"Shaza dah balik"
"Kenapa balik lambat sangat??!" Marah Tan Sri Shah.
"Tadi cikgu tahan buat kerja"
"Masuk cepat! Siap. Makan malam"
Shaza melihat keluarganya dingin sahaja apa yang berlaku. Jarang jadi macam ni. Melain kan... Papa tengah marah!
Shaza cepat siap terus turun ke bawah selepas megecas telefonnya.
Di meja makan....
Senyapp......
"Urm papa" Kata Shaza.
Sham membuat isyarat tangan supaya tak mengganggu papa.
Peduli apa Shaza.
"What??"
"Cikgu Hareez kirim salam. Dia kata dia kenal papa" Kata Shaza.
"Hareez mana ni?.. Urm Waalaikumsalam"
Truttt truttt
Telefon milik Tan Sri Shah berbunyi..
"Siapa pulak call tengah malam ni!" Marah Tan Sri Shah.
"Assalamualaikum . Tan Sri Shah ye?"
"Waalaikumsalam ye saya."
"Saya Datuk Kamal. Anak saya dah ubah fikiran. Dia akan sumbangkan 2 juta untuk Syarikat Tan Sri. Maafkan saya bagitahu last minute..."
"Eah Datuk. Yee yee tak apa, tapi saya tak perlukan sumbangan saya mintak kerjasama sahaja dan setelah semuanya selesai dan dapat untung kita share 50%"
"Ouh tak apa. 100% keuntungan akan diberikan kepada Syarikat Tan Sri. Saya betul betul minta maaf anak saya tak bermaksud untuk tolak permintaan Tan Sri sebelum ni. Saya pun tak mampu nak buat apa apa. Syarikat tu milik dia sendiri"
"Tak apa Datuk. Terima kasih dekat Daniel. Saya betul betul appreciate. Terima Kasih Datuk. Cakap dekat Daniel saya betul betul appreciate."
"Lagi satu Tan Sri. Esok saya rasa saya nak Dinner dengan Tan Sri sekali. Tan Sri boleh bawak family Tan Sri sekali."
"Baik lah"
Tut!
Tiba tiba ternampak senyum dibibir Tan Sri Shah.
Psycho betul papa ni kejap okay kejap tak .
"Hehehehhe! Finally. Daniel nak kerjasama dengan kita." Kata Tan Sri Shah dengan happynya
"Serious lah????? Tadi dia yang marah marah kata tak setuju. What a surprise" Kata sham pelik.
"Esokkk! Semua kena free. Papa ada Dinner dengan Datuk Kamal and Daniel. Korang semua kena attend"
"Dah macam nak attend kem je" kata Shaza.
Semua gelak.
Apa yang lawak? Shaza pelik.
...............
Malam itu,
Atisha: Shaza, jom keluar lama tak keluar.
Shaza: Jom lah. Amik aku kat rumah.
Atisha: Lipak mana?
Shaza: Kali ni betul betul pub okay!
Atisha: Onzzzz.
Shaza: Ajak Iss nanti dia merajok.
Seen.
..................
Sampai sahaja di hadapan pub.
"Weyy korang gila ke? Habis reputation aku rosak kalau diorang tahu aku masuk tempat ni" Marah Iskandar.
YOU ARE READING
Bad Fucking Friends
Teen Fiction"Tak stim ke Shaza?" Hareez menghembus nafas di tengkuk Shaza "Dekat sangat lah! Eee Psycho!" Shaza terus ketepi "Bukan Shaza suka yang psycho ke?" "Huh, kau ni terlebih psycho" "Abang cuba jadi mcm mana yang Shaza nak je" Hareez mendekatkan mukany...