- Maandag 8:35 -
~ Charlotte
'Hoe was het gister bij Max, Juul?' Ik draai me snel om naar achter. 'Stilte graag!' schreeuwt de docent net zo hard terug. Milan die naast me zit moet lachen.'Gezellig hoor' Antwoord Julia achter ons op een fluister toon. De docent Geschiedenis gaat verder met zijn uitleg. 'Iets spannends gedaan?' Vraagt Milan dan. Julia's blik veranderd in een seconde. Shit, dit had hij niet moeten vragen. 'Hou je bek' snauwt Julia terug.
'Ach jongens, kom op' Ik probeer een discussie te voorkomen.'Ik heb jullie toch verteld dat Max en ik daar nog niet mee bezig zijn?!'
'Sorry hoor' Milan haalt onschuldig zijn schouders op. Ik geef hem een knipoog en hij doet zijn best niet in de lach te schieten.'Hoe vaak moet ik het nog zeggen?!' Milan en ik draaien ons in een ruk om. Meneer Schoenmakers kijkt naar onze kant. 'Sorry meneer, we zullen het nooit meer doen' Overdrijf ik.
'Waar is Luna eigenlijk?' Merkt Milan op. 'Geen idee, ik had haar gisteren nog ge-appt' zegt Julia.
Plotseling gaat de klas deur open. Yasmine staat in de deuropening. 'Sorry Meneer, ik was gevallen met de fiets onderweg.'
De klas grinnikt en word ondertussen roemoerig.
'Heeey Yasmine!' Schreeuw ik naar haar. Yasmine steekt een slap handje op. Je kunt zien dat ze inderdaad is gevallen, haar arm zit vol met schaafwonden en ze ziet er niet al te best uit. 'Al de derde die godverdomme te laat is!' Zegt meneer Schoenmakers chagarijnig. 'Sorry hoor' Yasmine loopt regelrecht langs hem en gaat een tafeltje naast Julia zitten.
'Voor deze ene keer jongedame!' Hij schud zijn hoofd. Meneer schoenmakers is echt een grappige verschijning; slank lichaam met bungelende armen, rond de 40, waarschijnlijk single met 10 katten. Dat denken ik en Milan tenminste, van die katten.~ Julia
'Gaat het Yasmine?' Vraag ik bezorgd en wrijf over haar arm. 'Shit, auw, ja het gaat wel' Yasmine trekt haar arm weg.
'Mijn moeder moest weer eens een 'echt turks ontbijt' maken, dus ik was al te laat. Flikker ik ook nog eens met mijn fiets.'
Ik trek een pijnlijk gezicht.
Yasmine is van turkse afkomst. Haar ouders zijn heel streng wat betreft jongens en uitgaan, daarom gaat ze vaak niet mee als we op stap gaan.'Ik heb gister bij Max gechilled..' zeg ik.
'Ah-Ha, leuk!' Glimlacht Yasmine.
Dat is nu wel fijn aan Yasmine, ze snapt het tenminste als iemand nog geen seks heeft gehad voor hun 18e.
Meneer schoenmakers werpt alweer een boze blik naar ons toe. Ik tik Yasmine voorzichtig aan. Yasmine grinnikt.
Opeens vliegt de Klas deur alweer open. 'Als er nu nog iemand te laat is dan-' Meneer schoenmakers draait zich woest om, maar als hij ziet dat het de directeur is, veranderd zijn houding. 'Sorry Jan, ik dacht dat er weer iemand te laat was' Meneer schoenmakers lacht nerveus.
De altijd vrolijke Meneer Langen heeft nu een serieuze, pijnlijke blik in zijn ogen. 'Kunt u even meekomen.' Hij loopt de klas uit en gebaard dat meneer Schoenmakers hem moet volgen. 'Jullie blijven rustig!' Zegt hij nog tegen ons.
'Shit, zagen jullie die blik in zijn ogen?' Charlotte draait zich om. 'Wattefuck man' Milan draait zich ook om. 'Wat is er nu weer?' Yasmine legt haar hoofd op tafel. 'Er zijn sowieso weer drugs gevonden in de kluisjes!' Schreeuwt weer een ander.
Ik krijg een naar gevoel in mijn buik. Zou hij misschien weten wat er met Luna is? Ze is nooit te laat zonder het ons te melden. 'Het zal vast zo iets stoms zijn' zegt Charlotte dan zuchtend.
Na 5 minuten komen Meneer Langen en Meneer Schoenmakers de klas weer binnen. 'Ik heb slecht nieuws' Meneer schoenmakers stem klinkt schors. 'Zeg het nu maar' Fluistert Charlotte brutaal, zodat alleen hun groepje het kan horen. Hou je mond nu gewoon Charlotte. Ik rol mijn ogen. De klas wacht in stilte af.
Hij kucht. 'Het gaat over Luna.'
Ik voel mijn hart sneller kloppen.'Ze is dood aangetroffen in het Juliana park.'
JE LEEST
Bedrog
Mystery / Thriller'De vingers drukten mijn keel dicht en langzaam werd alles zwart' Een vriendengroep krijgt te horen dat het levenloze lichaam van hun vriendin in een bos is gevonden. Langzaam komen er geheimen naar boven en niemand blijkt te zijn wie hij werkelij...