2. Dark Magicians POV

33 1 1
                                    

Jag vaknar upp på golvet. Jag fattar ingenting. Inte just nu i alla fall. Varför vaknade jag på golvet? Min säng har liksom en liten kraft bubbla runt om sig så att jag inte ska ramla ner om kvällarna. Så jag förstår inte varför jag ramlade ner. Hmm kan det vara något med magin i staden idag? Plötsligt så kommer jag på att vi har prov i språkkunskap. Jag har det i Spanska så jag bör nog springa ner. Jag tar på mig min kofta och springer ner till språkkunskap salen. Mitt alarm har inte fungerat på ett par dagar så jag måste köpa ett nytt. Jag kommer även försent till alla lektioner jag har så det är också bra.

"Är du försenad igen?", säger mister Blac.

"Förlåt, mitt alarm är nere igen"

"Ta bara en plats nu", svara han tröttsamt.

Jag går till bordet som tillhör Hope som är min enda vän. Men såklart så är hon inte här än. Lektionen har redan börjat så både jag och Hope kommer att få sen ankomst. Men varför hon kommer för sent förstår jag inte. Aja hon kanske fortfarande sover.

"Mister Dark vet du när Hope kommer?", frågar Blac.

Jag hänger inte med om vad han säger för att jag är så jävla hungrig.

"Mister Dark!" , upprepar Blac irriterat.

"Va?", svarar jag.

Jag kollar upp på honom, men jag förstår fortfarande inte vad han har frågat mig.

"Var är Hope, vet du det?"

"Uh..Nej, det vet jag faktiskt inte.", svarar jag snabbt och kollar återigen ner i bordet.

Jag kollar till vänster om mig. Och där står hon.  Hope. Hon håller på att hoppa genom staketet. Då får jag en plan.

"Jag måste gå på toa", säger jag till läraren samtidigt som jag springer ut ur klassrummet.

Jag springer allt vad jag kan för att hinna träffa Hope men när jag kommer fram så är hon borta.

Jag kollar mig runt för att se om hon gömmer sig någonstans. Men det var dumt av mig att ens gå ut för där vid fönstret står han mister Blac. Han bara stirrar på mig utan att säga någonting. Inte ens ett ord.

Plötsligt så öppnar han fönstret och säger. Hans röst är sträng, och han blänger irriterat på mig. "Du sa att du skulle på toa inte gå ut för en nypa luft".

Åh nej tänker jag.

"Du kommer in genast unge man"

Jag börjar gå in mot skolan. Jag sätter mig på min plats igen.

"Du får kvarsittning"

Wow, den här skolan har verkligen massor med regler.

The Dark LordWhere stories live. Discover now