Finn
'Wat?'
Amber en ik zijn net binnen. De boog die Amber voor me gemaakt heeft ligt op me, de pijlenkoker naast me. Amber zit aan de andere kant van de pijlenkoker. Ze heeft een dikke glimlach op haar kop. 'Hij heeft een score gehaald van vierentwintig uit de vijfentwintig. En ik heb hem een drakenboog gegeven, die ik vanmorgen heb gemaakt terwijl jullie twee gezellig aan het zwemmen waren.'
Janis is woedend. 'Je hebt een Drakenboog gemaakt voor hem en die aan hem gegeven? Wat voor een nut heeft het om een vechter te hebben als hij alsnog met een boog gaat vechten?'
Amber blijft lachen. 'Dat is het juist. Hij kan twee Vervloekte Wapens tegelijk aan. Hij is er sterk genoeg voor, omdat we alle drie soort van onze krachten met hem hebben gedeeld. Die krachten balanceren de krachten van de wapens, waardoor hij alsnog twee wapens tegelijk kan vasthouden.'
Janis stormt de huiskamer uit en vliegt weg. Ondertussen laat ik alles inzakken. Het is pas middag, maar ik zit een beetje vol van alles wat er is gebeurt. Dat is het moment dat de stem van Bruneis van onder het platform komt. 'Madelief, stuur even die nieuwe gast naar beneden! Ik moet hem even spreken.'
Madelief rent even naar de opslag en geeft mij mijn zwaard. 'Voor het geval dat.'
Amber kijkt even angstig wanneer ik het zwaard aanpak. Toch gebeurt er niets. Ik stop het zwaard in de schede van de pijlenkoker en laat mezelf naar Bruneis zweven. Bij landing bekijkt Bruneis me. 'Zo, je kan al vliegen. Maar wat is dat op je heup?'
Ik trek de boog. Bruneis kijkt meteen angstig naar de boog. 'Wiens boog is dat?'
Terwijl ik de boog terug stop reageer ik triomfantelijk. 'Het is mijn eigen boog. De Drakenboog van de vuurdraak. Mijn Drakenboog.'
Bruneis schudt zijn kop. 'Geen idee hoe je die hebt gekregen, maar dat is niet waarom ik je riep. Ik wilde weten wat jouw lichaamstemperatuur is. Dus ik wilde je vragen om mee te lopen zodat ik de temperatuur kan meten.'
Bij het huis van Bruneis neemt hij me mee naar een kamer waar een soort artsenstoel staat. Daar pakt hij een thermometer en meet hij op verschillende plekken mijn temperatuur. Bij de derde plek piept het als een gek en kapt het ermee. Dan pakt Bruneis een infrarood scanner en bekijkt daarmee de temperatuur. Als hij klaar is vertelt hij me dat ik moet opstaan. 'De resultaten zijn er. Hoogste temperatuur is zeven honderd graden, gemiddeld zes honderd graden. Als je geen schubben had gehad zou je letterlijk alles wat je aanraakt in de brand steken. Ik zou oppassen als ik jou was. Je kan weer gaan.'
Buiten wachten de meiden op me. 'En?'
Ik proest het uit. 'Ik ben officieel hot. Gemiddeld zeshonderd graden, zevenhonderd op de heetste plek. Geen wonder dat jullie alle drie tegen me aan kruipen in je slaap.'
Janis en Madelief kijken schaamtevol een andere kant op. Amber lacht met me mee. 'Ik wist het! Jij hebt echte humor! Ik wou dat die twee dat ook hadden! En wat zei hij over de boog?'
'Hij was vooral verbaasd. Maar ja, wie zou dat niet zijn.'
Het geklap van vleugels dondert door de lucht. Uit het niets komt een vrouw met vier enorme gevederde vleugels. Ze land voor ons. Alle drie begroeten ze haar als een oude vriendin. Janis gebaart mij om dichterbij te komen. 'Finn, dit is Sera. Sera draagt de Lans der Engelen.'
Sera bestudeerd mij. Ze kijkt ook naar de Drakenboog. 'Zo, dus jullie hebben een broertje. Was die boog zijn originele wapen?'
Amber komt erbij. 'Nee. Dat zwaard is het wapen dat hem uitkoos. Het zwaard van Macht. Maar het zwaard neemt bijna geen capaciteit in, kwam ik achter. Dus heb ik een Drakenboog voor hem gemaakt. Hij gebruikt nog steeds niet alles, maar het is een begin.'
Sera kijkt nu weer naar mij. 'Zo, jij bent dus nu hun broertje. Wat vindt je van hun?'
'Ik ben nog niet erg lang bij ze, maar ik vindt ze erg geweldig. Ze zijn ook erg dynamisch.'
Sera lacht. 'Laat me raden. Ze vechten in de vroege ochtend.'
Met mijn vingers hou ik het bij. 'En de late ochtend. En de vroege middag. En de late middag. Ze stoppen eigenlijk niet. Ze nemen alleen pauzes.'
Sera schudt haar hoofd, haar lange witte haren dansend met haar bewegingen. 'Zo zijn ze al sinds ze hun Drakenbogen hebben. Ze zijn een geweldig trio. En jij zult binnenkort net zo zijn. Maar nu is het tijd dat je leert om je zwaard te gebruiken. Trek je zwaard.'
JE LEEST
De Vervloekte Wapens
FantasyTijden geleden was er een smid, die de magie te machtig vond. Na de zoveelste oorlog over de magie smeedde hij wapens, waar hij de magie in opsloot. Dit was succesvol, maar hij stierf in het proces. Door de tijd heen zijn de wapens verloren gegaan. ...