8. Dark Magicians POV

15 0 0
                                    

Jag visar henne breven som jag har i min hand. Jag ger de till henne. Hon kollar upp på mig när hon ser att omslaget på brevet är skrivet i blod.

"Vet du inte vad det här är för brev?",frågar hon med en överraskad röst.

"Nej, uppenbarligen inte eftersom att jag frågar dig om hjälp"

"Du behöver inte vara så dryg"

Jag känner en stressad och obehaglig känsla i min kropp när hon säger att jag är dryg.

Det är nog skuldkänslor.

"Förlåt jag tänker bara på mycket just nu"

"Okej, jag förlåter dig"

Hon öppnar upp ett av breven. Inuti finns det ett litet papper. Men det var inte samma material som papper.

"Vad är det där för papper",frågar jag med en upphetsad röst.

Jag har blivit så nyfiken för att jag älskar mysterier det är liksom det som jag blir riktigt glad av att göra. Jag är en person som inte brukar visa mina känslor för andra. Men det finns ett par gånger då jag visar mina känslor. Det är oftast Hope som ser de jag känner mig liksom bekväm med henne.

"Det är ett pergament papper"

Pergament alltså. Vad är det? Tänker jag för mig själv. Men jag säger inte att jag inte vet om det.

"Har du aldrig sett pergament papper förut"?,frågar hon.

"Jo... nej"

"Pergament papper är papper som är gjorda av djurskinn. Det var så folk skrev till varandra förut."

Hope tar ut brevet ur kuvertet. Det står att det är från de gamla munkarna på framsidan av kuvertet.

   Hon öppnar upp brevet. Detta är så spännande tänker jag. Hon börjar kolla på innehållet. Och sedan fortsätter med att läsa. Det står på Latin på brevet.

"Carissimi Tenebrae Magum. His litteris missi sumus ut nos cauti simus"

"Som betyder kära Dark Magician. Vi har skickat det här brevet som en varning", säger Hope.

Hon fortsätter att läsa.

"Certiorem te sumus dico vobis quia civitas est magni periculi. Quod aliquis conatur ad controll in omnibus vobis. Non ultra nos est, sed non potest prohibere ea quae speramus. Vale bene antiquis monachi"

"Vad betyder det Hope?"

"Det betyder att vi är i stor fara och att någon eller några försöker ta kontroll över oss och vår stad och att du måste stoppa det"

"Vadå fara?"

"Någon i våran stad är ond och har blivit mörk eller har redan blivit valt till att bli mörk. Och att vi ska stoppa det här"

Jag börjar dra slutsatser och funderingar om vad de menar men kommer inte på något logiskt.

The Dark LordHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin