8

205 29 7
                                    

Bulan demi bulan, hari demi hari. Kini telah masuk 4 bulan sejak Yeona tinggalkan Jimin dan Jiwoo.

Dan sehingga kini, jimin masih kekok untuk melakukan kerja kerja rumah terutama memasak walaupun dia selalu buat bersama sama yeona dulu.

" appa, jiwoo apar "

" jiwoo nak makan japchae yang omma buat "

Jiwoo semakin lama semakin mengerti bahawa ibunya sudah tiada. Itu merupakan satu kelegaan kepada jimin.

" appa pergi masak ye " lantas jimin bangun dari sofa dan menuju masuk ke bilik. 

Safari di telefon pintarnya dibuka. Resepi japchae di taip dan di cari.

" tak ada pun yang macam yeona selalu buat "

Setelah mencari beberapa minit, jimin hampa. Resepi yang digunakan yeona agak unik dan resepi tak ada pulak dalam carian di internet.

Jimin bangkit dari duduk di atas katil dan menuju ke dapur.

" bila masa pulak ada buku biru tebal kat sini? " jimin membersihkan habuk pada buku biru yang baru sahaja dijumpainya diatas kabinet dapur.

Seingatnya, dia tak ada pulak perasan tentang kewujudan buku biru tu walaupun jimin selalu kemas dapur.

Resepi masakan terhebat Yeona!

khas untuk; jimin chicken dan jiwoo chick chick

Jimin tersenyum apabila melihat muka surat pertama buku tersebut. Rupanya, yeona dah letakkan segala resepinya didalam buku itu.

" okay! Adapun resepi japchae tu. Lets get it! " terus semangat jimin untuk mula memasak setelah menjumpai resepi japchae yang jiwoo nak sangat tu.

" nah, selamat menjamu selera jiwoo " jimin meletakkan sepinggan japchae dihadapan jiwoo.

" uwaa acam ma masak! " kata jiwoo dengan pelatnya.

" pa, dap dap! " jimin tersenyum lega.

Terima kasih, sayang.

.
.
.
.
.
.
.
.

" I've told you,
Day by day you need to survive without me and you can do it! "


———

Btw, mungkin cerita ini akan tamat pada chapter 10 atau 11! Rajin rajin kan comment jika korang nak jimin kahwin lagi ke atau terus kekal membujang!

[ C ]Bidadari Where stories live. Discover now