~ 6 maanden geleden ~
'Luun, ga je deze film nog kijken of wat is de bedoeling?' Ik kijk geschrokken op van mijn telefoonscherm. Ik krijg van achter een kussen naar mijn hoofd geslingerd. 'Sorry, wat zei je?'
Ik leg mijn telefoon neer.
'Ze vroeg of je nog gaat kijken, je zit al 10 minuten op je telefoon.' Als ik me omdraai geeft Charlotte Yasmine een knipoog.We liggen met zijn allen voor mijn grote flatscreen tv, Yasmine en Charlotte achter, Julia en ik voren. Yasmine pakt de afstandsbediening en zet de film op pauze. 'Ik ga nog een bak chips halen, willen jullie ook?' Ze staat op en loopt naar de keuken. 'Doe mij maar Paprika!' Schreeuwt Charlotte Yasmine achterna. 'Paprika is voor mij ook goed!' Schreeuwt Julia daarna. 'Luna, wat wil jij?' Hoor ik vaag vanuit de keuken.
'Niks' zeg ik.
Julia en Charlotte zuchtten. 'Wat is er vandaag toch met jou?' Julia kijkt bezorgd. 'Laat haar maar, ze heeft vast een nieuwe boy aan de haak geslagen.'Yasmine komt de keuken in gelopen. 'Wat? Een nieuwe jongen?'
Ik rol mijn ogen. 'Nee, vandaag even niet.'
Yasmine lacht opgelucht. 'Ja, ja!' Julia lacht en neemt ondertussen een grote hand chips uit de bak en stopt deze in haar mond.'Zet die fucking film nu maar aan, tis al 11 uur geweest!' Charlotte pakt de afstandsbediening en zet de horror film zelf aan.
Het is zaterdag avond. Film avond. We hebben elke zaterdag een avondje met zijn vieren. Zonder vriendjes of jongens. Yasmine's idee. Ik vond het eerst maar niks. Waarom zou je je zaterdag avond verspillen aan een film als je ook gewoon kon gaan feesten?
*ping*
Mijn telefoon gaat weer. Ik kijk stiekem naar Julia. Ze zit helemaal in de film. Ik draai mijn telefoon voorzichtig om en probeer het appje te lezen.- M -
Ik mis je. XIk glimlach. Ik heb hem inderdaad al een tijdje niet gesproken, ik heb verteld dat ik dit niet meer wilde doen. Maar hij kan dat maar niet begrijpen.
'Luna!' Charlotte pakt mijn telefoon uit mijn handen en legt deze naast zich neer.
'Blijf met je fucking poten van mijn telefoon af.'Ik probeer hem van Charlotte af te pakken.
'Nee schat, je gaat nu gezellig met ons de film kijken.'
Yasmine en Julia lachen.Shit shit shit. Straks leest ze het appje.
'Oke, ik zal er niet meer aanzitten. Geef nu maar gewoon terug.' Probeer ik zo rustig mogenlijk te zeggen.
'Belooft?' Charlotte kijkt me doordringend aan.
'Ja, ja. Geef nu maar'
Charlotte geeft mijn telefoon terug en ik steek hem diep in mijn zak.Te riskant dit.
'Met wie zit je de hele tijd te appen?' Vraagt Yasmine.
'Niemand.' Antwoord ik kortaf.
'Jawel, laat zien' Bemoeit Julia zich ermee.'Zijn niet jullie zaken, ik hoef toch ook niet al jullie appjes te lezen? Of wel dan?!'
Zeg ik, nu wat bozer.
'Rustig maar, ik dacht dat we het gezellig zouden houden vandaag?' Charlotte slaat een zucht.'Als zij toch de hele tijd op haar Telefoon zit?'
'Hou je bek even Yasmine, niemand heeft jou wat gevraagd.' Sis ik.'Nou, oke' Yasmine haalt haar schouders op en staat op van de bank.
'Waar ga je heen?' Julia zet de film op stop.
'Naar huis, luna wilt me hier niet hebben hoor ik, fijne avond.' Yasmine heeft haar jas al aangetrokken.'Heb ik dat gezegt? Ben je doof?' Zeg ik.
'Doei' Yasmine trekt de deur achter zich dicht.
Het is even stil.
'Serieus om dit gaat ze weg? Wat een bullshit.' Zucht Charlotte. 'Lekker dan' Julia zet de tv uit en begint ook haar spullen bij elkaar te pakken.'Ik denk dat ik dan ook maar ga, Max wacht op me.'
Ik frons. 'Oke, tot maandag dan.'
'Serieus? Ik zat net in die fucking film gaan jullie weer ruzie maken.' Charlotte staat op en trekt haar jas aan. 'Sorry guys' zeg ik verontschuldigend. Het boeit me eigenlijk vrij weinig. Nu heb ik tenminste tijd voor mezelf, In plaats van dit scheinheilige gedoe.Als iedereen weg is plof ik weer op de bank. Al zuchtend pak ik mijn telefoon erbij. Zal ik reageren op zijn Appje? Ik besluit een appje terug te sturen.
- Luna -
Dit moet stoppen. Laat me met rust.Ik sluit whatsapp af en open instagram. Heb ik nog wat gemist? 5 volgverzoeken, 4 reactie's en 40 likes. Ohja, helemaal vergeten dat ik gisteren een foto had geplaatst. Eentje in bikini, nog van de zomer.
milanjagers17 commented: 😍😍
hetisrik commented: Lekker wijf!!
ricardo47 commented: Dikke billen 😍
lunaiseenhoer99 commented: Hoer.Terwijl ik de reacties glimlachend bekijk merk ik de laatst geplaatste reactie op. Luna is een hoer? Wattefuck?
Ik druk op de gebruikersnaam en een prive account verschijnt op beeld. Ik kan zien dat er 5 foto's op het account staan. Zal ik het volgen? Ik verstuur met trillende vingers een vriendschapsverzoek. Ik verwijder de reactie en leg mijn telefoon naast me neer.
Dit is niet de eerste keer dat er een haat account van mij is gemaakt. De vorige keer hebben mijn ouders de politie ingeschakeld en is het account verwijdert. We zijn er nooit achter gekomen wie het was.
Toch niet alweer?
Ik schrik van het geluid van mijn telefoon.- M -
Je wilt me, dat zei je vorige week nog toen je boven op me lag.. XIk zucht.
- Luna -
Ik blok je, je hebt een vriendin.- M -
Dus? Dat wist je ook al voor je me neukte.- Luna -
Ik kan Julia dit echt niet aan doen Max.- M -
Wat bedoel je daarnou mee?- Luna -
Laat me gewoon.Ik zie dat hij begint te typen, maar voordat hij iets kan sturen heb ik heb geblokkeerd. Godverdomme Max, waarom moet je nu zo moeilijk doen?
JE LEEST
Bedrog
Mystery / Thriller'De vingers drukten mijn keel dicht en langzaam werd alles zwart' Een vriendengroep krijgt te horen dat het levenloze lichaam van hun vriendin in een bos is gevonden. Langzaam komen er geheimen naar boven en niemand blijkt te zijn wie hij werkelij...