"Psssst ska vi upp till rummet och lösa det här med breven?",frågar jag.
Hon nickar tillbaka.
Vi går ut ur klassrummet och korridoren är tom som den alltid är. Den brukar alltid vara tom eftersom att jag och Hope alltid blir klara först i alla klasser som vi har. Vi börjar promenera upp till mitt rum som tur är har jag av alla personer i skolan ingen rumskompis eftersom att jag behöver vara i tystnad t.ex när jag mediterar. Hope har inte lika mycket tur som jag hon har den där Averlee som sin rumskompis den bitchigaste tjejen i skolan.
När vi kommer fram till rummet så ser vi att dörren är öppen. Är det ett inbrott tänker jag.
"Vem har varit här inne?",frågar Hope.
"Jag har ingen aning"
Vi går in i rummet och då ser vi att kylen är öppen. Dörren till den lilla källaren är också öppen. Där inne mediterar jag och tränar på mina trollformler. Vi fortsätter längre in i rummet och då märker vi att tvn är på.
"Kolla där",säger jag.
På soffan finns det en lila slimeklump. Det är Blob som har flytt från mitt formel rum.
"Vad i helvete är det där?",frågar Hope
"Det är Blob min slime varelse som jag skapade med mina krafter"
"Blob flyg in i ditt rum och lyd din mästare"
"Ok", säger Blob.Hope hoppar till och säger.
"Kan den prata?!"
Blob flyger in i rummet och stänger dörren efter sig.
"Ja, Hope det kan han"
"Okej, ska vi läsa mina brev nu?"
Hope har en sån där nästan skräckslagen min. Hon brukar aldrig vara rädd så jag vet inte varför hon är så rädd för Blob.
"Visst"
Säger hon plötsligt. Jag retar henne med att säga.
Oj kan du prata"
Jag skrattar super mycket men Hopes min ändrades från en skräckslagen min till en irriterad min. Man ser att hon fylls upp av ilska för att som sagt så har jag en "koppling" till henne så jag känner av sånt vilket är väldigt skumt.
"Argh, det är inte kul Dark"
Jag slutar skratta för att hon låter väldigt arg och det vill jag inte att hon ska vara för då bränner hon ner saker.
"Okej, jag går och hämtar mina brev"
"Mm, bra"
Jag går till en bänk där alla mina brev finns och där mitt framför mig så ligger det. Brevet. Det finns en text på den skrivet i blod. Ni vet hur det brukade finnas en röd vax stämpel på brev förr i tiden. En sån finns på mitt brev. Då kommer jag fram till en slutsats. Kan det vara så att den var skriven förr i tiden eller att de uråldriga munkarna skickade det till mig.
Jag plockar upp brevet och går med det till Hope.
"Kolla vad jag har här Hope"
YOU ARE READING
The Dark Lord
FantasyDet finns en värld långt ifrån vår egna, där folk lever i harmoni. Antingen är man mörk, eller så är man ljus. Och allt kretsar kring en person, han. När de föräldralösa barnen Hope och Dark Magician bestämmer sig för att göra något åt detta, försök...