- 2 weken later -
~ Max.
Ik kan het nog steeds niet geloven. Julia belde me 2 weken terug huilend op. 'Luna.. dood... gevonden' waren de woorden die ik kon herkennen uit haar gejank.
Ik loop het steegje uit waar ik net iemand wiet heb geleverd. Fucking €100 er bij! Iemand tikt mijn schouder aan. Het is Yasmine. Ik deins achter uit. 'Wattefuck doe jij hier?'
'Praat normaal tegen me Max.' Yasmine stapt uitdagend naar me toe. 'Wie denk je wel niet dat je bent' Schreeuw ik.
'Luister, ik weet wat je gedaan hebt' Yasmine probeert mijn blik te vangen. Ik kijk weg en steek een sigaret op. Ik blaas de rook regelrecht in haar gezicht en loop verder.
'Nu doe je wel stoer! Wacht maar' hoor ik nog. Rotwijf, Die Yasmine.
Vanaf de dood van Luna houd ze me al in de gaten. Ik had Luna al zeker 1 maand niet gesproken voor haar dood. Of ik verdrietig ben dat ze dood is? Dat kan ik niet zeggen. Blij? Ook niet. Het is maar beter zo.~ Yasmine
Mijn ogen worden vuurrood en mijn handen worden klam. Ik wil hem wel doden. Ik weet wat hij heeft gedaan. Hij verwacht dat ik niet alles ga vertellen aan de politie, maar daar zit hij fout. Luna vertelde mij alles, dus ik weet echt wel hoe het zit.
Ik wrijf over mijn hoofd. Ik heb nog steeds last van die klap. Zonder dat ik het wist viel ik flauw, keihard op de vloer van het klaslokaal met mijn hoofd. Ik weet niks meer van wat er daarna is gebeurd. Julia vertelde me dat ik ben opgehaald door een ambulance, en naar het ziekenhuis ben gereden. Mijn suiker spiegel was blijkbaar te laag. Met Julia heb ik ook al zeker 1 week niet gesproken. Ze is net een wrak. Ze praat niet, wil niet eten, en ligt alleen maar in bed. Dat vertelde haar moeder ons. We hebben allemaal 1 maand vrij gekregen vanwege de politie onderzoeken en het rouwproces natuurlijk.
Ik ril. Het is koud buiten. Alle kerstversiering word langzaam minder en de straten worden weer grauwer. Kerstmis was dit jaar niet zoals alle jaren. De dood van Luna was net bekend, dus niemand heeft een 'leuke' kerst gehad. Maar ik vierde toch nooit kerst, vanwege mijn afkomst, dus mij boeide het niet echt veel.
JE LEEST
Bedrog
Mystery / Thriller'De vingers drukten mijn keel dicht en langzaam werd alles zwart' Een vriendengroep krijgt te horen dat het levenloze lichaam van hun vriendin in een bos is gevonden. Langzaam komen er geheimen naar boven en niemand blijkt te zijn wie hij werkelij...