❤Yoon Jisung~first love❤

19 2 0
                                    

Y/N!!!!!!!

"Dae!!!"Balas kau dari atas
"Cepat turun sarapan..harini eomma ada meeting...kang eomma tinggal kang" kata eomma kau.
"Jap!!!Y/N tengah susun buku ni"Lepas habis kau susun buku kau pon turun bawah dan nmpak eomma kau tengah hidang makanan.

" Morning eomma!!"sapa kau.
" Morning too syg...dh duduk makan"eomma kau suruh kau duduk then kau pon duduk makan.
"Eomma!!" Panggil kau.
"Eummm,wae?" Soal eomma kau.
"Mana appa?" Soal kau pula.
"Appa kesayangan Y/N dari pagi lagi dah keluar,katanya ada meeting" Jelas eomma kau and kau hanya terangguk-angguk faham.

SKIP
Dalam kereta

"Y/N dh sedia ke nak masuk sekolah baru ni?"Soal eomma kau.Kau hanya mengangguk laju.

(Kau pindah sekolah dari Daegu sebab appa kau pindah kerja and now kau stay kat Seoul)

"Dah sampai"kata eomma kau.
Kau melihat bangunan tinggi dan terlopong(betul ke aku eja tuh) mulut kau melihat bangunan yang berkembang maju.

"Tutup mulut tu kang lalat masuk tercekik.Dah gi masuk" Kata eomma,kau pon menutup mulut kau.😂

Kau pon turun dari kereta selepas disuruh oleh eomma.

"Belajar elok2 nae!!" Kata eomma sambil melambai kau.

"Nae,eomma" Kata kau sambil senyum ke arah eomma kau dan membalas lambaian eomma kau then kereta eomma kau pun hilang dari pandangan.

Kau masuk dalam kawasan sekolah itu dan mencari bilik guru untuk lapor diri.

"Mana bilik guru ni..tak jumpa pon" rungut kau duduk di bench yg terletak di tengah loker.

??? POV

Aku berjalan menuju loker untuk menyimpan buku yang aku tertinggal kat sekolah semalam tiba-tiba aku ternampak susuk tubuh yeoja yang duduk di atas bench yang ada di tengah2 loker.

Aku berjalan menuju ke arah yeoja itu.

"Mana bilik guru ni..tak jumpa pon"Rungut yeoja itu.

Aku berhenti di belakang yeoja itu.

'Auww kyeopta' monolog hati aku.

"Ermm hi"Sapa kau dari belakang.

END POV

"Ermm hi"-???
"Bilik guru terbakar"latah kau and kau pusing belakang kerana terdengar orang gelak.

"Yaa!terkejut tau tak" Kata kau
"M-mianhae saya x de niat nk terkejutkan awq" Kata namja itu dengan nada menahan gelak.

"Ermm maaf bertanya.Awq budak baru eh?"soal namja itu.

"Eumm" Balas kau dengan senyuman tanda gembira.

"Nama sya Park Jimin,panggil Jimin je.Awq?"Kata Jimin menghulurkan tangannya tanda ingin bersalaman.
"Nama sya Y/N" Balas kau dan bersalaman dengan Jimin.(Weyhh HARAMM)😂✌

"Boleh tolong tak?" Soal kau.
"Boleh je.Apa dia?" Soalnya kembali.
"Bilik guru kat mna?"Soal kau pula.
"Jom saya tunjukkan bilik guru" Kata Jimin menarik tangan kau menuju bilik guru.

"Masuklah" Kata Jimin aku menurut.

  "Ermm Y/N-ah!!"panggil Jimin kau pon menoleh sebelum masuk.

  "Nae"sahut kau.

  "Fighting! "Katannya.

Kau tergelak kecil melihat gelagatnya yg comel itu.

  "Gomawo"balas kau sambil tersenyum then kau pon masuk.

WANNA ONE IMAGINE (Love)Where stories live. Discover now