#2

9.8K 53 0
                                    

"Okay class, kamu semua bertuah kerana dapat 2 pelajar baru" Kata Cikgu Aminah merupakan guru matapelajaran mathematics.

"wuuuu awekkk"

Sakai gila sekolah ni. Shaza mula buat muka menyampah.

Euw this is how the HUMANS in this school??? so weird!. Atisha mula tak senang.

"Eah! Diam!" Marah cikgu Aminah. "So introduce yourself"

"Naaa.." baru sahaja Shaza mahu membuka mulut Atisha terus mula memperkenalkan dirinya dahulu.

"Nama saya Nurul Atisha bt Dato' Yusuf."

"Uuuuu Dato' bhaii"

"Shhhhhh!!! Shaza how bout you?"

"Nama saya Nur Shaza bt Shah"

"Lah bukan anak Dato' ke? " Dari tadi mulut dia je kepochi. Kalau dapat ni mahu dilumat lumat rasanya.

Ceh ingat betul anak Tan Sri tadi. Atisha hanya tersenyum.

Bukannya dia taknak bagitahu. Nak cari kawan kena jujur lagi lagi nampak semua kaum lelaki didalam kelas ni mesti ada yang Fuckboyy.

"Okay Shaza awak boleh duduk sebelah Danny kat belakang sana" Cikgu Aminah menunjuk kan tempat Danny. "Atisha di sebelah Budin"

Mereka berdua duduk ditempat masing masing yang dah ditetap kan . Mereka masih sempat menjeling.

Duduk sahaja di sebelah Danny, Shaza awkward. Jantan ni tidur ke apa?

Atisha duduk disebelah Budin, Budin hanya tersenyum kearah Atisha. Dalam hati budin bersorak keriangan. Ye lah ada budak baru. Cantik lagi tu.

..................

KRINGGG!!

loceng sekolah sudah pun berbunyi menanda kan sudah bermula waktu rehat.

Danny yang sedar dari tidur kerana bunyi loceng terus keluar dari kelas. Shaza yang melihat menyampah. Boleh tahan mamat ni tidur. Loceng dengar pulak.

Shaza melihat Atisha dan budin di penjuru sebelah kiri. Wahh bukan main mesra lagi. Shaza cemburu melihat mereka. Kenapa lah cikgu bagi dia duduk disebelah mamat psycho tuuu. Shaza menghentakkan kaki terus keluar dari kelas.

Dia ke koperasi dulu untuk beli uniform sekolah itu.

Sampai sahaja di koperasi....

Kelihatan Seorang pengawas yang handle koperasi tersebut.

Mata pengawas tersebut hanya melihat Shaza yang sedang beratur.

Kini giliran Shaza untuk membeli barang di koperasi.

"ye,  nak apa?" Soal pengawas tersebut bernama 'Iskandar'

Not bad!

"Nak uniform sekolah"

"Size?"

"L"

"Besarnya"

"Heheheh boleh lah sampai tahun depan , btw saya nak 3 set okay" kata Shaza malas nak layan dia mmg suka pakai baju besar besar. Lagipun tahun depan dia dah tak sekolah dah.

"Hm okok" Iskandar terus memberikan 3 set uniform kepada Shaza

"Terima Kasih"

Iskandar tersenyum.

Baru hari pertama Shaza di sekolah itu,  dia merasakan dirinya takada siapa nak berkawan.

Atisha pun rasa benda yang sama. Budin terpaksa rehat bersama rakan rakan lelaki nya yang lain. Apabila mereka berjalan. Terlihat sebuah meja kosong. Mereka duduk di bangku tersebut serentak. Terkejut!

"Eah ni tempat aku lah" Marah Shaza.

"Eahh suka hati atukk kau je. Aku yang dapat dulu!"

Apa yang lagi bengangnya bila mereka berdua sedang memegang uniform sekolah. Sama pula tu 3 set.

Pelajar pelajar di situ mula melihat kearah Shaza dan Atisha. Pelajar pelajar itu Tidak takut apabila mereka bergaduh sbenarnya

Tiba tiba...

Datang sekumpulan perempuan memandang mereka dengan tidak puas hati . Sebab inilah pelajar pelajar itu takut.

"Hoi, mangkuk mangkuk sekalian??? Kau taktahu ke ni tempat kitorang haaa?" Marah perempuan itu kelihatan seperti 'Ketua kumpulan' nama 'Amira' tertera di tag nama.

"Amboiiii, suka hati atukk kau je" Serentak.

Mereka berpandangan sambil menjeling.

"Atuk ada jangan main, mak ayah kau tak ajar cara beradab ke?" Soal Amira.

"Kau tu Mak ayah nak main kenapa?" Marah Shaza.

"Takde nama kau pon dekat meja ni" Kata Atisha

"halah halah, semua pelajar dekat sini semua tahu ni tempat kitorang" Kini giliran perempuan lain yang bersuara.

"eah kantin ni bukan korang yang punya pon!" Marah Shaza.

"Kau ni memang nak kena!" Tangan Amira mula naik.

"Hey!" Marah Iskandar tiba tiba datang dari belakang. Macam cerita melayu kan?  Ha memang pon.

"Is,  tengok lah perempuan ni I tak kacau dia,  dia kacau tempat I" Kata Amira. Geli nya dengar.

"Boleh layan pelajar baru dengan baik tak? Macam mana sekolah nak maju ni? Pelajar kebanyakkan pindah sebab perangai kau je" Kata Iskandar.

"The heck, u nak bising bising dekat i pulak . U bising lah dekat bff dua ekor ni"

"Excuse???  Kitorang bukan bff okay!" Marah Shaza.

"Kau biar muka tak cantik,  jangan perangai bodoh sangat" Kata Atisha pada Amira.

Amira sudah tarik nafas dalam dalam. Nasib ada Iskandar je tauu!!!

KRING! 

"Dah semua pergi balik class" Kata Iskandar.

Tak minat dia dengan perangai Amira sejak form 1 .

Mereka semua pon masuk ke kelas.

Semasa jalan ke kelas.

Iskandar mengambil peluang untuk berborak dengan Shaza.

Apabila Iskandar dekati Shaza..

Eleh dia bukannya cantik pon. Tisha tak suka Shaza mendapat perhatian.

"Hye..erm awakkk?" Iskandar memulakan perbualan.

"Shaza" Kata Shaza sambil tersenyum. Dia tak berapa selesa.

"Biasa lah Mostly budak baru memang akan kena hentam dengan diorang tu" Kata Iskandar.

"But not me" Kata Shaza tersenyum sinis.
Kau tunggu aku yang hentam kau pulakk.

Tisha merasa bosan dengan mereka,  walaupun sepatutnya dia mahu berborak dengan Iskandar. Dah lah handsome. Tapi tu lah. Berborak pulak dengan minah kerek tu.

Atisha berjalan laju kehadapan.

"Eahhh,  awak pon budak baru kan?" Iskandar menghalang Tisha dari pergi.

Shaza menjeling. Semak betul perempuan ni.

"Eah ingatkan tak perasan tadi" Kata Atisha.

"Perasan je, korang ni macam kembar. Iras sikit lah" Kata Iskandar.

"NO!" Kedua dua berkata serentak.

"Then? BFF?" Soal Iskandar.

"Euwwww"

"Aku lagi rela kalau berkawan dengan Khinzir gemok dari dia ni" Kata Shaza.

"Merepekkk, aku pon lagi rela berkawan dengan anjing tepi jalan tu" Kata Atisha.

"Hayelah,  sorang anjing sorang babi,  DUA DUA haram" Iskandar sengaja mengusik.

Atisha dan Shaza pandang panas.

Iskandar hanya tersengih.

Sorry Micha unpublish atas sebab sebab tertentu. Well boleh vote 🌟 press the star 🌟 button belowwwwww 👇

Bad Fucking FriendsWhere stories live. Discover now