Bab 8

60 4 0
                                    

Beberapa hari kemudian....

Kami baru sahaja lepas UPSR.Sekolah mengadakan perlawanan antara kelas.Masa yang tinggal untuk bersama adalah singkat.Sangat singkat.Geng kami mungkin nak berjumpa cuti-cuti ni.Adalah benda-benda yang nak bagitahu.Macam perasaan.Ya mungkin perasaan

Sepanjang masa yang tinggal ini kami hanya bersuka ria.Tiada duka yang terselit sekalipun.Meskipun seseorang itu masih membenciku.Biarlah aku begini.Aku pun sudah malas nak kacau hidup orang.Tapi Faizatul masih dengan amarannya.Aku tidak faham langsung...siapa yang suka kat aku.Sampai akhir tahun pun aku tak tahu.Haih.

♡♡♡♡

"Korang cuti ni buat apa?"tanya Hafiz.

"Kitorang nak buat apa?"kata kami.

"Kita tanya dia jawab lain.Apalah."kata Hafiz.

"Apa kata kita buat jamuan akhir tahun.Ajak kelas kita je.Buat kat hotel.Boleh?"kata Amira memberi cadangan.

"Cukup ke budget ?"kata Hairi.

"Budget tu ketepi dulu...He he he."kata Nurin.

"Budget?Ketepi dulu.Hei tahu tak budget tu kena ada dulu.Baru boleh buat apa yang nak.Mana tahu makanan hotel mahal..Kita tak cukup duit?Siapa yang nak bayar."kata Hafiz.

"Takpalah kita ajak geng-geng kita je.Kan senang.Rasanya cukup budget kita."kata ku.

"Ok tu.Lagi bagus."kata Hazri.

"Korang pakai cantik-cantik tau."kata Zairi.

"Korang pun pakailah segak-segak."kata Hannah.

"Yelah-yelah."kata mereka berempat.

♡♡♡♡

Hari Ahad...di hotel mana-mana yang korang boleh imagine.Summit ke

"Lambat ah korang ni."kata Nurin.

"Sorry ah.Aku ada hal."kata ku.

"Kitorang pulak pergi ikut ayah aku pergi beli benda untuk korang semua ni."kata Hannah.

"Yela..takpa pun.Sebenarnya...nak tahu tak aku sorang je perempuan kat sini dari tadi tau."kata Nurin.

"Sorry...yang lelaki tu diorang yang hantar kau ke...Kau yang ambil diorang."kata Amira nakal.

"Kau ni kan.Dahlah pergilah makan."kata Nurin.

.

.

.

.

.

"Korang lepas ni tak dapat jumpa dah."kata Hannah.

"Takpa...oh kau kan ada nombor phone kitorang.Boleh lah kita bermesej perkembangan kita nanti."kata Amira.

"Woi-woi.Number phone kitorang taknak ke?"kata Hairi.

"Mestilah...nanti lepas ni bagi tau.Aku buat grup."kata Hannah.

"Harap dapat berjumpa lagi 8 tahun kemudian.Janji tau."kata ku.

"Janji!"kata mereka semua.

Mungkin kita tidak tahu takdir tuhan selama 8 tahun yang ditunggu.Pasti ada sahaja dugaan sebelum kita berjaya.Tunggulah 8 tahun kemudian.Detik pertemuan mereka kembali jua dalam situasi yang berbeza.Terlalu rindu.

Secret AdmirerWhere stories live. Discover now