Bab 9

65 2 0
                                    

Lapan tahun kemudian

"Aku sibuk sangat ni...Nanti pukul empat aku datang.Tak lambat kan?"kata ku yang asyik melekap pada phone dan tidak memandang ke depan.

Tanpa aku sedari orang yang juga melekap dengan phone terlanggar ku.

Bukk

Aku jatuh tersungkur.Ini penangannya jika asyik melekap dengan phone.

"Hei pandang depanlah.Jangan asyik dengan phone je."kata ku.

"Hei!Awaklah yang pandang depan.Awak pun asyik dengan phone aje."kata dia.

"Awak takda hak nak marah bos awak.Baik awak pergi buat kerja awak."kata ku.

"Bos cantik juga kalau marah."kata dia.

"Hei."kata ku.Lelaki tersebut berlari kearah tempat kerjanya.

♡♡♡♡

"Aku dah sampai ni.Korang kat mana?"tanyaku

Tiba-tiba seseorang terlanggarku.Habis barangku semua terjatuh.

"Hish."kata ku lalu duduk mencangkung.Orang yang terlanggarku tadi juga menolong.Sempat aku menjeling ke arah dia."Awak lagi!'kata ku.

"Heh."tersengih sahaja lelaki itu.

"Zairi!Eh Airin pun ad sekali ke?"kata Hannah dan Hazri serentak.

Aku terus pandang ke arah dia.Zairi?Dia pun pandang kearahku.Lama kami memandang begitu.

"Woi!Tercegat aja."kata Amira mengejutkan kami.

"Woih ada jodoh ni."kata Hazri membisik sambil menyiku Zairi yang sudah berdiri.

"Bising ah kau."kata Zairi sambil menyiku Hazri.

"Dah-dah...jangan buat drama kat situ.Cepatlah...masuk dalam!"jerit Nurin tercegat depan pintu.

♡♡♡♡

"Kau ni macam mana boleh jadi bos kat situ?"kata Hairi.

"Tu kan syarikat ayah aku.Sejak ayah aku meninggal akulah yang kena jaga syarikat tu.Tak sangka pulak ayah aku dengan ayah si Zairi ni,Tengku Hisyam...kenalan lama.Patutlah kerjanya pun kat situ."kata ku.

"Dulunya ketua pengawas asyik arah Si Airin ni.Sekarang Airin pulak yang akan arah-arah kau."kata Hafiz.

"Eh bukan kau nak jadi penyanyi ke Zairi?"tanya Nurin.

"Dia?Penyanyi?Suara punyalah macam apa."kata ku menyindir.

"Kau tak tahu lagi.Dia ni minat nyanyi tau sejak 6 tahun."kata Hazri.

"Laa...ye ke?Tak tahu pun."kata ku.

"Dia kerja kat situ sebab ayah dia je.Nanti korang semua tengok nanti dia jadi popular.Mesti korang.~Oh zairiku~."kata Hazri.

"Eh kau!"kata Zairi mengetap bibir.

"Wei dah lama sangat kitorang kat sini.Nanti jiran cakap kau kena rxpxd mampus nanti.Tadi korang jerit macam orang gila."kata Hairi.

"Kita gerak dulu.Bye."kata Hafiz.

Mereka semua pun pergi pulang.Tinggallah aku.Hannah,Nurin.Amira balik sebab ada hal.Sunyi seketika ruang tamu tersebut.

"Esok kita nak buat apa engh?"tanya Hannah.

"Kita pergi outing jom!"kata Nurin.

"Pastikan lepas pukul 4."kata ku.

"Yelah..faham-faham."kata Hannah dan Nurin serentak.

"Wei Hannah jom balik."kata ku.

"Ok jom.Nurin...bye take care."kata Hannah.

"Bye see you tommorow."kata Nurin.

"kata Nurin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





Secret AdmirerWhere stories live. Discover now