ik mijn zin terwijl ik, zoals meestal het geval is bij onderwerpen die Esmee helemaal te gek vind, werd onderbroken door Esmee.

"MISSCHIEN NEEMT HIJ JE WEL MEE VAREN!" Ik zuchtte, want ik wist nu al dat ze alles al voor zich zag en het hele plan al had uitgestippeld in haar hoofd. Nog steeds enthousiast begon ze te vertellen. "Net als in die disney films, waar je dan in een klein hout bootje door een meer vol waterlelies vaart. Zo romantisch en op het einde kussen jullie." Ik moet dat kind echt even terug in de realiteit halen.

"Ten eerste koos ik voor iets avontuurlijks en niet iets zo zoetsappig als varen in water met lelies in een boot of een strandwandeling bij zonsondergang."

"Shit." Hoorde ik Esmee naast mij mompelen. "Een strandwandeling was mijn tweede optie geweest." Ik grinnikte even. Ik had ook niets anders verwacht van haar.

"Een ten tweede eindigt de tweede date nog zeker niet met een kus en al helemaal niet van een wildvreemde"

"Schat ik wil niet vervelend doen, maar dat kussen is wel waar je je voor in hebt geschreven he? En hij is trouwens, van wat ik heb gehoord, allang geen wildvreemde meer. Ik snap ook wel dat het spannend is, maar uitstellen heeft geen zin." Ik zwijg, wetend dat ze gelijk heeft, wat Esmee ook weet. Daarmee is ook dit gespreksonderwerp voor deze ochtend afgelopen.

Dat is wat ik ook zo fijn vind aan Esmee. Ze is altijd oprecht en als ze ergens tegen is laat ze dat ook gelijk weten. Ze kan in een blik zien of ik boos, verdrietig, of gewoon mijn dag niet heb en probeert mij altijd op te vrolijken. Ja, ze is soms iets wat te enthousiast, maar dat is alleen maat leuk.

Don't worry ik heb lesson 1 en 2 al geschreven en die komen er snel aan😏

Wat denken jullie dat ze gaan doen???👀

XXX Maya

Sexlessons for The Virgin [NOT FINISHED]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu