~Toen~
~ Luna
Ik hoor een scooter aankomen.
'Pap, Max is er' Schreeuw ik.
'Tot vanavond. Succes met je toets!' Schreeuwt hij vanuit zijn werkkamer terug.
Ik trek snel mijn schoenen aan en loop de deur uit. Een jas hoeft niet want het is zomer.Als ik naar buiten loop zie ik Max zitten op zijn nieuwe scooter. 'Mooi ding' Ik geef hem een knipoog.
'Thanks.' Hij staat op en haalt uit de klep een helm voor mij.
Ik neem hem aan en zet hem op mijn hoofd.
'Kut m'n haren' Mopper ik.
'Niet zo aanstellen.' Lacht Max.Ik zucht maar stap dan achter op zijn scooter.
'Hou je goed vast.' Zegt Max en hij begint te rijden.- 10 min later -
Als we de straat van mijn school inrijden zie ik Julia en Yasmine staan. Heeft Julia een nieuw kapsel?
Max stopt voor het tweetal. 'Veel plezier op school'
Ik stap af en geef de helm aan Max.
Yasmine groet me enthousiast.'Hey Luna, Klaar voor de toets?' Vraagt ze zenuwachtig.
Ik hoor vaag dat Max iets zegt tegen julia over haar nieuwe kapsel. 'Dankjewel Max' Zegt Julia. 'No problem.' Antwoord hij.Ik merk dat Yasmine me aan staart.
'Oh sorry, ik heb niet geleerd dus ik zie wel wat het word' Antwoord ik.
'Oh okey, Komen jullie mee naar binnen?' Vraagt Yasmine.Ik kijk Julia aan. Ze staart naar Max. Wat probeert ze nu?
'Ja kom!' Zeg ik iets te enthousiast en ik neem Max op zijn mond. Julia stapt aan de kant en Max trekt zijn wenkbrauwen op. Ik rol met mijn ogen.'Nou doei dames!' Zegt Max en hij rijd weg.
Ik neem Julia en Yasmine aan hun arm en we lopen samen de school in. 'Heb je mijn nieuwe haren al gezien?' Vraagt Julia blij.
'Ja, lekker kort.' Antwoord ik.
'Inderdaad! Ik wilde even wat anders.'
'Dat kan ik zien.' Grinnik ik.
Yasmine port me in mijn zij.Ik moet mijn lach inhouden.
'Ik zie jullie in de pauze.' Julia loopt haar lokaal in en Yasmine en ik lopen ook naar onze les.
We hebben Nederlands van Meneer Jongen.We nemen plaats helemaal achterin het lokaal, waar we altijd zitten. 'Waar gaat de toets eigenlijk over?' Vraag ik, nu toch wel een beetje zenuwachtig.
Yasmine haalt haar schouders op. 'Te veel om op te noemen.'
Ik zucht.
'Over formulering en spelling van hoofdstuk 5'
We kijken naast ons.'Sorry, en wie ben jij?' Vraag ik verbaasd.
Een jongen staart me aan. Hij is vrij lang en hij draagt een klein brilletje. Hij is me nog nooit opgevallen.
'Sander' Lacht hij.'Uhm oke, bedankt Sander' Ik draai me weer om naar Yasmine en we kunnen onze lach niet inhouden.
'Stilte graag!' Meneer Jongen staat met zijn armen over elkaar voor het bord.
Hij is rond de 40 en hij ziet er nog best goed uit voor zijn leeftijd. Bruin haar tot aan zijn schouders wat meestal in een knotje zit en hij heeft een stoppelbaard.
'Tafels uit elkaar graag.'
Yasmine schuift van me weg en zo doet de rest wat de leraar vroeg.
Hij begint blaadjes uit te delen.Als hij bij mijn tafeltje komt kijkt hij me aan. 'Succes Julia.' En hij geeft me een knipoog. 'Dankuwel'
Ik kijk Yasmine aan. Ze rolt haar ogen.'Jullie hebben 50 minuten, als je klaar bent kom dan de toets bij me inleveren en dan kun je gaan.' Hij gaat zitten in zijn bureaustoel.
'Good luck.' fluistert Yasmine nog.
'Mevrouw Doudouh, Stilte graag!' Roept Meneer Jongen naar onze kant.
Yasmine zucht.
Ik kijk op het toetsblaadje.
Fuck.
JE LEEST
Bedrog
Mystery / Thriller'De vingers drukten mijn keel dicht en langzaam werd alles zwart' Een vriendengroep krijgt te horen dat het levenloze lichaam van hun vriendin in een bos is gevonden. Langzaam komen er geheimen naar boven en niemand blijkt te zijn wie hij werkelij...