#7

5.4K 36 0
                                    

"Listen, Tirana. No one can let u down, especially manusia macam perempuan perempuan tu. But please u dont have to pretend to be rich sebab nak dapat kawan"

"Im not pretending! Dulu memang betul. I wasn't that show off. Diorang yang suka korek rahsia saya. Lepastu hebohkan. I just tell them. My mom ada boutique biasa. My dad was ahli perniagaan. Tu jeee. Diorang too much. I had a family problem , thats why im not sure that i can follow u guys. But diorang....."

"Im sorry about that. I taktahu yang perangai diorang macam tu" Kata Atisha. Dia betul betul rasa serba salah.

"How did they knows that u berduit i mean . Yelah sebelum ni diorang layan awak dengan baik." Soal Shaza pelik. Sedangkan dia masuk sekolah ramai yang tak suka dengan dia.

"Ouh yeah. Sebelum ni i tak ada lah popular sangat dekat sekolah. One day when i was 15, story pasal i masuk majalah sekolah. Anugerah hem anugerah koko,  semua i pernah dapat. Start i form 4 i satu kelas dengan diorang time tu je lah diorang baik dengan i" Jelas Tirana.

"Kau pun tak patut cari kawan macam tu. Termasuk Budin" Pesan Shaza.

"Eah Budin okay je" Kata Tirana.

"Okay tu okay lah. Just be careful" Kata Shaza.

"How do i know orang tu baik ke perangai macam cilake ke?" Soal Atisha.

"Learn form mistakes"

"Thanks Shaza, Tisha"

"Takde hal lah"

Tiba tiba Fatin dan Natasha turun.

Fatin menolak Natasha...

"Heyy, urmn kitorang sebenarnya nak mintak maaf" Kata Natasha.

Shaza pelik .

"Saya pun mintak maaf" Kata Fatin.

"Tak...tak apa lah saya dah maafkan. Emo sikit je" Kata Tirana.

"Kalau macam tu.....Atisha kita jadi hang out kan?" Soal Fatin sambil tersenyum macam kerang busuk.

Tirana dengan Shaza bengang 〒_〒

Ceh!

Atisha memandang Shaza. Shaza hanya mengangkat bahu.

"Urmm. Esok lah i confirmkan" Kata Atisha.

"Alaa"

"Eah jom lah naik kelas" Kata Atisha.

Tapi Shaza tak bangun dari tempatnya.

"Shaza jom lah"

"Kau pergi lah dulu"

Mereka berempat terus naik ke kelas. Sebenarnya ada sebab kenapa dia taknak naik.

Sebab............

Grrrruuuuuu..
Dia lapar.

Shaza terus membeli makanan di kantin

Fuh nikmatnya makan mee goreng bersama air sirap.

"Skipping class?" Tegur seseorang dari belakang.

"Bila saya ada je cikgu ada" Kata Shaza bengang.

"Lahhh awak yang selalu ada time saya nak pergi suatu tempat tu. Kalau dah jodoh nak buat macam mana?" Soal Hareez.

"Pardon?"

"Urmm....Saya dah dengar dah tadi. Awak tenangkan kawan kawan awak. Saya nak offer awak ni" Kata Hareez. Saja nak pancing Shaza untuk lebih dekat dengan dia.

Shaza cuba observe cikgu dihadapannya. Macam...ahhh susah nak observe.
Setelah beberapa minit melihat Hareez tak berkelip..
"Saya taknak , Saya nak makan" Kata Shaza.

Bad Fucking FriendsWhere stories live. Discover now