09

4 1 3
                                    

> 28-07-2019 <

"Ga-Yeong?" vraagt Shinwon verbaasd als hij het paar jaar jongere meisje ziet zodra hij de deur opent. Het meisje dat hij bijna een half jaar niet gesproken heeft kijkt hem met een glimlach aan. In haar handen heeft ze iets dat lijkt op een rapport. "Wat kom je hier doen?" vraagt de lange jongen, het is voor hem niet duidelijk waarom ze hem na al die tijd weer opzoekt. Het contact tussen hun in was een beetje weg geëbd, of het komt doordat hij haar geen les meer geeft of vanwege die ene liefdesconfessie die hij er uit had gegooid voordat hij er erg in had weet hij niet.
"Moet je eens kijken!" Ga-Yeong drukt het papiertje dat ze vast had in Shinwon zijn handen, vervolgens wijst ze een van de afgedrukte cijfers aan. "Wow... Je staat gewoon gemiddeld een 8 op Engels, wat goed van je!" een glimlach verschijnt rond Shinwon zijn lippen. ''Ik mocht eerdere toetsen overnieuw doen en heb dus al mijn onvoldoendes weg kunnen werken.'' Legt Ga-Yeong trots uit. Shinwon opent zijn armen en trekt het meisje naar zich toe. Hij slaat zijn armen stevig om haar heen en geeft haar een warme knuffel. De bruin harige ademt eens diep in, de geur van het meisje haar shampoo vult zijn neusgaten, het is een geur die hij onbewust eigenlijk wel gemist heeft. "Dankjewel Shinwon, door jouw hulp is me het gelukt dit jaar eens goede cijfers te halen en hier mee te eindigen. Het is allemaal dankzij jou, nu kan ik door naar mijn examenjaar!" Ga-Yeong kijkt op naar de jongen. "Je moet niet vergeten dat jij degene bent die het heeft gedaan, ik heb je maar voor heel even geholpen, die toetsen heb je echt zelf gemaakt."
"Maar toch wil ik je bedanken, laat me je trakteren op iets, je hebt nu wel tijd toch?"
Shinwon glimlacht. "Voor jou heb ik altijd tijd." hij pakt zijn jas van de kapstok en trekt de voordeur achter zich dicht.

"Okay, ik wist niet welke smaak je wou dus ik heb maar gedaan welke mij het lekkerste leek." Ga-Yeong overhandigt de oudere jongen het kartonnen bakje waar een stuk of vier bolletjes ijs inzitten. "Is dit niet een beetje veel?" vraagt Shinwon die niet had verwacht dat ze hem zoveel ijs zou geven, niet dat hij het erg vindt. IJs is iets wat hij elk moment van de dag wel zou kunnen eten. "Ik kon niet kiezen tussen die vier smaken dus ik dacht, laat ik ze allemaal maar doen. Maak je geen zorgen, ik heb de afgelopen tijd genoeg geld gespaard hoor, ik merk niet eens dat ik het uit gegeven heb." Ga-Yeong neemt snel een hapje van haar ijs voordat ze onnodige informatie er uit gooit.
"Hoe gaat het op je werk?" vraagt de donker harige, het was even stil tussen de twee, beiden genietend van het koude ijs. De zomer is nog niet heel lang begonnen maar het is al lekker warm weer, vooral als je in de zon zit is het prima te doen zonder jas buiten te zijn. Shinwon heeft zijn lange beige zomerjas dan ook naast hem op het bankje liggen, het uniform jasje van Ga-Yeong ligt er over heen. Toen ze hem uittrok omdat ze het warm begon te krijgen had hij hem over de zijne neergelegd zodat hij niet vies zou worden.
"Ik heb een paar weken terug ontslag genomen." antwoordt Shinwon, zijn blik voor zich uitgericht, hij bestudeerd de vele mensen die voorbij lopen, allemaal druk bezig met hun eigen dingen. "Wat? Waarom?" Ga-Yeong kijkt de jongen naast haar met grote ogen aan, ze begrijpt niet helemaal waarom de jongen zomaar ontslag zou nemen. Ze weet nog goed dat hij haar vertelt had hoe moeilijk het wel niet voor hem was geweest die baan te krijgen. "Ja, het was uiteindelijk toch niet helemaal wat ik me er van voor had gesteld. De baan past toch niet echt bij me." antwoordt Shinwon. "Maar ik ben al druk opzoek naar iets anders, morgen heb ik een sollicitatie gesprek, dus maak je geen zorgen. Het komt weer goed, daar ben ik van overtuigd. Ik vind vast iets wat goed bij me past." voegt hij er snel aan toe, hij heeft zijn ijsje al weer bijna op. Omdat hij de koude substantie zo snel naar binnen heeft gewerkt lijkt het wel alsof zijn brein langzaam begint te bevriezen.
"Heb jij al na gedacht over wat je na je school wilt gaan doen? Het wordt wel tijd dat je na gaat denken over een universiteit of niet?"
Ga-Yeong denkt even na, langzaam neemt ze een hapje van haar bolletje aardbei ijs. "Ik weet niet zeker of ik wel naar een universiteit ga. Al die verwachtingen die mensen van me hebben, ik word er ziek van..." mompelt ze, het spookte al een tijdje door haar hoofd heen maar ze had niemand gehad waar ze er mee over kon praten.
"Je moet het ook niet voor anderen doen, doe het voor jezelf. Ik kan aan je merken dat je nog erg worstelt met je identiteit, dat je niet zo goed weet wie je bent. Studeren aan een universiteit helpt je vaak om je eigen identiteit een beetje uit te zoeken en te vinden wat je nu echt in het leven wilt gaan doen."
Het meisje denkt diep na over de woorden die de oudere jongen haar vertelt, ze weet dat hij gelijk heeft. Hij heeft altijd gelijk gehad met alles wat hij haar verteld heeft.
"Zolang ik jou in mijn buurt heb maakt het me vrij weinig uit wat ik ga doen." bekend het meisje die de jongen in zijn bruine ogen aankijkt. Shinwon kan een kleine glimlach niet onderdrukken. "Ik zal altijd bij je zijde staan, dat beloof ik je." Shinwon steekt zijn pink naar het meisje uit, de donker harige haakt haar pink om de zijne en druk vervolgens haar duim tegen die van hem. "Belooft." mompelt ze zachtjes.
"Wacht, je hebt wat ijs op je gezicht zitten..." Ga-Yeong leunt dichter naar de jongen toe, met haar duim veegt ze het beetje ijs dat dicht bij zijn lippen zit weg. Shinwon kan het niet laten en overbrugd de laatste centimeters tussen hun in door zijn lippen op de hare te drukken.
Een glimlach verschijnt rond Ga-Yeong haar lippen, ze sluit haar ogen en gaat in op de zoen die voor vlinders in haar buik zorgt.

"It's okay, it's okay
You don't have to restrain yourself
Let me be your love, I want to protect you
This love that is so warm
Baby, it's okay
From now on
I want you to be happy"

Baby It's Okay - ShinwonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu