#9

4.8K 49 0
                                    

"Kita dah makan kot nak beli popcorn buat apa?" Soal Shaza. Membazir tahu takk?

Tapi takada siapa pun dengar mereka hanya buat bodoh sahaja dan membeli popcorn.

"Abang tak makan lagi hehe, abang beli tak apa kan?" Kata Hareez. Semua awkward dengan panggilan 'abang' .

"Errrrmm" Rasa serbasalah kalau tak layan.

Mia memandang Hareez dengan pandangan serong. Kalau aku nak panggil kau abang tak boleh. Minah ni panggil boleh pulak!

Tadi pun dia sengaja panggil 'abang Hareez' . Tapi memang nampak Hareez tak suka kan Mia

"Jom lah masuk. Lama lama kat sini panas pulak rasa" Danny masuk terus ke dalam panggung.

"Jom"

Tangan Shaza ditarik oleh Hareez.

"Teman abang,  tak beli popcorn lagi"

"Cikgu! Cikgu bukan abang saya! Saya tak selesa lah" Marah Shaza.

"Laaa. Panggil saya abang sayang lah kalau macam tu" Kata Hareez kemudian senyum.

Gatal!

"Cepat lah beli movie nak start"

"Shaza. Awak blushing" Kata Hareez.

"No im not!" Shaza meninggal kan Hareez sendirian sambil memeluk tubuh.

Hareez cepat cepat membeli popcorn dan mengejar Shaza.

"Hey Shaza tunggu lahh!"

..................

"such a great movie" Kata Hareez.

"I know right" Kata Shaza

"It was so boring" Kata Fatin.

"Siapa yang pilih movie tu kau kan?" Kata Natasha.

"Yeah I Know"

"Dah lah lepas ni korang nak pergi mana?" Soal Hareez .

"Im not sure" Kata Atisha.

"Aku dengan Mia nak balik" Kata Danny.

"Sayang. Awal lagi" Kata Mia. Sebenarnya dia nak spend time dengan Hareez.

"U nak ikut pergi lah ikut diorang" Danny melepaskan tangan nya dari Mia terus bergerak keluar dari Mall tersebut.

Mia terus berlari mengejar Danny. Menyusahkan orang betul! Marah Mia dalam hati.

"Eahh!  Kitorang datang dengan Danny tadi! . Dafi ! Jom" Adam dan Dafi terus berlari keluar dari Mall mendapat kan Danny.

"Siapa lagi nak balik?" Soal Shaza.

Tirana angkat tangan perlahan.
"Saya rasa saya dah menyusahkan awak semua." Kata Tirana. Yang beri dia duit pun Shaza. Taknak lah nak pergi mana mana pun dia support lagi.

"Mana ada susah..." belum sempat Shaza menghabiskan kata katanya. Natasha sudah menyampuk.

"Biarlah dia balik. Daripada korang belanja dia baik belanja kitorang." Kata Natasha.

"Eah kau ni! Kalau macam tu semua balik! Atisha kau g hantar diorang aku bawak Tirana . Apa apa roger" Kata Shaza.

Hareez hanya mengekori Shaza dari belakang. Boleh tahan!

"Cikgu datang naik apa tadi?" Soal Shaza.

"Eerrr. Naik grab hehe" Terpaksa Hareez menipu sebab nak naik sekali dengan Shaza. Kalau naik grab sekali pun senang dapat tahu mana Shaza tinggal.

Bad Fucking FriendsWhere stories live. Discover now