.....................ENJOY READING^.~......................
Sehabis saja kelasnya pada hari ini,krist terus pulang ke asramanya,dia sangat lelah lalu terus masuk ke asramanya dan baring di atas kasurnya."Huuuuu..."keluh krist dengan malas.Dia bangun dan terus mangambil towel yang tersangkut di dinding pintunya lalu masuk ke kamar mandi.Tidak lama kemudian,dia sudah siap mandi lalu memakai pakaiannya keluar sebentar untuk mencari apa ingin dimakannya.Dari tadi,perut krist sudah berbunyi kerana dia lapar,dia pun berjalan ke arah kantin dan membeli makanannya disana lalu kembali ke asramanya.
Selesai saja dia memakan makanannya dia pun melelapkan matanya untuk seketika.
..................SKIP.........................
Keesokan harinya,krist sudah berada disekolah dengan berpakaian sukan kerna mereka ada olahraga pada hari ini.Terdengar panggillan dari seorang guru olahraga itu menyuruh mereka memanaskan badan lalu menyuruh mereka pergi ke padang untuk berlari 3 kali pusingan."Kelmarin aku melihat lelaki misteri itu duduk di tingkap bangunan sekolah itu."ucap krist dalam hatinya."Apa lelaki itu pelajar di sekolah ini juga?"tanyanya lagi pada diri sendiri.Krist ingin tahu lalu dia pun pada seorang gadis yang tengah berlari di sampingnya.Nama gadis itu may."Aku mau tanya,apa bangunan lama di belakang sekolah itu masih diguna ya?"tanya krist pada may."Bangunan lama di belakang sekolah tu sudah lama tidak digunakan sejak beberapa tahun lalu.Cikgu-cikgu di sini melarang semua pelajar masuk ke kawasan itu."beritahu may panjang lebar.Krist pun berfikir seketika,"kenapa sekolah ini menerima lelaki misteri itu bersekolah di sini?aku lihat saja penampilannya seperti gengster?"batinnya.Tidak lama kemudian,may bersuara dan memberitahu bahawa bangunan lama sekolah itu berhantu."Apa?berhantu?"kata krist dengan bulu romanya berdiri seketika.Tanpa krist sedari, dia berlari sampai dia masuk di kawasan para pelajar lelaki sedang bermain bola."Hey..kamu bahaya berdiri di sana!"Jerit seorang pria itu memberi amaran pada krist.Tiba-tiba ada bola yang muncul di hadapan pemuda itu dan terkena di kepala pemuda itu.Krist yang terkena bola itu langsung pengsan di hadapan orang ramai."KRIST!!"Panggil may panik langsung berlari mendapatkan krist."Tolong! Sesiapa tolong bawa krist ke uks."Ucap may sambil memanggil sesiapa yang ada disitu.
................................................................................
Krist yang baru tersedar dari pengsannya memegang kepalanya yang begitu sakit terkena bola tersebut."Aduh..sakitny kepalaku..rasanya kepala aku berdarah."Guman krist sendirian di ruang itu."Tapi siapa yang bawa aku ke bilik uks ini?"tanyanya lagi.Tidak lama selepas itu,terdengar bunyi ketukan pintu di bilik itu."Cikgu,aku ingin minta maaf,aku tahu aku sangat cuai sampai kena baling bola."Ucap krist yang belum tahu siapa yang akan masuk di bilik uks itu.Tiba-tiba seseorang menarik tabir itu dan menampakkan seseorang pria tengah berdiri disitu."Kamu bagaimana bisa masuk ke bilik ini?"tanya krist pada pria misteri itu.Pria itu berjalan menuju ke arah krist dan sebelum dia mendekat ke arah krist,pemuda itu pun menyuruh pria itu jangan mendekat padanya."Kamu mau apa dariku?Aku cuma orang biasa,seperti yang kau lihat aku ini lemah dan kecil."Ucap krist pada pria itu dan menarik selimut itu menutup separuh wajahnya."Sebab kamu manusia lah,aku bisa melihatmu.Aku rasa inilah jodoh."Jawab pria misteri itu dengan senyuman terlihat menakutkan.Aku sudah mengambil keputusan untuk mengajak kamu bertunang denganku."Ucap pria itu dengan seringaiannya.
Terlihat seorang pria berkaca mata sedang menuju ke ruang guru untuk bertanya tentang pelajar yang terkena lemparan bola itu.Siapa lagi kalau bukan senior Nammon.Selepas itu,senior nammon pun terus berjalan menuju ke bilik rawatan dan membuka pintu bilik rawatan itu dan melihat tiada cikgu pun di bilik itu.
YOU ARE READING
My Secret BodyGuard[Ongoing]
RomanceAku paling benci samseng Dan gangster yang suka buli orang!".Krist,pria imut yang berusia 22 tahun selalu dibuli sejak kecil.Pada suatu hari ,dia diselamatkan oleh seorang lelaki misteri daripada dibuli,tetapi rupanya lelaki tersebut ahli keluarga g...