"ARGH, CELEBEK..."
A nevem Grünwald Cippóra. Cippóra (צִפּוֹרָה): Héber eredetű női név, jelentése: Madár, madárka.
Cippóra a Bibliában Jetró, Midián főpapjának a lánya, valamint Mózes felesége volt.
Igen, ez vagyok én. Legalábbis a Wikipédia ezt írta ki, mikor rákerestem. Elég furcsa név, nem? Állítólag azért hívnak így, mert anno az akkor 4 éves bátyámnak az Egyiptom hercege című film volt a kedvence, azon belül pedig Cippóra volt a kedvenc szereplője. Addig rágta anyáék fülét, ameddig bele nem egyeztek abba, hogy az újszülött kislányuk második keresztneve Cippóra legyen. Bár anya utálta, apa pedig egyenesen irtózott a gondolattól, hogy ilyen szokatlan nevű újonc lesz a családban, a kisfiukért mindent megtettek. Így lett a teljes nevem Grünwald Glória Cippóra. Ennek ellenére senki sem Glóriának, vagy Cippórának hívott. Koraszülöttségem miatt, (és mivel csupán másfél kilóval születtem) a becenevem Pihe lett, és azóta mindenki így hív. Még a suliban a tanárok is így szólítottak.
Na de beszéljünk egy picit másról is, ne csak a nevemről. 20 éves vagyok, Magyarországon, azon belül Szombathelyen születtem, az egész gyerekkoromat ott töltöttem. Nagyjából 4 éves lehettem, mikor rajongani kezdtem Izraelért és az ott lévő dolgokért. Aztán olyan 6 éves voltam, mikor eldöntöttem, hogy katona leszek. 10 évesen pedig megszületett a döntés: Mesterlövész leszek Izraelben.
Tudom, nem teljesen átlagos munkát választottam, de én szeretem. Ne értsetek félre, ennek köze sincs ahhoz hogy embereket kell ölnöm. Nem azért tetszik, sőt; épp ellenkezőleg. Így lehetőségem van ártatlan embereket megmenteni az olyan pszichopata gyilkoló gépektől, akiknek az erkölcsi romlottságuk a teljes megőrülésbe torkollik.
2018. Augusztus 12. Vasárnap 11:39
Na, de most hogy megvolt a gyors bemutatkozás, térjünk át a jelenbe. Egy Magyarországra tartó harci helikopteren ülök a társammal, Jane Collins-szal. Ő Amerikából csatlakozott az izraeli hadsereghez, aztán onnan küzdötte fel magát a ranglétrán egészen addig, amíg utolért engem. Mi ketten vagyunk a világ legfiatalabb és legjobb női mesterlövészei annak ellenére, hogy mindketten csak két éve kezdtük ezt az egészet.
- Jane! - fordulok felé. - Vigyázz magadra csajszi, jó? Ne gyilkoltasd le magad.
Felnevet.
- Ez rád is vonatkozik, Pihe! Ez az első olyan küldetésünk, aminél külön kell válnunk, úgyhogy meg ne halljam hogy feldobtad a talpad! Nem tudlak mindig megvédeni, szokj hozzá!
Mondatait csupán egy szemforgatással díjazom. Habár csak fél évvel idősebb nálam, úgy viselkedik, mintha az anyám lenne.
- Nem is tudom múltkor ki mentette meg a segged attól a machetés gyilkostól. Majdnem levágta a fejed. Ha akkor nem vagyok ott, te már rég egy koporsóban lennél. - mosolygok rá önelégülten.
- Dehogy. - nevet fel ismét. - Hamvasztottak volna. Felejtsd el a koporsót. - vigyorog, majd George felé fordul. - Ott vagyunk már?
- 5 perc múlva landolunk, szóval készüljetek fel, lányok. - válaszol George, a pilóta hátra sem fordulva, mire egyszerre bólintunk. A kisebb bőröndeinket és táskáinkat egy kupacba rakjuk, majd a katonai egyenruhát lenge nyári szoknyákra cseréljük. Mindenki tudja, hogy a mesterlövészek az álcázás nagymesterei. Most pedig átlagos fiatalnak kell álcázni magunkat, szóval amikor a gép földet ér a Feri hegy régi termináljánál, mi magassarkúban és napszemüvegben lépkedtünk a kijárat felé, magunk után húzva a bőröndjeinket, mint két átlagos lány.
YOU ARE READING
Youth [S.M. ff] +18
ActionMi történik akkor, ha egy mesterlövész lány és egy popsztár találkozik? Egyáltalán hol fut össze két ennyire különböző ember? Na és mi van akkor, ha ez a bizonyos sztár beleszeret a lányba, viszont ő nem viszonozza? A sors vajon kedvez a két reményv...