10. Dark Magicians POV

15 0 2
                                    

Plötsligt så knackar någon på dörren.

De skriker "öppna dörren vi vet att ni är där inne."

Jag och Hope packar ihop våra grejer eftersom att det verkar vara någon som vet att vi är misstänksamma och inte vill att all info vi har ska komma ut till resten av världen.

"Öppna dörren vi säger inte det en gång till och då blir det inte bra."

"Okej vänta en sekund",skriker jag med en stressad ton.

Jag springer fram till dörren och kollar igenom dörrkikaren. Och då kan inte jag tro på mina öron. Det är de två varulvs väktarna.

"Hmm, jag undrar varför de har kommit hit tänker jag för mig själv."

"Fort Hope spring och göm dig säger jag med en låg ton"

Jag slänger snabbt en eld förtrollning på mig själv så att mina kläder bränns bort sedan en vatten förtrollning så att det ser ut som att jag har duschat. Jag tar på mig en handduk och går till dörren för att sedan öppna den. Jag öppnar dörren långsamt och känner hur mitt hjärta dunkar snabbare.

"Hej?",säger jag med en fundersam men ändå fejk röst.

"Hej vi har fått order av en hemlig person att ni håller på med olagliga saker här inne."

"jag förstår inte vad du menar herrn jag är helt ensam"

"Cut the crap Dark",säger en av varulvarna.

"Och testa inga mindgames på oss vi vet att du är bra på det",säger den andre.

"Jag använder bara mina krafter när det är nödvändigt."

"Enligt detta papper så kan vi genomsöka ditt rum."

"Va?, jag har aldrig skrivit under ett sånt papper"

"Jo, det gjorde du när du skulle få ditt rum."

"Du kanske inte kommer ihåg för att det var dina föräldrar som skrev under pappret om rummet."

Männen bara stampar in i mitt rum och börjar röra på allt. Jag kan ju fatta varför de valde varulvar till att vara ordningsvakter. De har ju jättebra nos. Det betyder att deras nosar är överallt till och med ställen där man inte vill att de ska vara.

Mitt magi rum kan bara tillträdas av andra magiker och häxor även Hope eftersom att jag bjöd in henne, bara de som är inbjudna kan se och gå in i rummet.

Jag känner att mitt hjärta dunkar snabbare vet inte varför eftersom att jag inte har någonting att oroa mig för. Men jag har fortfarande en rädsla i bakhuvudet. Men jag väljer att ignorera det.

"Fang kom hit jag tror att jag har hittat något", säger den ena mannen som heter Caesar.

Fang går fram till Caesar och säger. "Det där är en formelbok, din idiot, han är en trollkarl"

Efter en liten stund så hade de inte hittat något.

"Dark vi är ledsna att vi stökade till men du är fri att gå"

Tekniskt sätt så är det ni som är fria att gå tänkte jag.

Ordningsvakterna var påväg ut genom dörren.

Você leu todos os capítulos publicados.

⏰ Última atualização: Jan 20, 2019 ⏰

Adicione esta história à sua Biblioteca e seja notificado quando novos capítulos chegarem!

The Dark LordOnde histórias criam vida. Descubra agora