> 26-10-2018 <
"We moeten er geen gewoonte van maken dat je met mij mee rijdt in plaats van met papa." zucht Shinwon die remt voor het rode stoplicht.
"Ja sorry, pap moest vanochtend ergens vroeg heen. Hij was al weg voordat ik überhaupt van bed af was." antwoordt de jongere jongen die naast hem zit, zijn ogen gericht op de voetgangers die voor de auto over het zebrapad de weg oversteken. "Zeg, weet je wie het is die je bijles moet geven? Misschien ken ik diegene wel? Ik bedoel ze zit in mijn mentorklas, natuurlijk ken ik haar." Jisung kijkt zijn broer nieuwsgierig aan. Hij had de vraag wel aan zijn vader willen stellen, maar de kans dat zijn vader er niks over kwijt wilt is erg groot. "Ik heb geen idee, ik weet alleen dat het een meisje is en dat ik haar Engels moet gaan leren." Shinwon zet de auto in een andere versnelling zodra het stoplicht weer groen is en rijdt weer verder. Hij drukt het gaspedaal net iets harder in dan de gewenste snelheid, op het moment kan het hem vrij weinig schelen, als hij niet opschiet komt hij straks nog te laat op zijn werk.
"Pa heeft geen naam genoemd of iets dergelijks?" vraagt Jisung met opgetrokken wenkbrauw. Shinwon schudt zijn hoofd, inmiddels komt het grote schoolgebouw van achter de vele andere gebouwen tevoorschijn. Shinwon stopt voor de ingang van het plein zijn auto. "Als je het wilt weten moet je het papa vragen, ik weet net zo min als jij weet. Nou, stap maar snel uit voordat je te laat bent." Shinwon knikt richting het schoolgebouw, over het plein lopen vele leerlingen allemaal gehaast om op tijd te komen voor hun eerste les. Jisung pakt zijn tas van de achterbank en opent vervolgens de autodeur. Hij stapt uit en schenkt zijn broer nog een glimlach. "Bedankt voor de rit, ik zie je vanavond. Succes op je werk!"
"Jij veel plezier op school." weet Shinwon nog te zeggen voordat de deur met een doffe klap dicht valt. Kort kijkt hij toe hoe Jisung het schoolplein op loopt en even later met een groepje andere jongens het gebouw in loopt. "Goed, naar je werk jij." mompelt Shinwon tegen zichzelf waarna hij weer weg rijdt. Vanuit het niks loopt er iemand voor zijn auto langs. Shinwon weet nog net op tijd te stoppen en te voorkomen dat hij degene aanrijdt. Het donker harige meisje dat hij vaagjes herkent maakt snel een buiging ter verontschuldig en loopt dan door. Het lijkt wel alsof ze helemaal niet geschrokken is. Haar lange zwarte haren hangen voor haar gezicht waardoor Shinwon niet kan zien wie het is.
"Die kinderen van tegenwoordig kijken ook niet uit. Je kunt toch niet zomaar voor een auto langs lopen." mompelt Shinwon in zichzelf, hij schudt zijn hoofd en als hij er dan zeker van is dat er niemand meer voor zijn auto loopt rijdt hij weg."Im Ga-Yeong, kan ik je even spreken?" het meisje die net haar kluisje dicht doet kijkt vragend op, meneer Ko komt naar haar toegelopen. Zoals altijd siert een vriendelijke glimlach zijn lippen. "Ik heb hier en daar wat gevraagd naar mensen die je bijles willen en kunnen geven. Ik heb iemand gevonden waarvan ik denk dat die je echt kan helpen." vertelt de man, Ga-Yeong knikt kort. Niet zeker wat ze er van moet denken, eerlijk gezegd kijkt ze een beetje op tegen dat hele bijles gedoe. Ze heeft geen idee wie haar leraar gaat worden, het is maar weer afwachten met wat ze nu weer opgescheept zit. Maar ze weet dat ze het nodig heeft, ze moet een goed cijfer halen op de volgende toets anders gaat het haar nooit meer lukken haar cijfer op tijd op te halen. "Ik heb zijn e-mailadres voor je opgeschreven. Je kunt hem vanavond een mailtje sturen om de eerste les af te spreken. Ik stel voor dat jullie die zo snel mogelijk plannen. Hoe eerder je met de lessen begint hoe eerder je er ook weer vanaf bent." meneer Ko drukt een papiertje in het meisje haar handen, hij schenkt haar nog een aanmoedigende blik en verdwijnt dan weer. Ga-Yeong zucht eens diep terwijl ze naar het papiertje in haar handen kijkt.
Het is buiten inmiddels donker, Ga-Yeong was al weerthuis van school en heeft net haar avond eten naar binnen gewerkt. Het meisjestaart met haar donkere ogen naar het schermpje van haar computer, een nieuwaangemaakte mail staat open. Het enige wat ze heeft ingevoerd is hete-mailadres dat ze van meneer Ko heeft gekregen.
"Wat moet ik in die mail zetten? Moet ik zo maar beginnen over wanneer ikdenk dat de beste tijd is om een les te plannen?" mompelt Ga-Yeong, zelegt haar vingers op het toetsenbord van haar computer neer maar durft geenenkele letter in te tikken. "Wat doe je ook weer moeilijk Ga-Yeong. Typ gewoonwat in, het is maar een mailtje voor een bijles, geen aanzoek of liefdesverklaring." het donker harige meisje tikt snel wat in en klikt opversturen voordat ze weer gaat twijfelen en de tekst weer verwijdert."En dan nu wachten op een antwoord." Ga-Yeong laat zichzelf op haarbed neer vallen, voor de zoveelste keer die avond verlaat een diepe zucht haarlippen. Haar ogen volgen de vele lijnen op het plafond totdat haar oogleden tezwaar worden en langzaam dicht vallen.
''You back, that's trembling
I only used to stare at it
But from know on, I will say
I want to protect you"
JE LEEST
Baby It's Okay - Shinwon
Fanfiction"Let me be your love, I want to protect you This love that is so warm Baby, it's okay From now on I want you to be happy Let me be your love, accept it Without a doubt if it's you Baby, it's okay From now on I'll always be here for you"