Nagrody zostały wycofane ze względu na zmianę regulaminu Wattpada.
Sponsorami nagród książkowych są następujące wydawnictwa:
Wydawnictwo Jaguar http://wydawnictwo-jaguar.pl/
Wydawnictwo Jaguar powstało pod koniec 2004 roku. Naszą specjalnością jest literatura dla dzieci i młodzieży, ale od 2013 roku wydajemy również tytuły dla dorosłych. Staramy się wydawać książki ciekawe i wartościowe – takie, które zainteresują młodego czytelnika i zachęcą go do sięgnięcia po kolejne tytuły w przyszłości. Dokładamy wszelkich starań, by wyróżniała nas wysoka jakość – dbamy nie tylko o dobre tłumaczenie, ale również o redakcję i ciekawą szatę graficzną.
Literatura przygodowa, historyczna, klasyka czy fantastyka – gatunek nie ma dla nas znaczenia, liczy się to, co książka ma do zaoferowania czytelnikowi. Obok, należącej do klasyki literatury dziecięcej, serii o Mary Poppins, znajdziecie Państwo znakomity cykl fantasy o Septimusie Heapie, mrożące w żyłach przygody Stracharza z bestsellerowych „Kronik Wardstone", czy perypetie uwielbianego nie tylko przez młodzież Willa – bohatera „Zwiadowców".
W naszej ofercie znajdują się głównie tytuły dla czytelników w wieku od siedmiu do siedemnastu lat, jednak wiele z wydanych przez nas książek czytają również dorośli odbiorcy.
Zapraszamy do lektury, życzymy samych przyjemnych wrażeń i czekamy na opinie!
Wydawnictwo W.A.B. https://www.gwfoksal.pl/
Grupa Wydawnicza FOKSAL powstała 31 grudnia 2012 roku w wyniku połączenia trzech, obecnych na rynku od ponad 20 lat, renomowanych oficyn wydawniczych: Buchmann, W.A.B i Wilga. GW Foksal to połączenie wieloletniego doświadczenia, chęci zaoferowania naszym Czytelnikom wyjątkowych i wyróżniających się książek w nowoczesnym wydaniu, a przede wszystkim dbałość o utrzymanie ich zaufania. Wspólnie tworzonej jakości towarzyszy jednocześnie zachowanie tożsamości marek - każde z wydawnictw zachowuje znaki firmowe i kontynuuje własny program, wciąż go rozszerzając i udoskonalając.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom odbiorców w 2013 roku Grupa rozszerzyła swoją ofertę o nowe obszary – najpierw powstała marka Uroboros (książki o tematyce fantastycznej), jesienią zadebiutował FoxGames - wydawca gier planszowych dla dzieci, a następnie – na wiosnę 2014 roku YA!, przeznaczona dla nastoletnich wielbicieli literatury.
Dzięki takiemu rozbudowaniu i podziałowi oferty wydawniczej staramy się spełniać indywidualne potrzeby i wymagania Czytelników. Jesteśmy największym wydawnictwem w Polsce, a to zobowiązuje!
Wydawnictwo Albatros http://www.wydawnictwoalbatros.com/
Wydawnictwo Muza https://muza.com.pl/
Wydawnictwo MUZA SA działa na rynku wydawniczym od 1991 roku. Jest spółką akcyjną notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od 1998 roku.
W latach 1991-2012 MUZA SA wydała 4546 tytułów w tym 2580 pierwszych wydań, w łącznym nakładzie ponad 25 milionów egzemplarzy.
Wydawnictwo prowadzi własny Klub Czytelników i księgarnię internetową. Wydawnictwo bierze udział w krajowych i zagranicznych targach książki. Współpracuje z najlepszymi wydawnictwami zagranicznymi. Prezentuje wysoki poziom opracowania merytorycznego. Wydaje książki licencyjne oraz opracowuje własne książki i projekty wydawnicze. Współpracuje z najlepszymi tłumaczami, redaktorami, drukarniami. Zatrudnia 62 pracowników etatowych i posiada kilkuset stałych współpracowników.Wydawnictwo Novae Res https://novaeres.pl/
Novae Res to doświadczony wydawca książek, który działa od 2007 roku i należy do najbardziej aktywnych wydawnictw w Polsce.
Wydawnictwo skupia się na publikacji, dystrybucji i promocji świeżej polskiej literatury przede wszystkim z zakresu beletrystyki i literatury popularnonaukowej. Rokrocznie nakładem Novae Res ukazuje się ponad 200 nowości, zaś w mediach pojawia się przeszło 1000 recenzji wydanych książek.
Ważne miejsce wśród Autorów wydawnictwa stanowią debiutanci – Novae Res wypromowało między innymi: Piotra C., Agnieszkę Lingas-Łoniewską, Ninę Reichter, Jolantę Kosowską czy Magdalenę Knedler.
Odnajdywaniu utalentowanych debiutantów służy organizowany przez wydawnictwo konkurs działający pod honorowym patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W 2012 roku wydawnictwo za swoją działalność otrzymało wyróżnienie kapituły Konkursu „Mikroprzedsiębiorca Roku" organizowanego przez Fundację Kronenberga i Citi Handlowy. W 2017 roku zostało nagrodzone statuetką lidera wśród opiniotwórczych wydawnictw książkowych w VI edycji konkursu „Polish Businesswomen Awards" magazynu „Businesswoman & Life" oraz laureatem XX edycji konkursu , w kategorii „działalność naukowa, edukacyjna i badawczo-rozwojowa". Od 2018 firma jest uczestnikiem programu .
Firma poważnie podchodzi do kwestii społecznej odpowiedzialności biznesu – jak dotąd była sponsorem kilkuset akcji społecznych i kulturalnych, i jest otwarta na nowe wyzwania w tym zakresie.
Wydawnictwo Mamiko http://www.mamiko.pl/
Polskie wydawnictwo z siedzibą w Nowej Rudzie, założone przez Apolonię Maliszewską.
Wydawnictwo Anagram http://www.anagram.com.pl/
Wydawnictwo ANAGRAM powstało w 1991 roku z myślą o miłośnikach poezji. W seriach naszych miniatur znajdują się zarówno utwory najwybitniejszych poetów świata, których wiersze odegrały ogromną rolę w kształtowaniu kultur różnych narodów, jak również poezja nieco już zapomnianych twórców – poezja wciąż jednak żywa i ważna, taka jak np. liryka z kręgu Orientacji Poetyckiej Hybrydy (Sadowska, Mętrak, Jerzyna...)
W seriach wydawnictwa ANAGRAM pojawiają się wszystkie najważniejsze utwory, które wpłynęły i nadal wpływają na wrażliwość czytelniczą, które poruszyły i poruszają wyobraźnię. Przypominamy poezję Jana Kochanowskiego, Cypriana Kamila Norwida, Leopolda Staffa, Bolesława Leśmiana, Karola Wojtyły, Jana Twardowskiego, Marii Jasnorzewskiej-Pawlikowskiej, lirykę francuską, rosyjską niemiecką i inne równie piękne utwory.Sięgając po poezję, wydaną w seriach miniatur wydawnictwa ANAGRAM,
poczujesz głębię własnej duszy... To jest właśnie potęga poezji.Wydawnictwo DRZEWO BABEL http://www.drzewobabel.pl
Drzewo, bo rośnie ku niebu, a korzeniami tkwi w ziemi. Ziemi ludzi, języków i kultur. Jak utracona Wieża Babel.
Byłam w dalekiej podróży. Żyłam w Paryżu, jechałam na dachu pociągu przez Ekwador, spałam w mongolskiej jurcie... Potem przeczytałam Alchemika. To była moja książka.
Do dziś nie wiem, jakim cudem udało mi się spotkać Paula Coelho w paryskim hotelu Danube, żeby powiedzieć mu, że chcę wydać Alchemika w Polsce. Nie miałam pojęcia o wydawaniu książek, ale szalony pisarz, wysłuchawszy mojej opowieści, powiedział: „Wracaj do swojego kraju, zakładaj wydawnictwo i sama przetłumacz Alchemika". I dawał mi prawa do swoich kolejnych książek.
Wydawnictwo Drzewo Babel założyłam w Warszawie 22 maja 1995 roku z przyjaciółką Joanną Jaczyńską, która dziś mieszka w Nowym Jorku.
Drzewo Babel to maleńka oficyna wydawnicza, w której pracują trzy osoby. Ze znaczkiem drzewa, narysowanym przez mojego przyjaciela z Paryża, Michała Batorego, wyszły dotychczas cztery miliony książek.
Drzewo rośnie.
Basia Stępień
Serdecznie dziękujemy za wsparcie!
CZYTASZ
Konkurs literacki „Splątane nici" [2019] - zakończony
Literatura faktuNiemal setka nagród, kilkadziesiąt kategorii literackich, kategorie graficzne.. Mnóstwo, naprawdę mnóstwo wspaniałości, a wszystkie one pod znakiem największej literackiej przygody roku! Wiecie, co to oznacza, prawda? Serdecznie witamy w progach tr...