Chapter 36

3.7K 70 17
                                    

    Alicia termenung sendirian di balkoni rumahnya. Terimbas kembali semua kisah pahit manis yang berlaku kepada dirinya sebelum ni.

Sesekali terdengar dia tergelak kecil seorang diri.

   Tapi dia tak akan lupakan apa yang Bella dah buat pada diri dia. Diri dia sendiri hampir mati angkara dia.

   Kalau nak difikirkan kembali, dia ingat Selina yang cuba untuk kacau dia. Bella pula sering menolong kalau dia perlukan bantuan.

   Sekali lagi air mata dia mengalir. Disebabkan Bella, dia kehilangan orang yang dia paling sayang. Dia terlalu rindukan orang tersebut.

Tapi dia pasrah.

   Kejadian yang lalu banyak mengajar dia untuk menjadi tabah.

"Hei, kenapa duduk sini sorang-sorang? Sejuklah"

   Alicia mengesat air matanya. "Tak ada lah. Saja je nak duduk sini."

"You are crying and that is something"

"It's just, I can't accept apa yang Bella dah buat dulu."

"Hei, dah lah tu. Dia sakit. Kita tak boleh nak buat apa lagi dah. No one ever know yang dia ada split personality disorder and she is actually Mawar not Bella. Bella is her other personality."

   "I just missed Airis so much." Kata Alicia sebelum memeluk Ali. "I missed her to. Tapi, kita tak boleh nak lawan takdir tuhan. Dia lebih sayangkan Airis."

   "Kalau time tu awak pergi sekali, saya tak tahu lah macam mana saya nak hidup," kata Alicia. "Hei, tak baiklah cakap macam tu. Cakap bukan-bukan pulak,"

   "It's true. Awak kena tembak, cedera parah. Airis kena racun dah merebak separuh daripada badan dia. Awak rasa macam mana perasaan saya time tu. Saya kena bersiap sedia dengan kemungkinan yang saya akan hilang kedua-dua orang yang paling saya sayang."

   "That means you're one tough girl. And having me is better out than having none of us." Kata Ali.

"Now, jom masuk. Esok nak kena gerak awal pagi ke tempat Khai untuk persandingan dia dengan Moon tu. Suka hati je pilih tempat jauh-jauh dari rumah kita." Kata Ali seraya menarik Alicia masuk ke dalam rumah."

-THE END-

SO, THIS IS THE ENDING. SO, HOPEFULLY JANGAN ADA YANG SEDIH OKAY, ALI TAK MATI (wth, no Airis mati ) 😭😓

So, ni akan jadi last chap untuk cerita ni. Thank you for your endless support.

And btw, nanti akan ada satu lagi chapter (tapi ni bukan sambungan ke, apa ke... Ni teaser untuk my upcoming story. Tapi tak tahu bila nak start buat)

Tapi cerita ni English.

So, stay tune and don't forget to vote!

Ejen Ali (Ali x Alicia)Where stories live. Discover now