Zairi P.O.V
Aku masih memikirkan fasal Faizatul.Perasaan benci berbuku dihati.Kegedikan Faizatul yang inginkan aku membuatkan aku menjadi rimas,meluat.Dan macam-macam perasaan pun ada.
(THROWBACK)
Aku berjumpa dengan Faizatul pada waktu rehat.Selepas mendengar cerita dari Airin dia seperti mahu menyepak mulut Faizatul.Perasaan amarah menjadi-jadi.'INGAT TUHAN ZAIRI.'beberapa langkah dia berjalan dia berhenti.Memikirkan apa yang terjadi dengan dirinya.Dia berusaha memikirkan perkataan yang patut diluahkan kepada Faizatul agar Faizatul tidak bercakap secara kasar .Tiba-tiba...
"Hai!"kata Faizatul dari arah belakang.
"Oh hai."kata ku terkejut.Baru sahaja ingin berjumpa dengannya dia sudah datang.
"Nak cakap sesuatu."kata ku lagi.
"Cakaplah."kata Faizatul.
"Ini mengenai Airin."kata ku sambil menunggu reaksi Faizatul.
"Airin?Huh,awak ni tak habis-habis dengan dia.Saya ni apa kurangnya."kata Faizatul dengan sinis.
"Yamg awak ni dah kenapa.Oh saya faham awaklah yang bagi amaran dekat Airin tu kan.Oh well dia tu lagi bersopanlah dari awak ni."kata ku.
"What!"kata Faizatul.
"Oh and then she is not like you.Tergedik punya pasal!Meluat!"kata ku terluah juga.
"Please shut your mouth."kata Faizatul.
"You don't have a right to guide me."kata ku.
"Hish!Selagi kau masih hidup,hidup kau takkan tenteram selagi ada aku.Faham."kata Faizatul lalu pergi.
"Ada aku kisah."kataku dalam hati sambil membuat tugas ku.
(END THROWBACK)
Mengingat kembali kisah silamku membuatkan aku menjadi rimas.Argh...
End Zairi P.O.V
"Asal kau ni?Serabut je nampak."kata Hazri.Sebagai kawan mestilah risau kan.
"Takde apa-apa pun."kata Zairi.
Mereka dalam perjalanan pulang kerumah dari sekolah.
♡♡♡♡
Aku melangkah keluar dari perkarangan sekolah menuju ke arah kereta.Tiba-tiba aku terdengar Faizatul memanggilku.Cepat-cepat aku ingin berlari.Belum aku memulakan kiraan Faizatul sudah menarik kasar tanganku.
"Kau nak apa!"kata ku.
"Aku kata kau jangan dekat dengan dia kan!Sekali lagi aku bagi amaran JANGAN DEKAT DENGAN DIA.Faham!"kata Faizatul lalu pergi dari situ.
Aku terkejut dengan situasi sekarang.Aku belum tahu siapa suka aku.Faizatul sudah memberi amaran.Takkan aku kena jauh dengan semua lelaki.Tiada kawan nanti bagaimana.Rimas dirinya kini.
YOU ARE READING
Secret Admirer
Fiksi RemajaSampai 8 tahun masih mencintaimu dalam diam. Secara tiba-tiba rahsia itu terbongkar.Tidak keluar dari bibirku sendiri. Dan kau terima aku seadanya. . Secara tiba-tiba muncul orang ketiga yang inginkan ku semula. . Dapatkah Faizatul mengambil semula...