04

5 1 5
                                    

> 30-10-2018 <

"Hier ben ik echt al lang niet meer geweest." mompelt Shinwon als hij de openbare bibliotheek, die zich midden in de stad bevind, inloopt. De donker harige jongen kijkt goed om zich heen, de laatste keer dat hij hier was geweest was toen hij een boek moest halen voor zijn school, dat is inmiddels als weer zo een vier jaar geleden. In die paar jaar is er niet veel veranderd. Het ruikt er nog steeds erg muf, de vele houten kasten zijn nog hetzelfde en staan zoals altijd vol met boeken, zowel oude als nieuwe. Shinwon loopt door naar het hoekje waar je aan tafels kan zitten om een boek te lezen of in stilte te werken, ze had hem in een mailtje gestuurd dat ze hier op hem zou wachten. Maar nu komt dus het probleem dat hij geen idee heeft wie het is en hoe ze er uit ziet. Het schoot hem pas te binnen toen hij in zijn auto zat en al onderweg naar de bibliotheek was. "Ze zal wel vanuit school hier heen zijn gegaan, grote kans dat ze haar schooluniform nog draagt." mompelt Shinwon die de ruimte even rond kijkt, zijn ogen blijven hangen bij een meisje dat met haar rug naar hem toe zit. Haar lange donkere haren hangen los over haar schouders, aan de leuning van de stoel hangt een schooluniform jasje.
"Zou dat haar zijn?" Shinwon loopt richting het meisje en neemt tegenover haar plaats aan de tafel. "Im Ga-Yeong?" vraagt hij, het meisje kijkt op van haar telefoon, ze trekt een van de oortjes uit haar oren. "Aangenaam, ik ben Ko Shinwon. Ik ga je helpen met Engels." de oudere jongen steekt zijn hand naar haar uit, een vriendelijke glimlach siert zijn lippen, een glimlach die het meisje vaagjes bekend voor komt. Ga-Yeong lijkt kort te twijfelen voordat ze dan toch de hand van de jongen aanneemt. "Aangenaam" zegt ze zachtjes, het meisje trekt ook het andere oortje uit haar oren en legt haar telefoon dan aan de kant.
Ze veegt een plukje van haar haren achter haar oor en kijkt de jongen voor het eerst in zijn ogen aan. "Wacht even..." denkt Shinwon bij zichzelf. "Zij is het meisje die ik vorige week zag lopen." de jongen zijn ogen flitsen kort naar haar handen, haar nagels zijn zwart gelakt en dezelfde donkere ringen sieren haar vingers wat voor hem een bevestiging is dat ze het ook daadwerkelijk is.
"Okay, wat is het waar je precies moeite mee hebt?" vraagt Shinwon als hij zich realiseert waarom ze hier nu zitten. "Alles." antwoordt het meisje, haar stem zo zacht dat het bijna niet te verstaan is. Ze pakt een boek uit haar tas en slaat het open op de eerste bladzijde, vervolgens bladert ze door naar de laatste. "Vanaf het begin tot het einde, ik snap er helemaal niks van." legt ze kort uit. "Mag ik eens?" Shinwon pakt voorzichtig het boek uit het meisje haar handen, zijn ogen scannen snel de tekst die op de bladzijden staan afgebeeld. "Wat denk je er van als we dan ook maar bij het begin beginnen? Zou ik proberen je wat grammatica uit te leggen?" vragend kijkt Shinwon het meisje aan, ze lijkt erg verlegen. Oogcontact probeert ze vrijwel te vermijden, ze geeft korte antwoorden die vaak zo zacht zijn dat ze bijna niet te verstaan zijn. Het meisje knikt kort, ze pakt een notitieblokje en een pen uit haar tas, klaar om notities te maken van wat de oudere jongen haar uit zal leggen. "Okay, het is echt niet zo ingewikkeld, je moet gewoon het trucje even door hebben en dan gaat het allemaal vanzelf." Shinwon schenkt het meisje een aanmoedigende en geruststellende glimlach waarna hij begint met het uitleggen van het eerste onderdeel.

"Je houdt erg van muziek, of niet?" vraagt Shinwon die even richting het meisje haar telefoon en oortjes knikt. Ga-Yeong knikt even. "Luister je Koreaanse muziek of ook Engelstalig?"
"Allebei." antwoordt het meisje, ze weet niet waarom hij hier naar vraagt en echt zin om alles in details uit te leggen heeft ze niet.
"Ik wil je een opdrachtje mee geven voor de volgende les." Shinwon zet zijn ellebogen op het tafelblad neer en vouwt zijn handen samen, hij laat zijn kin op zijn handen rusten. "Ik wil dat je je meest favoriete Koreaanse en Engelstalig liedje opzoekt. Dan gaan we de volgende les daar wat mee doen."
Ga-Yeong knikt, ze stopt haar spullen in haar tas en staat dan op. "D-dankjewel voor vandaag." het meisje maakt een korte buiging naar de oudere jongen. "Ik stuur je een mailtje om de volgende les af te spreken?"
"Wacht, ik geef je mijn nummer. Dan is het communiceren iets makkelijker, ik kijk niet heel veel op mijn mail namelijk." Shinwon staat ook op, hij steekt zijn hand uit en wacht tot het meisje haar telefoon er in legt. Twijfelachtig geeft Ga-Yeong haar telefoon aan de jongen die vervolgens zijn nummer voor haar intikt.
"Dan zie ik je wel weer." Shinwon geeft het meisje haar telefoon terug, hij schenkt haar een lieve glimlach en loopt dan de bibliotheek uit. Ga-Yeong staart de jongen na, een diepe zucht rolt over haar lippen. "Waarom geeft hij me zo een raar gevoel?"

"I want to protect you
Baby, it's okay
From now on
I want you to be happy"

Baby It's Okay - ShinwonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu