3

264 40 3
                                    

" eh awalnya awak balik hari ni " tegur yeona sebaik sahaja membuka pintu rumah. Jiwoo yang sedang nyenyak tidur dalam dukungannya diletakkan diatas sofa.

Jam di dinding baru menunjukkan pukul 4.30 petang dan suaminya, Park Jimin sudah terpacak depan televisyen menonton cerita kegemarannya.

" saja. Saya nak tolong sayang masak hari ni " yeona mencium pipi jimin lembut tanda meraikan kepulangan jimin pulang dari kerja.

" lepas saya mandi, kita masak sama sama okay. Ni awak tolong tengokkan si jiwoo tu. Dari tadi dia merengek cakap rindu awak. Last last tertidur dalam kereta pulak " seloroh yeona. Jimin memandang jiwoo yang sedang nyenyak tidur disebelahnya sambil perlahan lahan mencium dahi anak kecil itu.

---

" awak, esok saya tinggalkan jiwoo dekat rumah omma awak tau. Saya nak jumpa
hae soo " kata yeona ketika sedang memasak bersama jimin.

" esok saya ambil cuti, kita pergi jumpa hae soo sama sama " jimin membalasnya sambil memotong ayam kepada beberapa bahagian kecil. Yeona memandang jimin yang memakai tshirt putih dan seluar pendek hitam.

Hot gitew.

" haish, tak payah la menyusahkan awak pulak. Takpe saya kan dah biasa jumpa hae soo " yeona menolak lembut pelawaan suaminya. Dia bukannya apa, cuma dia perlukan privasi ketika bertemu hae soo pada esok hari.

" hm kalau macam tu, okaylah "

----

" kalau yeona berat nak teruskan, hae soo boleh je cari solusi lain. Dekat korea ni pun ada je " tangan wanita yang berada di hadapannya itu, diambil dan digenggam lembut. Dia tahu berat yeona untuk lakukan semua ini tambah-tambah pula bila yeona mempunyai anak kecil.

" tapi, kau jugak yang cakap dekat sana lagi  better "

Hae soo tersenyum nipis.

" yes, dekat sana peluang cerah. Tapi aku faham keadaan kau, yeona. Jiwoo tu kecil lagi. Dia mesti ada di bawah perhatian kau "

Yeona memandang fail yang terkandung segala perihal dirinya di atas meja bilik kerja rakan baiknya, hae soo. Sekali lagi dia terfikir, perlukah dia buat semua itu?

" kalau aku bawak diorang sekali? " cadang yeona.

Cadangan yeona itu membuatkan hae soo menggeleng kecil.

" tak boleh, yeona. Aku kesian dekat jimin kena jaga jiwoo sorang sorang nanti. At least, kalau dekat sini mak kau dan mak jimin boleh tolong tengokkan " kata hae soo lembut.

" tak apa lah yeona. Aku bagi kau masa, kau fikir betul betul. Next month, bagitahu aku, apa keputusan kau. Tapi kau kena ingat yeona, tarikh kau berangkat maybe lima bulan lagi "

——————————

[ C ]Bidadari Where stories live. Discover now