13). TIADA YANG SEPERTI TUHAN KITA

7 2 0
                                    

*TIADA YG SEPERTI TUHAN KITA*
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

*Yesaya 40:18*
*Jadi dengan siapa hendak kamu samakan Allah, dan apa yang dapat kamu anggap serupa dengan Dia?*

✍ Haleluyah. Tiada yg seperti Allah kita. Kita memiliki Allah yg gagah perkasa dan tak tertanding kuasaNya. Dia Penguasa Agung dan Sumber Kebenaran. Tiada yg mustahil bagi Dia. Sdr, saya percaya kita tahu akan siapa Allah kita dan tiada yg seperti Dia. Dia mampu menyelamatkan, membebaskan, menyembuhkan, menghiburkan dan memulihkan segala sesuatu.
✍ Bersyukur kerana kita adalah  anak2 Allah dan ahli waris Kerajaan Syurga. Ini   bererti kita telah mewarisi segala kekayaan, kuasa, hikmat dan karekter Allah. Jika Allah kita luar biasa, maka kita adalah umat Allah yg luar biasa. Tidak cukup sekadar mengetahui bahawa Allah kita itu kuat dan tak tertandingi kekuatan dan hikmatNya. Lebih penting lagi kita harus mengalamiNya.
✍ Iblis tidak senang jika kita percaya Allah kita itu luar biasa. Si iblis cuba sedaya-upaya menimbulkan keraguan dalam diri kita. Saat kita sakit dan tidak sembuh,    ekonomi menjunam, dan banyak pergumulan melanda ,kita mulai berfikir apakah Tuhan itu benar2 hebat dan luar biasa?  Sdr, ketahuilah bahawa keperkasaan Allah tidak dapat diperkecilkan oleh masalah kita.
✍ Yg mengecilkan kuasa Allah dan kehebatanNya adalah persepsi  dan iman kita terhadap Tuhan. Respon dan tindakan kita yg negatif serta tidak 100% percaya akan keperkasaan Allah membuat kita mencari  sumber pertolongan alternatif yg lain sedangkan kita tahu tiada yg setanding Allah kita.
✍ Jangan mengizinkan Si Iblis menimbulkan keraguan kita terhadap keperkasaan Allah. Izinkan Tuhan berdaulat ke atas hidup kita maka kita akan mengalami keperkasaan Allah dalam hidup kita. Amen

# *TAK TERTANDING KUASA ALLAH*

SANTAPAN ROHANIWhere stories live. Discover now