08

5 1 2
                                    

> 16-11-2018 <

"Shinwon, ik heb mijn favoriete Engelstalige liedje opgezocht. Ik weet dat je een tijdje terug er al naar vroeg, gisteren schoot het me te binnen dus heb ik hem opgezocht voor het geval je er nog wat mee wou doen." is het eerste wat Ga-Yeong zegt als de jongen naast haar plaats neemt aan de bibliotheek tafel.
"Oh wat goed van je! Ik was al vergeten dat ik je dat ooit had mee gegeven als opdracht. Welk nummer is het?" Shinwon kijkt het meisje nieuwsgierig aan, het komt goed uit dat ze nu een nummer heeft gevonden want hij had nog niet echt nagedacht over wat ze deze les zouden moeten gaan doen.
"Hier, ik denk niet dat je hem kent. Het nummer heet A Little Braver van New Empire." Ga-Yeong overhandigt haar oortjes aan de jongen die de dopjes in zijn oren stopt. De zachte noten van het nummer vullen zijn oren, met een kleine glimlach rond zijn lippen luistert Shinwon naar het nummer dat hij verrassend genoeg ook erg leuk vindt.
"Hier kunnen we wel wat mee ja, kan je de tekst van het nummer opzoeken? Omdat muziek iets is wat je leuk vind zal je de taal sneller leren door middel van liedjes. Het is iets wat ik eigenlijk wel eerder wou proberen maar het leek me ook wel verstandig om het voor het laatst te gebruiken. De basis zit nu goed in je hoofd en dan kan je je de taal nu meer eigen maken door middel van muziek." legt Shinwon uit, hij legt de oordopjes op de tafel neer.
"Voor het laatst? Je gaat me toch niet zeggen dat je gaat stoppen met me bijles geven?" Ga-Yeong kijkt de jongen verbaasd aan, ze had het nooit gedacht maar ze geniet van die twee uurtjes in de week die ze samen doorbrengen. In deze korte tijd zijn ze echt close geworden, ze heeft hem dingen verteld die ze nog nooit aan iemand anders verteld heeft en nog belangrijker, ze heeft dingen gevoeld die ze in een lange tijd niet gevoeld heeft. Ze heeft het gevoel dat hij echt om haar geeft en er voor haar is. Dat hij zich niet onnodig met haar problemen bemoeit maar naar haar luistert als ze iets er over kwijt wilt. Hij is een schouder waar ze op kan steunen.
"Je hebt in deze korte tijd enorm veel geleerd, er is bijna niks meer over voor mij om je te leren. Je zult mijn hulp niet voor altijd nodig hebben Ga-Yeong, de basis zit er in en je kan nu alleen nog maar zorgen er vloeiender in te worden door het toe te gaan passen op je leven." legt Shinwon uit, en natuurlijk weet ze dat hij gelijk heeft, maar stiekem had ze gehoopt dat hij haar nog iets langer les zou willen geven.
"Goed laten, we die tekst gaan vertalen. Zie het als je 'final test'."
"Is vandaag al de laatste les?" het donker harige meisje had niet door dat hij zo snel al wou gaan stoppen. Shinwon blijft even stil, eerlijk gezegd weet hij niet wat hij daar op moet antwoorden.
"Wat als ik je nog nodig heb?" vraagt Ga-Yeong zachtjes waardoor Shinwon verbaasd naar haar op kijkt. "Niet als leraar maar als vriend?"
Bij het horen van het woord vriend gaat er een soort gevoel van teleurstelling door Shinwon heen. Hij weet dat hij het niet had mogen hopen, maar diep van binnen had hij gehoopt dat Ga-Yeong haar gevoelens voor hem net zo sterk waren als zijn gevoelens voor haar. Het klinkt heel cliché, maar vanaf het eerste moment dat hij haar zag, toen ze helemaal in haar eigen wereld over het schoolplein liep, had ze zijn aandacht al getrokken. Hij is er de laatste paar weken achter gekomen dat Ga-Yeong een meisje is met een verhaal dat ze aan niemand kwijt wilt, een verhaal dat waarschijnlijk ook hij nooit te horen krijgt, maar hij kan ook merken dat ze haar verleden probeert te vergeten en probeert door te gaan met haar leven. Muziek is het enige wat voor een echte glimlach rond haar lippen zorgt, elke keer als ze haar oortjes in heeft verschijnt er een soort glinstering in haar ogen die zodra de muziek stopt meteen weer verdwijnt. Ze heeft hem ooit verteld dat muziek voor haar een uitweg is van haar eigen problemen en zorgen.

"Zelfs al geef ik je geen bijles meer dan zul je me waarschijnlijk nog vaak genoeg zien." Shinwon legt zijn hand op die van het meisje, vragend kijkt ze hem aan, niet zeker wat hij bedoelt.
"Ga-Yeong, je gaat het misschien niet helemaal geloven als ik dit zeg, maar ik heb de afgelopen weken gevoelens voor je ontwikkeld waarvan ik niet gedacht had ze ooit zo snel voor iemand te voelen. Je bent het mooiste en liefste meisje dat ik ooit ontmoet heb." Ga-Yeong haar wangen kleuren rood, verlegen kijkt ze naar de grond.
"Ik wil je dicht bij me houden, je een knuffel geven als je die nodig hebt of als je gewoon een knuffel wilt. Ik wil je de liefde geven die je de afgelopen jaren gemist hebt, ik wil de reden zijn dat je glimlacht, ik wil degene zijn waar je aan denkt, waar je over droomt. Ga-Yeong, ik denk dat ik je leuk vind. Heel leuk zelfs." 

"Baby, let me see your eyes
When I say I like you
Baby, don't you look away
When I say
Every time I say that you're beautiful"

Baby It's Okay - ShinwonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu